Tesla Semi má dalšího konkurenta. Elektrický tahač Daimler půjde do provozu ještě letos

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Tesla Semi dostala nového konkurenta 

  • Daimler představil elektrický tahač eCascadia

  • Třicet testovacích exemplářů vyrazí do provozu ještě letos 

  • Tesla Semi se má údajně začít vyrábět už příští rok, Daimler počítá s výrobou od roku 2021

Když Elon Musk představoval svůj tahač Tesla Semi, vzbudilo to (opět) velkou pozornost. Jenže šlo v podstatě pouze o koncept, u kterého není úplně jisté, kdy reálně odstartuje sériová výroba. Pokud se bude opakovat scénář s Modelem 3, pak se klidně může stát, že elektrický tahač Tesla dorazí na trh ve chvíli, kdy už na něm bude více konkurentů. Jedním z nich může být aktuálně představený tahač Daimler.

Daimler eCascadia, jak se novinka jmenuje, nedostal revoluční design jako Tesla Semi, ale to podle některých názorů bude spíše výhodou. Elektrický pohonný systém disponuje výkonem 544 kW, použité baterie mají kapacitu 550 kWh a udávaný dojezd je až 400 km. Dobití na 80 %, což poskytne dojezd 322 km, bude trvat 90 minut. Oproti Tesle Semi to nejsou příliš ohromující čísla, protože u té Elon Musk sliboval „až 850 km“ dojezd a „dobití energie dostačující pro dojezd 650 km za půl hodiny“. Jenže například k onomu dobíjení je potřeba super rychlá nabíječka, která je zatím jen dalším velkolepým slibem.

Doporučujeme: Zájemcům o Model 3 došla trpělivost. Tesla jim vrací rezervační poplatky čím dál častěji

Daimler představil ještě jedno elektrické nákladní auto. Jmenuje se eM2 a sloužit má pro rozvážení zboží na kratších trasách. Automobilka vyšle už letos třicet svých nových elektrických nákladních aut do reálného provozu v rámci testování, sériová výroba by ale měla začít až za tři roky. Tou dobou už by měla být Tesla Semi dva roky ve výrobě, ale víme, jak to s termíny této automobilky chodí.

Stejně jako u osobních aut, také v tomhle segmentu se objevuje elektromobilů už docela hodně. Kromě nového Daimleru a Tesly Semi chystá pro letošní rok elektrický tahač i Volvo. Mercedes už má pro změnu model eActros. Koncepce elektrického nákladního vozu ale není nic nového. V minulosti vznikla například také elektrická Avia.

Michal Muller (neregistrovaný)
Už jsem to psal i pod jiný článek. Mám nejen rád klasiku, ale mám trochu i obavy z další fáze, kdy budou jezdit trucky samy. A zmizí romantika dlouhých cest na dálnici. Zatím naštěstí ještě můžeme chvíli.. Jezdím s podobným, jako mají zde: https://www.truckcentre.com/nakladni-vozy/tahace-navesu/3201-scania-r-420-standard-euro-5-4x2-retardr/?step=0
  • Našli jste v článku chybu?