VW Touareg ukázal, že i velké SUV s motorem V8 TDI vypouští v reálném provozu minimum škodlivin

06.04.2020
přidejte názor
Autor: Volkswagen
  • Volkswagen Touareg V8 TDI podstoupil emisní testy v reálném provozu, naměřili mu nízkou produkci NOx

  • Auto má mít podle testu o 75 procent nižší emise NOx, než žádá norma Euro 6

  • Řada dieselů dosahuje takové i lepší hodnoty díky katalyzátoru SCR, některé hlásí dokonce nulu

Volkswagen Touareg V8 TDI má velmi nízké emise. Tím se chlubí aktuální tisková zpráva, kterou vydala sama německé automobilka. Ta poslala své velké SUV poháněné osmiválcovým turbodieselem o výkonu 310 kW (421 koní) do nezávislého testu britské společnosti Emissions Analytics. Vrátilo se s velmi dobrým výsledkem.

Firma vůz testovala metodikou RDE, což je test v reálném provozu. Jízdy probíhaly celkem na třech místech Německa: v nížinách, ve městě a na silnicích s velkými rozdíly v nadmořské výšce. Touareg skončil s průměrem 13 mg NOx na jeden ujetý kilometr. Norma Euro 6 přitom povoluje maximálně 80 gramů na jeden kilometr. Rozdíl byl tedy téměř 75 procent.

Hon za emisemi zabije auta na CNG. Přitom jsou klimaticky šetrnější než elektromobily
Přečtěte si také:

Hon za emisemi zabije auta na CNG. Přitom jsou klimaticky šetrnější než elektromobily

Test ukazuje, že i velké auto s objemným a výkonným motorem může být k ovzduší relativně šetrné. Pomáhá mu v tom hlavně instalace katalyzátoru SCR, který pomocí katalytické redukce přeměňuje většinu NOx na vodní páru a dusík. Potřebuje k tomu roztok AdBlue, tedy syntetickou močovinu, která se dnes běžně lije do řady osobních i nákladních aut. Jak funguje, si můžete přečíst pod tímto odkazem.

Výsledek Volkswagenu Touareg V8 TDI není zas tak neobvyklý. Německý autoklub ADAC například před rokem zveřejnil výsledky svého testu, kterému podrobil několik desítek vozů s benzinovými i naftovými motory. BMW 520d Touring mělo 1 mg NOx na kilometr, stejně tak Opel Astra 1.6 D. Nejlépe dopadl Mercedes-Benz C 220 d, který dokonce skončil s nulou. Výsledek Touaregu je podobný například Audi A8 50 TDI, jenž mělo v loňském testu 15 mg NOx na jeden kilometr.

Výsledek ukazuje, že moderní dieselové motory nejsou tak škodlivé, pokud se u nich sledují i jiné emise než jen klasické CO2 (těch Touareg V8 TDI vyprodukuje 195 gramů na kilometr podle WLTP a v reálném provozu mu naměřili 234 gram na kilometr). Zakazování moderních naftových motorů ve městech tak nedává příliš smysl. Dokládá to i studie Centra pro automobilový výzkum, o které jsme psali zde:

Škodí diesely městu? V Německu dokázali, že moderní diesely vzduch čistí a že ty staré nemá smysl zakazovat
Přečtěte si také:

Škodí diesely městu? V Německu dokázali, že moderní diesely vzduch čistí a že ty staré nemá smysl zakazovat

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?