Co ukáže Škoda v Paříži? Vision RS, Kodiaq RS, Karoq Sportline i Alexu

9 nových názorů
Autor: Redakce
  • Škoda veze do Paříže hned několik novinek 

  • Hlavní hvězdou stánku bude koncept Vision RS a Kodiaq RS

  • Sportovní Kodiaq se postupně představuje už velmi dlouho, nově automobilka ukázala interiér 

  • Tiskovou konferenci můžete sledovat v přímém přenosu

Pařížský autosalon začíná už příští týden. Přestože se z něj řada automobilek odhlásila, pořád bude na co se dívat. Škoda zde ukáže hned několik novinek v čele s konceptem Vision RS a vrcholnou verzí modelu Kodiaq, osazenou dvakrát přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem.

Škoda Vision RS 

Nový koncept mladoboleslavské automobilky naznačuje nejen podobu budoucích ostrých modelů, ale zejména ukazuje, jak bude vypadat nový kompaktní vůz, který v nabídce nahradí Rapid. Zajímavostí studie mají být kromě jiného materiály. V autě najdeme recyklovatelný karbon nebo dokonce veganské materiály. Opět dojde na ručně broušený křišťál, jak to známe z jiných konceptů řady Vision.

Je všeobecně známo, že sériový model navazující na koncept dorazí velmi brzy. Svědčí o tom kromě jiného uniklé fotky ukazující právě sériového nástupce modelu Rapid. Zatím ovšem není jisté, jak se bude tato novinka jmenovat.

Skoda v Parizi _9 Škoda zatím zveřejnila pouze první skici. Koncept Vision RS vypadá opravdu slibně
Skoda Rapid 2019 Na internet už ale unikly také první fotky ukazující sériovou verzi. Jméno se zatím neví

Kodiaq RS

Škoda Kodiaq RS je další důležitou novinkou české automobilky. Půjde o vrcholné provedení oblíbeného SUV, osazené nejsilnějším dieselovým motorem, jaký jste si kdy mohly pod značkou Škoda pořídit. Přesně podle očekávání je řeč o dvakrát přeplňovaném dvoulitru delší dobu známém z modelů Passat nebo Tiguan. Maximální výkon zde dosahuje hodnoty 176 kW (240 koní).

Kodiaq RS se těší dlouhému postupnému odhalování. Už před několika měsíci s ním Škoda zajela rekord na Nürburgringu (v pečlivě vybrané kategorii), následně jsme se dočkali prvních detailů, skic poodhalujících exteriér a nejnověji pohledu do interiéru.

Skoda v Parizi _5 Škoda odhaluje Kodiaq RS dlouho a pomalu. Nejnověji ukázala interiér této sportovní verze
Skoda v Parizi _2 Exteriér bude podobný variantě Sportline. Standardem pro Kodiaq RS jsou kola o velikosti 20"

Karoq Sportline a Karoq Scout

Zajímavé jsou také nové verze modelu Karoq, a to zejména provedení Sportline. To dostane obvyklé doplňky známé třeba od Kodiaqu Sportline, současně se ale díky této variantě stěhuje do nabídky nový motor. Výhradně ve spojení s verzí Sportline si budou moci zájemci pořídit dvoulitrový zážehový čtyřválec naladěný na 140 kW (190 k).

Karoq Scout pak přidá na základní karoserii stříbrné doplňky, chromové lišty kolem oken a standardně dodávaná osmnáctipalcová litá kola, která můžete na přání vyměnit za devatenáctky.

Skoda v Parizi _3 Karoq Scout doplní stávající nabídku. Novinkou jsou chromové lišty, stříbrné doplňky a 18" litá kola
Skoda v Parizi _4 Provedení Sportline přichází nejen s černými detaily, ale hlavně s benzinovým motorem 2.0 TSI

Škoda Octavia G-Tec a chytré služby

V Paříži nebude chybět ani modernizovaná Škoda Octavia G-Tec. Ta nově přichází s motorem 1.5 TSI a trojicí nádrží na CNG. Díky nim vzrostl dojezd v plynovém režimu na 480 km, ovšem daní za to je zmenšená benzinová nádrž na 11,8 litrů, takže s novou variantou už na jedno tankování přes 1000 km jako dříve nedáte. Na druhou stranu ale budou mít řidiči k dispozici vyšší výkon.

Poslední premiérou jsou chytré služby. Prostřednictvím virtuální asistentky Alexa od Amazonu bude možné dotazovat se na některé věci týkající se automobilu přímo z domova. Tahle funkce je ale zatím dostupná pouze v angličtině, němčině a francouzštině.

Pokud vás premiéry značky Škoda zajímají, zapište si do diářů termín 2. října. Tisková konference začíná v půl jedné a sledovat ji můžete v přímém přenosu přes youtube.

Navrátil K. (neregistrovaný)
Podle mě toho Škoda moc v Paříži neukázala, hlavně co se týče elektromobilů, kterým by měla být věnována větší pozornost. Za mě Škoda propadla.
Radek Dohnal (neregistrovaný)
Jedou furt dokola jediný co do svých aut přidavají je cena jejich desing je furt to jedno a to samí a výbava je za nesmyslné příplatky a to je v posledních letech u škodovky klasika
Miroslav Hrubý (neregistrovaný)
Všechno je to na jedno brdo, nebo ne? Přesně jak píšou v komentářích výše, kdy přijdou s něčím převratným? To jsem teda zvědavý, co vy?
Kamil (neregistrovaný)
S ničím převratným nepočítej, nemají na to lidi. Od škodovky si budeme muset zvyknout na stereotypní přístup. A když se nad tím vlastně zamyslím, tak ten už tu vlastně pár let traduje. Jak říkám já, lepší nic, než mít škodovku :-)
Fleckr (neregistrovaný)
rapid se hodne nepovedl, nova octa je oskliva a vubec, ty skryte vady mi vadi
Drahomír Stabal (neregistrovaný)
Ze zmiňovaných aut mě teda žádné neuchvátilo, Vás ano? Připadá mi to pořád to samé dokola a nové technologie jsou v nedohlednu, nebo na to máte někdo jiný názor?
Jiřík (neregistrovaný)
Lépe bych to nenapsal. Pořád nám předvádí to samé a vydávají to za"bombu roku" . Hold typická škodovka a jejich reklama. Ta jim totiž jako jediná jde, o autech se ovšem to samé říct nedá!!
Falda (neregistrovaný)
neukazujou poslední dva tři roky nic nového, bohužel..asi nejsou hlavičky, co by něco nového, pěkné vymysleli a nebo všechny utekli ke korejcům :-)
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?