Koncern Volkswagen chystá pro Škodou nový směr. Bude jako Dacia, zlevní a zaměří se na východní trhy. To byly zvěsti, které se objevily už v říjnu loňského roku. Tehdy ještě za šéfa Bernharda Maiera. Novopečený nejvyšší manažer mladoboleslavké automobilky Thomas Schäfer se ale nyní snaží strach odborářů i části veřejnosti mírnit. Nic takového podle jeho slov v plánu není.
„Jsme úspěšní, máme skvělé nápady a občas i lepší auta než v mateřském koncernu, to pak vede k závisti,“ řekl na schůzce s odboráři Schäfer. O ní jako první informoval magazín Škodovácký odborář a také server iDnes.cz. Nový šéf Škody by rád klid na práci a tak se prý bude snažit s vedením koncernu zprostředkovat vztahy.
Schäfer pochválil mladoboleslavská auta s tím, že poskytují skvělý poměr mezi cenou a užitnou hodnotou. Zároveň ale podotkl, že musí zůstat dostupné pro většinové zákazníky. Tím zřejmě naznačil, že luxusními vozy nabídka Škody hýřit nebude. To ostatně potvrdil i zacílením značky.
„Chceme vybudovat nový potenciál pro některé trhy a stát se atraktivnější pro další vrstvy zákazníků. Hyundai, Kia, Ford, Opel a Francouzi jsou naši klíčová konkurenti, tam zaútočíme,“ prohlásil podle iDnes.cz Schäfer. Škoda by si tedy víceméně měla udržet svůj původní směr a k radikálním změnám v její nabídce by dojít nemělo.
Odboráři na schůzce znovu upozorňovali i na očekávaný přesun výroby příští generace Škody Superb do továrny koncernu v Bratislavě. Na to Schäfer přímo neodpověděl, ubezpečil je ale, že potenciál „nejlepší továrny v alianci“ určitě Škoda plně využije. Jak konkrétně, to neřekl.