UAZ Hunter: Ruský „Defender“ slaví 45. narozeniny speciální edicí

7 nových názorů
Autor: Redakce
  • UAZ 469 se začal vyrábět v prosinci 1972

  • Letos oslaví 45. narozeniny, což připomíná speciální edice 

  • Dohromady bude vyrobeno pouze 469 exemplářů 

  • Prodej odstartuje v září 

UAZ Hunter je něco jako Lada Niva nebo Land Rover Defender. Ačkoliv prošel během svého působení několika úpravami a změnil také jméno, v základu jde pořád o stejný automobil. Tento stále vyráběný veterán letos slaví 45. narozeniny, což ruská automobilka připomene speciální edicí.

Jubilejní UAZ Hunter bezpečně poznáte už na první pohled. Dostal šestnácitpalcová bílá kola, bílou střechu, černé rámy oken a světle zelenou karoserii. Při pohledu na výsledek se vám možná vybaví Land Rover Defender Heritage Edition, ale to by měla být pouze shoda náhod. Designéři automobilky údajně připravovali jubilejní UAZ téměř rok.

Doporučujeme: Lada slaví 40. výročí modelu Niva speciální edicí limitovanou na 1977 exemplářů

V podobném duchu jako exteriér se nese také interiér, kde kromě jiného najdete například sedačky s čalouněním odpuzujícím vodu. Zadní část dostala rozdělené páté dveře, takže můžete využít spodní díl třeba jako odkládací plochu nebo sedačku. Samozřejmostí jsou plakety upozorňující na výroční edici. O pohon se stará zážehový motor o objemu 2,7 litru (94 kW/128 k, 210 Nm) kombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou.

Případní zájemci by neměli otálet. UAZ vyrobí pouze 469 exemplářů, což je odkaz na původní označení automobilu. Vůz si můžete už objednat. Základní cena je 699 999 rublů, tedy v přepočtu přibližně 260 tisíc korun.

Jirka Černý (neregistrovaný)
Uaz jsem měl a to klasický na normálních papírech, co jsem neměl tak ho prodávat, byl jsem holt mladej a blbej chtěl jsem něco onačejšího, vystřídal jsem spousty onačejších aut ale na to k čemu Uaz je určený nemá konkurenci.
Kovář (neregistrovaný)
UAZ Hunter mám. Je fakt, že tady se prodává za cca dvojnásobek - i z toho důvodu, že v evropě musí auta splňovat spoustu nesmyslných norem. Z naprosté většiny tyto normy nemají s ekologií vůbec nic společného - ale plnit se musí, jinak je auto neregistrovatelné :-( Jinak je to docela jednoduché auto. Jedinou elektronikou je řídící jednotka Bosch (vstřikování paliva a řízení chodu motoru), jinak nic. Jaká úleva od překombinovaných západních aut. Stihl jsem ještě naftovou verzi v EU4 (bez DPF) - teď už vyrábí jen benzín.
J. Majurník (neregistrovaný)
Nutno dodat, že se jedná pouze o auto pro ruský trh. Nepůjde ani na export.
  • Našli jste v článku chybu?