Volkswagen Touareg vyměnil V8 TDI za hybrid. Stojí přes dva miliony

15.10.2020
13 nových názorů
  • České zastoupení automobilky Volkswagen spustilo prodej plug-in hybridních verzí svého vrcholného SUV

  • Touareg následuje cestu Audi Q7 a Q8, které vyměnily motor V8 TDI za hybridní variantu do zásuvky

  • V top verzi nabízí Touareg výkon 462 koní, stojí ale přes dva miliony korun

Honba za splněním evropských emisních norem tlačí automobilky k rapidní proměně vozového parku. Týká se to i velkých luxusních SUV. Volkswagen Touareg, který ještě loni jezdil s vynikajícím naftovým V8 TDI, přesedlal podobně jako jeho sourozenci Audi Q7 a Q8 na plug-in hybridní motorizace. Ty nyní vstupují na český trh.

Touareg eHybrid využívá jako základ přeplňovaný benzinový V6 o objemu 3,0 litru, jenž produkuje výkon 250 kW (340 k). K tomu se přidává elektromotor s dalšími 100 kW (136 k). Základní plug-in hybridní provedení tak má celkem 280 kW (375 k) a 600 Nm. Z nuly na 100 km/h akceleruje za 6,5 sekundy.

Ford Explorer je plug-in hybridní překvapení za dva miliony, které český zákazník asi neocení
Přečtěte si také:

Ford Explorer je plug-in hybridní překvapení za dva miliony, které český zákazník asi neocení

Silnější varianta R disponuje kombinovaným výkonem 340 kW, tedy 462 koní. Maximum točivého momentu je 700 Nm. V takovém případě dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy. Oba modely jsou vybaveny osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic.

Skoro 50 kilometrů na elektřinu

Na palubě je lithium-iontová baterie s kapacitou 17,9 kWh, z níž je využitelných 14,3 kWh. To by mělo velkému SUV zajistit dojezd 47 kilometrů čistě na elektrickou energii. Auto je přitom schopné jet v elektrickém režimu rychlostí až 140 km/h. Do tabulky tak vyšla spotřeba 2,6 litru benzinu na 100 km pro model Touareg eHybrid a 2,7 litru pro Touareg R.

Akumulátory samozřejmě není nutné nabíjet jen připojením do zásuvky. Energie se doplňuje i rekuperací. Navíc je elektronika propojena s GPS a mapovými podklady. V hybridním režimu tak volí ideální nastavení podle trasy. Stejný systém už využívá i Audi.

Nová Škoda Octavia RS 2020 může být i plug-in hybrid. Kdo chce ale skutečné RS, ten bude volit TSI (první dojmy)
Přečtěte si také:

Nová Škoda Octavia RS 2020 může být i plug-in hybrid. Kdo chce ale skutečné RS, ten bude volit TSI (první dojmy)

Touareg se ve své plug-in hybridní variantě nevzdal výhod velkých SUV. Obě verze tak dokáží utáhnout přívěs až do hmotnosti 3,5 tuny. A to nejen v hybridním, ale i výhradně elektrickém režimu. Na palubě je také známý systém Trailer Assist, který pomáhá při couvání s přívěsem.

České zastoupení Volkswagenu už začalo sbírat objednávky na plug-in hybridní Touareg. Model eHybrid vyjde minimálně na 2 018 900 korun. Ostřejší Touareg R začíná na ceně 2 212 900 korun.

  • Našli jste v článku chybu?