Volkswagen v tom skutečně nebude sám. S oficiálními a reálnými emisemi dieselů musela laborovat spousta dalších výrobců, nebo aspoň těch, kteří nedokázali dostupnými technologiemi srazit reálné emise na dovolenou hodnotu, aniž by to poškozovalo motor. V USA nyní vyšetřují koncern Fiat-Chrysler, do kterého spadá i Jeep. Tyto tři značky jsou podezřelé z použití tajných programů v řídící jednotce, které mají upravovat řízení emisí.
Americká vládní agentura EPA a kalifornský úřad pro kontrolu ovzduší (CARB) začala podezřívat koncern Fiat-Chrysler už v listopadu 2015, tedy dva měsíce po propuknutí skandálu Dieselgate u Volkswagenu. Tato informace se dostala ven přes agenturu Reuters a píše o ní třeba Autoblog.com. Problém se má týkat více než stovky tisíc v USA prodaných vozů Jeep Grand Cherokee a Dodge Ram 1500, které byly vyrobené v letech 2014 až 2016.
Doporučujeme: Motory VW z aféry Dieselgate mají po úpravě vyšší spotřebu i poruchovost, zjistili v Británii
Fiat-Chrysler záležitost s údajně až osmi podezřelými programy v řídících jednotkách stále neobjasnil. V testech se ukázalo, že inkriminovaná auta mají v reálném provozu vyšší emise NOx, než dovoluje norma. Prakticky vše se týká funkce zpětného vedený výfukových plynů, tedy systému EGR.
Soudní proces s koncernem Fiat-Chrysler začal v květnu. Fiat-Chrysler nadále tvrdí, že jsou jeho vozidla v pořádku, žádný zakázaný software nemají a odpovídají regulacím. Úřady budou muset dokázat, že koncern FCA skutečně úmyslně použil program, který upraví funkci emisních systémů v reálném provozu. Zdá se tedy, že i u Volkswagenu by bylo těžké cokoli prokázat, kdyby se automobilka sama nepřiznala.