Tesla Model 3 to schytala od Consumer Reports. Špatně brzdí a rozptyluje řidiče

22.05.2018
1 nový názor
Autor: Redakce
  • Tesla Model 3 v testu magazínu Consumer Reports nezabodovala

  • Vůz velice špatně brzdí a ovládání infotainmentu rozptyluje řidiče

  • Consumer Reports nicméně chválí dynamiku a dojezd

  • Přesto koupi Tesly Model 3 nedoporučuje

Spotřebitelský magazín Consumer Reports patří mezi respektované publikace, které se věnují prakticky všem oblastem trhu. A samozřejmě hodnotí i auta. Nyní se američtí kolegové podívali na Teslu Model 3, dlouho očekávaný „levnější“ elektromobil domácí průkopnické automobilky.

Redakce Consumer Reports si Teslu Model 3 zakoupila na dlouhodobý test. Už cena 59 000 dolarů značně převyšuje základní cenovku 35 000 dolarů. Levnější specifikace s menší baterií ale k dispozici nebyla, Magazín CR tedy pořídil model s prodlouženým dojezdem až na 499 km a redaktoři se pustili do hodnocení.

Doporučujeme: Tesla Model X a Model 3 vs. Jaguar I-Pace: Opravdu se má Elon Musk čeho obávat?

Vedle velice dobré dynamiky a ovladatelnosti, kterou se Consumer Reports nebojí srovnávat třeba s BMW řady 3, a také velmi dobré pozice za volantem, se však začaly objevovat nepříjemnosti. Vyšší aerodynamický hluk je ještě akceptovatelný, ale testovaná Tesla Model 3 měla mnohem závěžnější potíže.

Mezi ty hlavní patří brzdy. Consumer Reports uvádí, že Tesla sice poprvé zabrzdila z 96 km/h na necelých 43 metrech, což je slušný průměr trhu, ale výsledky byly nekonzistentní. Opakované pokusy, i s vychladlými brzdami, dopadly výrazně hůře. Průměrná brzdná dráha 50 m z 96 km/h je ještě o 2,3 m horší výsledek než v případě pick-upu Ford F-150. Je to vlastně nejhůře brzdící nové auto, jaké u Consumer Reports testovali.

Doporučujeme: Tesla vykázala rekordní ztrátu a výroba vázne. Elon Musk ale hýří optimismem

Dokonce chtěli i vyloučit možnost, že by šlo o vadu konkrétního kusu, takže si zapůjčili jinou Teslu Model 3 a ta vykázala velice podobné nekonzistentní hodnoty. Stejných špatných výsledků při hodnocení brzd dosáhl jiný vůz Tesla Model 3 také v testu magazínu Car & Driver a všimli si toho i jiné redakce.

Když se k tomu přidalo velice nelogické ovládání velkého centrálního dotykového displeje, který značně poutá řidičovu pozornost a ruší ho, rozhodl se magazín Consumer Reports novou Teslu Model 3 ohodnotit jako auto, které nemůže zákazníkům doporučit. A nezachránil to ani velice dobrý dojezd 563,5 km na jedno nabití, tedy o 64 km víc, než udává výrobce.

Test Tesly Model 3 od Cunsumer Reports si můžete přečíst v angličtině zde.

Petr (neregistrovaný)
Pane Zak, CR nejprve vyzdvihlo predosti a az pak popisuje chyby. Pokud bych to bral jako Vy a byl Vas sef, tak mate padaka. Pak teprve budu premyslet, jestli jste se snazil. Ale dlouhodobe ne, takze vlastne sbohem.
  • Našli jste v článku chybu?