Volkswagen poprvé ukázal svůj elektrický speciál I.D. R pro Pikes Peak

20.03.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Volkswagen se chystá s elektrickým speciálem na slavný závod do vrchu

  • Pikes Peak je dvacetikilometrový „výšlap“ do 4300 m.n.m.

  • Elektromobily mají výhodu, netrpí ztrátou výkonu vlivem řídkého vzduchu ve vysoké nadmořské výšce

  • Volkswagen chce atakovat elektrický rekord 8 minut a 57,118 sekund

Legendární závod do vrchu Pikes Peak pořádaný už od roku 1916 je něco jako 24h Le Mans mezi vrchařskými soutěžemi. Jenže poslední dobou už to není, co bývalo. Nejen, že už je celý úsek vyasfaltovaný až do cíle (ještě do roku 2011 se částečně jezdilo na šotolině), ale čím dál více se tu prosazují také elektromobily.

Volkswagen ID R Pikes Peak (1) Prozatím Volkswagen představil pouze skici chystaného elektrického závodního speciálu
Volkswagen ID R Pikes Peak (2) O parametrech se automobilka nezmiňuje, chce ovšem se svým vozem atakovat rekord elektromobilů

Alespoň že poměrně otevřená pravidla dovolují startovat prakticky jakýmkoli monstrům a jedno takové přiveze i Volkswagen, který chce závod využít k propagaci svých technologických možností elektrického pohonu. Jak se již spekulovalo, půjde opravdu o speciál pro závody do vrchu, respektive pro Pikes Peak.

Závodní prototyp se jmenuje Volkswagen I.D. R Pikes Peak. Nejen že má ukázat možnosti elektrických pohonů značky VW, ale bude to také první spojení elektromobility a loga R u VW. Především jde ovšem testovací exemplář, který pomůže značce získat důležitá data.

Doporučujeme: Range Rover Sport se opět předváděl. Tentokrát vyjel po schodech až k Nebeské bráně

Nízké cíle si Volkswagen neklade, chce se pokusit atakovat rekord 8:57,118 elektrických speciálů, který drží Rhys Millen. Absolutně nejlepší čas pak zajel Sébastien Loeb s Peugeotem, který v roce 2013 prolétl slavnou trať v čase 8:13,878.

Závod do vrchu Pikes Peak se letos jede 24. června a VW I.D. R nebude jediným elektrickým speciálem na startu. Inu, na těch dvaceti kilometrech o elektrický dojezd zas tak moc nejde. Dokud ale někdo nepředstaví konkurenceschopný elektrický speciál například pro Le Mans, nedá se o elektromobilech mluvit jako o plnohodnotné náhradě za klasickou koncepci.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?