Volkswagen stupňuje své elektrické plány: E-mobilita prý nemá žádnou alternativu

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Skupina VW ohlásila zintenzivnění své elektrifikační strategie

  • Do deseti let chce uvést na trh 70 elektrifikovaných modelů

  • E-auta mají v tomto horizontu tvořit asi 40 procent objemu výroby VW

  • Do roku 2050 chce být celý Volkswagen „CO2 neutrální“

  • Šéf VW připustil, že elektromobilita povede k úbytku pracovních míst. Alternativa k ní však podle něj neexistuje

Skupina Volkswagen oznámila, že zintenzivní své úsilí v oblasti elektrifikovaných aut. V příštích 10 letech uvede na trh nikoliv 50 nových typů takovýchto vozů, jak plánovala dosud, ale 70. V objemu výroby to bude znamenat ne 15, ale 22 milionů aut s elektrickým pohonem.

Čísla se vztahují na produkci celé skupiny VW od Audi přes Porsche až po Škodu, která svůj první velkosériový elektromobil odhalila jako koncept minulý týden na ženevském autosalonu:

Škoda Vision iV je elektromobil s výkonem 306 koní, dojezdem 500 kilometrů a autonomním řízením
Přečtěte si také:

Škoda Vision iV je elektromobil s výkonem 306 koní, dojezdem 500 kilometrů a autonomním řízením

Volkswagen se zároveň přihlásil k cíli dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality: „Měřítkem jsou pro nás cíle Pařížské dohody,“ řekl v oficiálním prohlášení ředitel Volkswagen AG Dr. Herbert Diess. „V následujících letech budeme postupně směřovat výrobu i další oblasti směrem k neutralitě emisí CO2. To bude náš příspěvek ke zmírnění globálního oteplování.“

Zmíněných 22 milionů elektromobilů by mělo v roce 2030 představovat asi 40 procent objemu výroby celé skupiny. Jako první z nové generace se začnou prodávat luxusní modely Audi e-tron a Porsche Taycan. Následovat mají velkosériové VW ID. Crozz, Seat el-born, Škoda Vision E, VW ID. Buzz a VW ID. Vizzion.

Srovnání: Audi e-tron je větší než I-Pace a EQC, ale má nižší dojezd a je pomalejší
Přečtěte si také:

Srovnání: Audi e-tron je větší než I-Pace a EQC, ale má nižší dojezd a je pomalejší

Volkswagen uzavřel smlouvy na dodávky baterií se společnostmi LG Chem, SKI, CATL a Samsung, zároveň však zvažuje i možnosti jejich výroby v Evropě. Společnost se již dříve nechala slyšet, že rozvoj elektromobility nebude možný bez výstavby nových továren na baterie.

Ještě relativně nedávno zaznívaly z koncernu hlasy, že ekologickou bilanci aut je třeba posuzovat za celý životní cyklus a že smysluplnější než elektromobily by mohla být například syntetická paliva. Zdá se, že tuto otázku považuje vedení VW za uzavřenou. Diess totiž podle Autonews na tiskové konferenci prohlásil, že „podle našeho názoru neexistuje v několika následujících dekádách k e-mobilitě alternativa.“

Elektromobily potřebují kobalt. Těží ho v Africe děti, které pracují v otřesných podmínkách
Přečtěte si také:

Elektromobily potřebují kobalt. Těží ho v Africe děti, které pracují v otřesných podmínkách

Diess také připustil, že přechod na elektromobilu povede ke snižování počtu pracovních míst: „Realita je taková, že výroba elektrického vozu vyžaduje asi o 30 procent méně úsilí než vozu se spalovacím motorem. To znamená, že budeme muset rušit pracovní místa, a dosáhnout toho jen prostřednictvím fluktuace a odchodů do důchodu bude obtížné.“ Konkrétní čísla šéf VW neuvedl. Třeba z výpočtů analytické společnosti FTI ale vyplývá, že v souvislosti s přechodem na elektromobilitu ubude v Evropě až 11 milionů pracovních míst – a to i po započítání všech nepřímých efektů.

skodafil (neregistrovaný)
To je skvely, ze je vyrobi. Blby, ze je nikdo nekoupi. Poslete je do Bruselu a pak zhasnete (vlastne ona nebude ani elektrina...)
  • Našli jste v článku chybu?