Test Yamahy MT-07 2018: Jako facka!

přidejte názor
Autor: Redakce

+

  • Velké mezigenerační zlepšení podvozku
  • Vynikající obratnost ve městě
  • Široká nabídka originálního příslušenství
  • Charakterní a přátelský motor

  • Sériové pláště na vlhkém povrchu brzy kloužou
  • Nevyrovnaný nástup brzd
  • Dlouhánům bude stále trochu malá

V pořadí druhý model oprášené řady Monster Torque se stal hitem okamžitě po uvedení na trh a největší ovace sklízel od začátku jeho povedený motor. Řadový dvouválec s přesazenými ojničními čepy okouzlil začátečníky klidným projevem ve spodních otáčkách, zatímco zkušenější střelci se zamilovali do dravosti, která se schovává pod plným plynem. Vkusně agresivní design i víc než rozumná cena přitáhly do prodejen další zástupy kupců a za první roky byste na diskusních fórech o MT-07 hledali stížnosti téměř marně. Yamaha přesto našla kousek prostoru pro zlepšení – kromě ergonomie, která u prvních modelů hrála do karet hlavně menším jedincům, si vzala pod mikroskop nejslabší článek jinak velmi schopného podvozku, odpružení.

2018_YAM_MT07_NIGHTFLUO_STD_Details-8 UŽ NEJSEM MALÁ: Novinka chce vypadat jako její větší sestra MT-09 i zezadu
2018_YAM_MT07_NIGHTFLUO_STD_Details-10 PRÁCE VLEŽE: Nový tlumič KYB nabízí kromě lepších vlastností také širší možnosti nastavení

Přední vidlice KYB dostala tužší pružiny (o 6 %) a účinnější tlumiče (o 16 %), zatímco zadní centrál je předělaný kompletně. K nastavitelnému předpětí přibyl seřiditelný útlum odskoku, pružina je tužší o 11 % a zlepšil se útlum komprese i odskoku. Rozšířit už tak velký okruh zákazníků má za cíl nově tvarované, delší sedlo a nádrž posunutá směrem dopředu, které společně dávají dlouhonohým víc prostoru a těm ostatním usnadňují došlápnutí na zem. Novinka se přiblížila dospělejší MT-09 také masivnější vizáží nádrže, za kterou stojí širší náfuky, boční kryty chladiče a větší přední světlomet.

Není to málo? 

Obligátní technická prezentace tentokrát nezabrala příliš času, zato praktické zkoušce ve španělských horách Yamaha vyhradila poctivě celý den. Stejně jako popis inovací se i ranní odjezd obešel bez dlouhého vysvětlování – není tu žádná kontrola trakce ani jízdní režimy, jenom široký LCD displej se dvěma tlačítky pro přepínání informací. Páčka brzdy (nastavitelná), spojky (pevná) a plynová rukojeť, od které vedou dolů staré dobré bovdeny. Poslední setkání s MT-07 připomene známý zvuk krátké koncovky výfuku, a za chvíli už se novinářská kolona proplétá zadními uličkami Marbelly.

JGO_0690 PODLE KRUŽÍTKA: Přesnost a jistota, s jakou nová Yamaha MT-07 2018 vykrajuje poloměry zatáček, je naprosto fascinující

Do města je tato motorka jako dělaná – rozjet se s ní dá skoro na volnoběh a do třetiny otáčkoměru se dvouválec chová naprosto vzorně. Stačí ale vzít víc za plyn, a přední kolo se radostně vznese. Čtrnáctilitrová nádrž je natankovaná až po hrdlo, ale těch 182 pohotovostních kilogramů bych embéčku vážně nehádal. Vyhnout se kanálu na poslední chvíli nebo objet kolem titěrného kruháku je s krátkou geometrií a nízko položeným těžištěm naprostá legrace.

Doporučujeme test KTM 1290 Super Adventure S: Vyzyvatel

KTM_Adventure_1290_S_2017_VN (47) copy

Město necháváme za zády a po úzké okresce míříme do kopců. Tempo je nezvykle pohodové, ale náš průvodce zřejmě ví, co dělá. Silnice ještě nestihla všude uschnout od nočního deště a Battlaxy 023R, které si Yamaha vybrala pro prvovýrobu místo původních Michelinek, si s tmavými fleky moc nerozumí. Guma se pod zadkem co chvíli sklouzne a přes řídítka i sedlo vnímám také každou spáru v asfaltu. Tak má vypadat správná zpětná vazba! Na MT-07 jsem jel naposled před rokem, ale rozdíl v podvozku mezi starším a novým modelem si troufnu pochválit i bez přímého srovnání. Kdo říká, že se z rozpočtových komponentů nedají vyčarovat slušné jízdní vlastnosti?

