Odpověď na názor
Odpovídáte na názor k článku Retro: Tatra 700 byla ve své době nejrychlejším českým autem. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Radim
(neregistrovaný)
2. 7. 2017 11:15
Osobní tatrovky pohřbilo zastaralé technologické vybavení, protože hlavní byly nákladní tatrovky, do nich se investovalo přednostně, osobní byly v podstatě jen trpěné.
Už všechny Tatry 613 se vyráběly prakticky na koleně, polovina výrobního zařízení byla ještě z 50 let a postavila se pro výrobu osobní T603. Například lakování T613 metalízou či vrchním emailem se dělalo v opravárenském boxu v rohu montáže osobních tatrovek, za důkladného zlití podlahy boxu a jeho okolí vodou, aby tam bylo co nejmíň prachu. A taky to na množství prachu v laku bylo vidět. Podobné to bylo i ve výrobní dokumentaci T613, byla nedokončená, neúplná a některé věci existovaly jen jako osobní knowhow dělníků specialistů na výrobních linkách.
Taková výroba napůl na koleně a jinak všelijak stačila ke spokojenosti papalášů a VIP zákazníků z Československa a České republiky. Ale po roce 1995 s T700 to už ani náhodou nestačilo pro získání vyspělých kapitalistických trhů. Takový trh potřeboval pro VIP auto a jeho marketing současnou pěknou výrobní linku se současnými technologiemi, kterou by mohli ukazovat VIP zákazníkům a novinářům a pro tehdy začínající normy jakosti ISO potřeboval průhlednou, dokladovatelnou a certifikovanou výrobu a jednoznačnou výrobní dokumentaci.
Do toho by Tatrovka musela investovat tak 500 miliónů - miliardu tehdejších Kč a ty Tatra Kopřivnice tehdy neměla. Protože v lepších měsících a rocích v té době vydělala tak tak šul null na výrobu náklaďáků a v horších obdobích žila jen z podstaty, oné masívní investice RVHP 1976 - 82.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM