Po úvodním představení historicky prvního sériově vyráběného elektrického Jaguaru se můžeme na tuto novinku podívat podrobněji, protože už máme k dispozici veškeré technické údaje. To samozřejmě nabízí možnost porovnání s nejbližší konkurencí. Která to ale je?
Než dorazí do prodeje elektrický crossover značky Mercedes, který se představí na autosalonu v Ženevě, bude platit, že I-Pace je první skutečná konkurence automobilům Tesla od evropské prémiové automobilky. Letmý pohled na základní technická data ale ukazuje, že až tak jednoduché to není. Velikostně je totiž I-Pace téměř shodný s Teslou Model 3, jenže ta se pořád spíše nevyrábí a hlavně má být podstatně levnější.
Doporučujeme: Jaguar I-Pace stojí dva miliony, ujede 480 km a zavazadelník má větší než Octavia Combi
Základní provedení Jaguaru I-Pace stojí přesně 2 039 092 Kč, zatímco v případě Tesly Model 3 se mluví o ceně kolem milionu korun. Například Alza slibuje základní verzi s dojezdem 354 km za cenu 1 100 000 Kč. Cenově tak má I-Pace blíže crossoveru Model X, který je ovšem podstatně větší. Jeho základní cena (na německém trhu) je ve verzi 75D 2 137 000 Kč.
Porovnání základních vnějších rozměrů všech tří zmíněných elektromobilů najdete v první tabulce:
Jaguar I-Pace | Tesla Model 3 | Tesla Model X | |
---|---|---|---|
Délka | 4682 mm | 4694 mm | 5037 mm |
Šířka | 2011 mm | 1949 mm | 2070 mm |
Výška | 1565 mm | 1443 mm | 1684 mm |
Rozvor náprav | 2990 mm | 2875 mm | 2965 mm |
Součinitel odporu vzduchu | 0,29 | 0,23 | 0,24 |
Jak je vidět, I-Pace je nejkratší, překvapí ale skutečnost, že má nejdelší rozvor náprav. Pokud jde o udávaný součinitel odporu vzduchu, tam jsou obě Tesly lepší. Propracované aerodynamice britského crossoveru navzdory.
Větší rozvor náprav se naplno projevuje v interiéru. Je zajímavé, že například pro nohy ve druhé řadě nabídne I-Pace více než pětimetrová Tesla Model X. Ta je ale jinak ve všech směrech prostornější než britský elektromobil a navíc může být sedmimístná. Větší vnější rozměry se promítají také do objemu zavazadlového prostoru, kde Jaguar sice nabídne více než Model 3, na Model X ale nestačí.
Doporučujeme: Tesla Roadster — Z 0 na 100 za 1,9 s a z 8000 dolarů na 0 za minutu (komentář)
Srovnání vnitřních rozměrů si můžete prohlédnout v další tabulce. Berte ho ale s rezervou. Čerpali jsme z oficiálních údajů a není zcela jisté, jak přesně ta která automobilka údaje měřila.
Jaguar I-Pace | Tesla Model 3 | Tesla Model X | |
---|---|---|---|
Prostor pro hlavu vpředu/vzadu | 1013/968 mm | 1001/958 mm | 1059/1039 mm |
Prostor pro nohy vpředu/vzadu | 1040/980 mm | 1085/894 mm | 1046/975 mm |
Šířka v úrovní loktů vpředu/vzadu | 1463/1387 mm | 1430/1372 mm | 1542/1442 mm |
Základní objem zavazdelníku | 656 l | 425 l | 850 l |
Vzhledem k ceně bude trumfem Jaguaru I-Pace oproti americkým soupeřům jeho dynamika, protože nabízí nejvyšší celkový výkon. V případě srovnání I-Pace vs. Tesla Model X za podobné peníze budou zájemci volit mezi větším zavazadelníkem (případně třemi řadami sedadel) a vyšším dojezdem. Oproti Modelu 3 má I-Pace výhodu pohonu všech kol, přestože Elon Musk samozřejmě plánuje také pro svůj základní model druhý elektromotor na přední nápravě.
Jaguar I-Pace EV400 | Tesla Model 3 P75 | Tesla Model X 75D | |
---|---|---|---|
Celkový výkon | 400 koní | 261 koní | 328 koní |
Kapacita baterií | 90 kWh | 75 kWh | 75 kWh |
Udávaný dojezd | 480 km | 499 km | 381 km |
Zrychlení 0-100 km/h | 4,8 s | 5,3 s | 6,2 s |
Nejvyšší rychlost | 200 km/h | 225 km/h | 209 km/h |
Hmotnost | 2133 kg | 1730 kg | 2352 kg |
Na fakt zajímavé dynamiky v porovnání se základní Teslou Model X 75D, která stojí přibližně stejně jako I-Pace, nakonec upozornil ve svém oficiálním videu také Jaguar, když obě auta „otestoval“. A I-Pace samozřejmě vždy vyhrál. Video najdete v úvodu článku. Elektrický Jaguar přesprintuje až vrcholná verze P100D s cenovkou téměř čtyři miliony korun.
Podle prvních čísel to vypadá, že Jaguar I-Pace zas tak úplně přímou konkurencí pro Tesly nebude, respektive zákazníci budou volit mezi opravdu velkým autem a menším crossoverem nabízejícím lepší dynamiku. Do rozhodování ale mohou vstoupit ještě další aspekty jako například (minimálně v Evropě) zvuk známé značky, očekává se kvalitnější zpracování Jaguaru (o tom se přesvědčíme hned v Ženevě) a zejména v našich končinách prostá přítomnost dealerské a servisní sítě.