2018_YAM_MT07_NIGHTFLUO_STD_Details-11 UKAŽ SVALY: Mohutnější hrudník funguje jako solidní ochrana před deštěm
2018_YAM_MT07_YAMBLUE_Details-1 NADSTANDARD: Příplatek za originální doplňky rozhodně není zbytečnou investicí

Španělské slunce se od rána snaží a po první zastávce na focení můžeme konečně trochu zatáhnout. Rozpraskanou okresku vystřídala širší silnice s lepším povrchem a rychlejšími oblouky a nový podvozek se předvádí v celé parádě. Přední vidlice vede kolo přesně tam, kam se podíváte, a nerozhoupe ji ani propadlý asfalt. Pozvánka k ostřejšímu svezení přichází také od zadního tlumiče, motorka je i přes kratší stopu a rozvor stabilní v každé situaci.

Srovnání s moderními semiaktivními systémy podvozek samozřejmě nesnese, ale v dané cenové skupině sotva najdete lepší kompromis mezi sportovním a komfortním nastavením. S univerzálním charakterem odpružení skvěle ladí i pozvolnější nástup předních čtyřpístkových třmenů a proti jejich účinku nelze říci křivého slova. Zadní brzda, respektive její antiblokovací systém, naopak reaguje poněkud překotně. Tento drobný nedostatek by však mělo vyřešit kvalitnější obutí.

Doporučujeme: Yamaha Star Eluder vyjíždí proti nejprodávanějšímu Harleyi

2018 Yamaha Star Eluder

Kromě pneumatik, které se na vodě nechovají jako brusle, bych si při svých 186 centimetrech přál snad už jenom o kousek širší řídítka. Yamaha ale myslí i na náročnější zákazníky. V aplikaci MyGarage pro ně má připraveno na šedesát položek originálního příslušenství. Novou MT-07 můžete vybavit jak cestovními doplňky – bočními brašnami či předním plexi, tak stylovými detaily, které zvýrazní její agresivní look. Stačí párkrát kliknout myší.

Yamaha MT-07 2018: Verdikt

Co není rozbité, nespravuj. Yamaha si pro vývoj druhé generace MT-07 nemohla vybrat lepší poučku. U bestseleru se vždycky špatně hledá prostor ke zlepšování, ale přehnanou snahou se dá ledasco zkazit. Sedmička naštěstí nepodlehla módě elektronických asistentů a dalších zbytečností a zůstala sama sebou. Jednoduchou, zábavnou a bezpečnou motorkou pro každý den.


Cena testovaného motocyklu: 169 990 Kč


Technické údaje Yamaha MT-07 2018
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor (mm): 1400
Výška sedla v nezatíženém stavu (mm): 805
Zdvihy pérování vpředu/vzadu (mm): 130/130
Závlek (mm): 90
Úhel krku řízení (°): 65,5°
Kolo vpředu 3,50 x 17
Kolo vzadu: 6,00 x 17
Pneumatika vpředu 120/70 ZR 17
Pneumatika vzadu 180/55 ZR 17
Hmotnost s plnou nádrží (kg): 213
Objem nádrže (l): 14
PODVOZEK
Rám: páteřový z ocelových trubek
Zavěšení vpředu: teleskopická vidlice, Ø 41 mm
Zavěšení vzadu: dvouramenná kyvná vidlice
Brzdy vpředu: 2× čtyřpístkový třmen, Ø 282 mm
Brzdy vzadu: jednopístkový třmen, Ø 245 mm
MOTOR
Konstrukce: čtyřdobý kapalinou chlazený řadový dvouválec
Vrtání x zdvih (mm): 80 x 68,6
Zdvihový objem válců (cm3) 689
Kompresní poměr: 11,5:1
Nejvyšší výkon (kW/min-1): 55/9000
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 65/6500

Původně vyšlo v magazínu MOTOCYKL

[su_hello-bank-calculator]

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?