Volkswagen Arteon i jako stylový „kombík“. S faceliftem přichází verze Shooting Brake

přidejte názor
  • Volkswagen Arteon se pro modelový rok 2021 dočkal modernizace

  • Nejvýznamnější novinkou je karosářská varianta Shooting Brake

  • Změny se dotkly předních i zadních partií, nejsou ale výrazné

  • Na rozdíl od Passatu dostal Arteon dotykové ovládání klimatizace

  • Sportovní Arteon R nabídne 320 koní nebo aktivní zadní diferenciál

Volkswagen oficiálně představil předem ohlášenou modernizaci modelu Volkswagen Arteon a spolu s ní také novou karosářskou variantu Shooting Brake.

Podobně jako technicky příbuzný Passat, který dostal modernizaci loni, se exteriér VW Arteon modelového roku 2021 liší od dosavadního provedení spíše v detailech. Výrazně jinak jsou tvarované stylizované mřížky v předním nárazníku, přední světlomety propojuje nová světelná lišta. V interiéru přibyl digitální přístrojový panel, infotainment třetí generace a – na rozdíl od Passatu – také nový dotykový panel ovládání klimatizace. Dnes už nemůže chybět podpora Apple CarPlay i Android Auto, bezdrátová nabíječka mobilů nebo ambientní osvětlení s výběrem 30 odstínů. Systém Travel Assist nabízí asistované řízení až do rychlosti 210 km/h.

Arteon Shooting Brake nabízí jen o něco větší zavazadlový prostor než fastback, tady jde hlavně o styl
Digitální přístrojovku i nový infotainment jsme viděli už v Passau, všimněte si ale nového dotykového panelu ovládání klimatizace

„Kombík“ VW Arteon Shooting Brake má v pětimístné konfiguraci o dva litry větší objem zavazadlového prostoru (565 l) než fastback, sklopením asymetricky dělených zadních opěradel se dostanete až na 1632 l. Volkswagen slibuje maximální délku nákladu 2090 mm. Mnoho podobných aut na trhu není. Arteon Shooting Brake teoreticky spadá do podobné kategorie jako Mercedes CLA Shooting Brake, v jistém smyslu bychom za soupeře mohli považovat i Kiu ProCeed. Těžko si ale představit zákazníka, který by reálně zvažoval všechny tři tyto modely.

Test Volkswagen Arteon 2.0 bi-TDI 4Motion DSG: Superb CC
Přečtěte si také:

Test Volkswagen Arteon 2.0 bi-TDI 4Motion DSG: Superb CC

Na technické detaily hnacích ústrojí jsou dosud zveřejněné informace skoupé. Výrobce prozradil pouze to, že Volkswagen Arteon 2021 bude k dostání jako nabíjecí hybrid s obchodním označením eHybrid. Vzhledem k identickému výkonu 160 kW/218 k je očividné, že se jedná o stejné ústrojí jako v Passatu GTE a Superbu iV. Sportovní Arteon R pak bude disponovat dynamickým rozdělováním hnací síly nejen mezi přední a zadní nápravou, ale i mezi zadními koly. Výkon má dosahovat hodnoty 235 kW/320 k.

Podrobnější informace o technických údajích a cenách Arteonu 2021 přineseme před jeho uvedením na trh. Zatím si můžete prohlédnout obě karosářské varianty v rozsáhlé fotogalerii:

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?