Vítězství elektrifikace? Ford letos vyrobil víc elektrických Mustangů Mach-E než klasických benzinových

04.06.2021
přidejte názor
Autor: Redakce Autobible
  • Ford už letos vyrobil bezmála 28 tisíc exemplářů nového elektromobilu Mustang Mach-E

  • Je to zhruba o dva tisíce více, než kolik letos vzniklo klasických Mustangů vybavených benzinovým motorem 

  • V květnu byl Mustang Mach-E absolutně nejprodávanějším autem na norském trhu

  • Elektrický Mustang ale vládne jen na trzích, kde jsou elektromobily podporované. Třeba v Americe se prodává klasický Mustang třikrát lépe 

  • Svou roli v tomto „vítězství“ také hraje nedostatek čipů

Navzdory neutuchajícím diskuzím na téma, zda může elektrický crossover nosit označení Mustang, představuje tato novinka pro Ford velmi zajímavý úspěch. Statistiky dokonce ukazují, že americká automobilka letos vyrobila více elektrických exemplářů Mustang Mach-E než klasických kupé a kabrioletů Mustang se spalovacím motorem.

Na první pohled jde o zajímavý moment, který by bylo možné označit i za milník. Situace ale není tak jednoduchá.

Jak píší Automotive News, Ford letos vyrobil ve své mexické továrně už 27 816 čistě elektrických crossoverů Mustang Mach-E. Naproti tomu na výrobní lince v Michiganu vzniklo pouze 26 089 Mustangů se spalovacím motorem. Podle šéfa automobilky Jima Farleyho se takto velký zájem o Mach-E nečekal, takže sklady jsou aktuálně prázdné.

Jim Farley ale mluví o poptávce z globálního pohledu. Fakticky se Mach-E dobře prodává na trzích, kde jsou elektromobily podporované. Například v Norsku byl elektrický Mustang v měsíci květnu tím absolutně nejprodávanějším vozem (na třetím místě v květnu mimochodem skončila Škoda Enyaq). Naproti tomu v Americe zas tak velký zájem není, respektive zájem o Mach-E tradiční Mustang nepřekonal. Americké statistiky evidují za leden až květen 29 710 prodaných Mustangů (tento model navíc zaznamenal meziroční nárůst prodejů o 1,5 %), u crossoveru Mach-E to je 10 510.

Je to Mustang? Je to fuk. Elektrický Ford se jménem legendy obstojí sám o sobě
Přečtěte si také:

Je to Mustang? Je to fuk. Elektrický Ford se jménem legendy obstojí sám o sobě

Automotive News také připomínají, že vítězství elektrického Mustangu nad tím tradičním co do počtu vyrobených kusů je rovněž dáno nedostatkem čipů, který aktuálně v automobilovém průmyslu panuje. Ford totiž upřednostnil své nejnovější modely včetně Mustangu Mach-E, protože považuje za důležité, aby zákazníci na novinky nečekali. Naopak výroba Mustangu se spalovacím motorem minulý měsíc stála.

Přesto nelze pochybovat o tom, že o elektrický Mustang Mach-E silný zájem na některých trzích opravdu je. Svědčí o tom mimo jiné skutečnost, že do českého prodeje měla tato novinka původně vstoupit v září, ale nedlouho po úvodní tiskové konferenci tuzemské zastoupení start prodeje odložilo na konec roku. Do té doby si můžete pořídit třeba brutální osmiválcový Mustang Mach 1, který mimochodem s cenou od 1 649 900 Kč stojí na našem trhu o 50 tisíc méně než nejdražší Mustang Mach-E s pohonem všech kol.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?