Vlákno názorů k článku Test deseti žárovek H7: Kterou vybrat, abyste za tmy viděli co nejlépe? od Radek - Já vozím na autě OSRAM Night Breaker a...

Radek (neregistrovaný)
Já vozím na autě OSRAM Night Breaker a již tam sídlí více než rok bez nutnosti výměny. Vůz Ford Fiesta V s denním svícením. Na druhé Fiestě ST mám novější Night Breaker Laser také již cca půl roku s automatickým přepínáním denní/potkávací a zatím nejmenší problém. Životnost je auto od auta. Jinak STčko jezdí denně, přes zimu při cestách z/do práce téměř vždy svítily potkávací, takže podle mě už to má dávno 260h odsvíceno na obou autech.
senegalec (neregistrovaný)
Súhlasím s názorom že životnosť je auto od auta. Odborná literatúra udáva, že časti karosérie prenášajú vibrácie od pohonnej jednotky v kmitočtoch okolo 6-10 Hz (t.z. 6 až 10 kmitov za sekundu). Tieto kmitočty ludské telo nepočuje a pri nízkych amplitúdách ani necíti. Ale je to príčina zlých vplyvov nielen na žiarovky. Napr. zvyšuje agresivitu vodiča, nervozitu posádky a ďalšie negatívne vplyvy na pohodu vo vozidle. Príčinou je nedostatočne vyprojektovaná a odmeraná konštrukcia karosérie. Pár zvarov na linke (alebo vnútorných priečok) môže spôsobiť ,že vozidlo sa chová z hladiska vibrácii nevhodne. Preto verím, ako spomenul Radek, sú rozdiely v značke ,type ale aj v modeloch vozidiel. - Spomínaný C-MAX napr. pri výjazde na obrubník sa mu evidentne kríži karoséria. Nie je dostatočne tuhá,počuť to na dverách alebo pirelli.