Volvo byla jedna z prvních automobilek, která oznámila elektrifikaci celé své modelové řady. První výsledek radikální změny bychom měli vidět už příští rok, kdy se představí plně elektrický model této švédsko-čínské značky. Hatchback velikosti Golfu bude vycházet z konceptu Volvo 40.2.
Jak připomíná britský Autocar, pod lehce konzervativní karoserií se bude ukrývat modulární platforma Volvo CMA. Volvo také připraví několik verzí, které se budou lišit podle typu a výkonu elektromotoru a velikosti akumulátorů. Stejně jako Tesla nebo třeba Volkswagen chce i Volvo nabídnout více možností u svých elektrických aut.
Doporučujeme: Blíží se konec Tesly? Další přímou konkurenci představí ještě letos Volvo Trucks
Cílem je dosáhnout normovaného dojezdu až 500 km na jedno nabití, ale Volvo už před časem přiznalo, že reálný dojezd v provozu se bude pohybovat spíše okolo 400 km. Bude hodně záležet na tom, co budou koncoví zákazníci chtít. Šéf vývoje Henrik Green věří, že si zákazníci brzy najdou velikost akumulátorů, která bude postačovat jejim potřebám. I to je důvod, proč se nechce Volvo spoléhat na jedinou konfiguraci.
Modulární platforma CMA od Volva umí pojmout elektromotory o výkonech od 100 kW s jedním motorem (což bude případ nějaké základní verze tohoto nového hatchbacku) až po dvoumotorové uspořádání s výkonem 450 kW (což ale případ kompaktního hatchbacku nebude).