Ačkoli Toyota nemůže na slavný vytrvalostní závod 24 h Le Mans vzpomínat zrovna v nejlepším, protože jí absolutní vítězství několikrát smolně uteklo pod rukama doslova v posledním kole, nebojí se své snažení v prestižní motoristické disciplíně připomínat. Zvlášť když letos, po ukončení působení Porsche, má přeci jen Toyota šanci stát se historicky teprve druhým japonským výrobcem, který Le Mans vyhraje.
Doporučujeme Mazda RX-7 (1984) vs. Toyota MR2 (1986): Dva východy slunce
Na oslavu 86. ročníku slavného závodu představila Toyota 8. června (8.6.) tři speciální kupé Toyota GT86, která odkazují na nejslavnější závodní speciály Toyoty vrcholné kategorie. Modré kupé vzpomíná na Toyotu TS010 z roku 1992, která dokončila Le Mans na 2. místě za vítězným Peugeotem. K pohonu tehdy sloužil desetiválec 3,5 l,odvozený od motoru pro monoposty Formule 1. V Le Mans měl výkon přibližně 700 koní. I když v Le Mans model TS020 nevyhrál, zvítězil v roce 1992 v japonském šampionátu sportovních vozů v kategorii jezdců i konstruktérů.
Červené kupé pak vzpomíná na legendární Toyotu TS020 GT-One s dvojitě přeplňovaným osmiválcem 3,6 l. V roce 1998 odstoupila z průběžného prvního místa v Le Mans kvůli poruše převodovky, vyhrálo nakonec Porsche GT1. V roce 1999 pak model TS020 dojel pouze se ztrátou jednoho kola druhý za vítězným BMW.
Třetí kupé GT86 pak připomíná smolnou Toyotu TS050 Hybrid, který se zastavila v posledním kole závodu v roce 2016. Tehdy měla vítězství na dosah. Zlato nakonec spadlo do klína značce Porsche.
Všechna kupé GT86 mají velký zadní spoiler, specifická kola připomínající slavná závodní auta, sportovní výfuk a o 40 mm snížený podvozek. Nicméně prodávat se nebudou, jde pouze o výstavní exempláře.