Názor k článku Retro: Tatra 700 byla ve své době nejrychlejším českým autem od Ondra Varák - Naprostej souhlas s Mírou ze Zlína. Snad až...

Ondra Varák (neregistrovaný)
Naprostej souhlas s Mírou ze Zlína. Snad až na jedinou, malou věc... Podle mně T700 ve svý době naprosto dostačovala i pro chytré ministry :) Kterých jsme ovšem v tý naší, Bohem, ale snad i Satanem zapomenuté zemičce, nikdy nijak moc neměli ... Je to podle mně jinak snad až moc smutnej a kritickej článek, vůči tomuhle poslednímu, krásnýmu modelu, kterej je dneska velice ceněným, sběratelským klenotem...! Samozřejmě, že sedmistovka už ve svý době, vzhledem ke konkurenci sice nebyla nic moc extra, ale i tak byla výbavou i koncepcí, ve svý době a ve svý sekci limuzín, vyšší střední třídy, pořád na velmi slušný úrovni a rozhodně se nedá říct, že by nějak výrazně zaostávala. Ale hlavně, stejně jako už 613 to bylo naprosto spolehlivý, koncepčně jednoduchý a téměř nezničitelný auto (samozřejmě až na nějakou tu korozi) s absolutně úžasným a úžasně silným, nadčasovým motorem, který člověka snad nikdy nemohlo nechat ve štychu, což se o těch západních a už tenkrát, docela zbytečně přetechnizovaných autech, napěchovaných novou, často poruchovou elektronikou, většinou tak úplně říct nedalo ... A přesně, jak tu někdo taky psal, kdo neměl možnost, aspoň někdy jet v Tatře 613, natož jí řídit a pořádně se s ní projet, ten opravdu vůbec nemůže vědět, jak perfektní a úžasný to byly vozy a pro spoustu jejích řidičů, doslova srdeční záležitost...! Stejně jako už 603. Už jen ten pocit, když si do toho korábu člověk sednul, zvuk motoru při nastartování, ale i jen na volnoběh a ten neuvěřitelnej tah a akcelerace, když se tomu pěkně šláplo "na krk". První řada sice byla trochu nic moc, ale ty pozdější už byly opravdu, naprosto parádní limuzíny a o těch porevolučních ani nemluvim. Sranda docela byla, jak se uváděla u 613 max. rychlost 180. Už s první řadou se přitom vcelku klidně dalo jet i 200 a u pozdějších se na dálnici, z kopce dal i přetočit tachometr :) A co se týče všech těch bájných mýtů a vědeckofantastických příběhů o spotřebě, tak jsou to většinou fakt jenom mýty :) Samozřejmě, že kdo s tím autem neuměl a nikdy se pořádně nenaučil jezdit, a jezdil s tim v Praze jak s Moskvičem, tomu to žralo třeba i 20 litrů... :) Ale jinak běžná, průměrná spotřeba nebyla víc, než 13 - 14 už u první řady. Za mokra a samozřejmě hlavně ve městech to sice byla velká, těžko ovladatelné mrcha, který se i ty zadní kola protáčely, jen co se trochu rychleji pustila spojka :) ale jinak i jízdní vlastnosti a bezpečnost byly velmi, velmi dobrý a o tom pohodlí na dlouhých cestách se snad ani nemusim zmiňovat. To auto prostě v tehdejším, východním bloku, absolutně nemělo konkurenci a nikdy mi už nikdo nevymluví, že Tatra ve svý době byla naprosto přelomovou a jednou z nejlepších automobilek na světě, ne-li tou úplně nejlepší (to už ale samozřejmě nemyslím 613). Její zánik a prodej do cizích rukou se rovná zločinu vlastizrady a samozřejmě, jak už tu bylo napsáno, především Vašík 'satan' Klaus by zdaleka nejen za tohle, měl už dávno a dávno viset, nebo rovnou dostat kulku do týla, po rychlým, polním soudě...!! Ale není to tak úplně jen o tomhle a špatný privatizaci... Tu značku zabily hlavně taky nízký, spíš skoro nulový investice a nulovej odbyt, při tom, že obyčejnej Čech si novou Tatru ani po revoluci vůbec nemohl dovolit, ale hlavně jí ani skoro nikdo nechtěl, kvůli tomu, že si v nich vozili svoje vznešený prdele, bolševický papaláši, včetně starý STB a to těm autům prostě už nikdy nikdo neodpáral ... Je to obrovská a přímo nedozírná škoda, ale neklesejme tak úplně na mysli a buďme rádi, že ta značka úplně nezanikla a má teď majitele, kterýmu o ní zjevně jde, dál vyrábí špičkový, nákladní a vojenský vozy na světový úrovni a já bych tak úplně nevylučoval, do budoucna ani obnovení výroby osobních vozů. I když je to dost málo pravděpodobný ... Ale chce to doufat a aspoň trochu věřit.