Spotřebitelský magazín Consumer Reports patří mezi respektované publikace, které se věnují prakticky všem oblastem trhu. A samozřejmě hodnotí i auta. Nyní se američtí kolegové podívali na Teslu Model 3, dlouho očekávaný „levnější“ elektromobil domácí průkopnické automobilky.
Redakce Consumer Reports si Teslu Model 3 zakoupila na dlouhodobý test. Už cena 59 000 dolarů značně převyšuje základní cenovku 35 000 dolarů. Levnější specifikace s menší baterií ale k dispozici nebyla, Magazín CR tedy pořídil model s prodlouženým dojezdem až na 499 km a redaktoři se pustili do hodnocení.
Doporučujeme: Tesla Model X a Model 3 vs. Jaguar I-Pace: Opravdu se má Elon Musk čeho obávat?
Vedle velice dobré dynamiky a ovladatelnosti, kterou se Consumer Reports nebojí srovnávat třeba s BMW řady 3, a také velmi dobré pozice za volantem, se však začaly objevovat nepříjemnosti. Vyšší aerodynamický hluk je ještě akceptovatelný, ale testovaná Tesla Model 3 měla mnohem závěžnější potíže.
Mezi ty hlavní patří brzdy. Consumer Reports uvádí, že Tesla sice poprvé zabrzdila z 96 km/h na necelých 43 metrech, což je slušný průměr trhu, ale výsledky byly nekonzistentní. Opakované pokusy, i s vychladlými brzdami, dopadly výrazně hůře. Průměrná brzdná dráha 50 m z 96 km/h je ještě o 2,3 m horší výsledek než v případě pick-upu Ford F-150. Je to vlastně nejhůře brzdící nové auto, jaké u Consumer Reports testovali.
Doporučujeme: Tesla vykázala rekordní ztrátu a výroba vázne. Elon Musk ale hýří optimismem
Dokonce chtěli i vyloučit možnost, že by šlo o vadu konkrétního kusu, takže si zapůjčili jinou Teslu Model 3 a ta vykázala velice podobné nekonzistentní hodnoty. Stejných špatných výsledků při hodnocení brzd dosáhl jiný vůz Tesla Model 3 také v testu magazínu Car & Driver a všimli si toho i jiné redakce.
Když se k tomu přidalo velice nelogické ovládání velkého centrálního dotykového displeje, který značně poutá řidičovu pozornost a ruší ho, rozhodl se magazín Consumer Reports novou Teslu Model 3 ohodnotit jako auto, které nemůže zákazníkům doporučit. A nezachránil to ani velice dobrý dojezd 563,5 km na jedno nabití, tedy o 64 km víc, než udává výrobce.
Test Tesly Model 3 od Cunsumer Reports si můžete přečíst v angličtině zde.