Toyoty Hilux pokořily nejstudenější místo na světě

18.02.2020
2 nové názory
Autor: Redakce

Speciálně upravené terénní pick-upy Toyota Hilux pokořily místo s nejnižší průměrnou teplotou na zemi. V Antarktidě dosáhly Pólu nedostupnosti, na kterém panuje teplota v průměru -58,2°C. Vozy Hilux ve verzi 4x4 a 6x6 upravila islandská firma Arctic Trucks. Cestu vozy zahájily v chilském Punta Arenas 3. ledna a skončily v Cape Town v Jihoafrické republice. Jde o první posádku, která se přepravila přes Antarktidu z Šelfového ledovce Filchnera-Ronneové na Šelfový Fimbul přes Jižní pól.

Základem jsou speciální pneu

Letošní expedice se zúčastnil šestikolový Hilux s náhonem na všechna kola. Je vybaven 44palcovými koly Dick Cepec a pneumatikami AT/Nokian. Tento automobil v Antarktidě urazil již desítky tisíc kilometrů v rámci vědeckých i dobrodružných výprav a mimo jiné desetkrát stanul na Jižním pólu.

Druhým expedičním vozem byl nejnovější model Hiluxu z flotily Arctic Trucks, rovněž vybavený novými pneumatikami AT/Nokian, které jsou skvěle přizpůsobené jízdě na sněhu a ledu.

V Antarktidě v současné době operuje celkem 27 vozů připravených úpravci z Arctic Trucks. Čtyři z nich jsou firemní, ostatní si zakoupily výzkumné stanice a další týmy z různých zemí.

Oblíbený pracant

Hilux se v současnosti prodává již v 8. generaci. Původně byl pro svou houževnatost a spolehlivost určený pro těžkou práci v obtížných podmínkách, ale stále častěji je také využívaný různými expedicemi do extrémních částí světa nebo i rekreačními jezdci.

Tvůrci stávající generace se proto věnovali nejen tuhosti konstrukce, posílení zavěšení, objemu zavazadlového prostoru a houževnatosti v terénu, ale zaměřili se i na komfort v pětimístné kabině odpovídající standardu moderních SUV, a také na moderní systémy aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense.

Přes 3 tuny na kouli

Základem vozu je vznětový 2,4litrový motor ze série Global Diesel o výkonu 150 koní a 400 Nm. Ten spolu s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou a náhonem na přední nápravu nebo všechna kola udává 5,33 metru dlouhému Hiluxu dostatečnou dynamiku. Auto na ložné ploše o velikosti čtverce s hranou 1,5 metru uveze tunu nákladu nebo je schopné táhnout přívěs o hmotnosti až 3,2 tuny.

Karel (neregistrovaný)
Redaktor je blbeček, který maximálně ví to že auto má jeden volant a většinou čtyři kola. HILUX na předek - to je VŮL ! ! !
Kid (neregistrovaný)
LOL, s náhonem na přední nápravu!? Pane autor, hilux vždy hnaná zadní náprava a připojitelný předek! By chtělo trochu přemýšlet.
  • Našli jste v článku chybu?