Martin (neregistrovaný)
To je tak, když o takové slavné značce rozhodují lidé, kteří jsou ryzí amatéři a političtí neumětelové. Kdyby jim to však člověk řekl do očí, tak z něho udělají blázna, nebo ještě lépe, nebudou se s ním vůbec bavit, příp. ho dají k soudu za urážku. To je realita v ČR.
Marek Martin (neregistrovaný)
Souběžně se vyráběla teké TatraBeta. Tehdy jediná malá dodávka schopná pojmout jednu europaletu. Nestačilo se vyrábět a po investicích do druhé vylepšené verze rozhodl Václav Klaus, že Tatra Příbor nebude oddlužená. Tím fabriku zavřel.
Mira ze Zlína (neregistrovaný)
Základ sice byl starý 22let, ale zas tak špatný základ to nebyl. Třeba obsencí motoru v přední části spolu s dlouhou kapotou to bylo velmi bezpečné auto s deformační zonou, kterou technologicky "vyspělé" auta musí dohánět složitou konstrukcí a drahýmy materiály. Problém byl s elektrikou, tam zaspal celý východní blok a bráno kolem a kolem, ani západní automobilky neměly na to aby elektronické systémy vyvíjely samy, ale všechny je nakupují u specialistů jako je Wabco, Valeo, Bosch a podobně. Tatra tyto vazby na západní firmy neměla. Tatra byla ve špatném segmentu - reprezentativních vozů - a v té době po revoluci prostě kdo neměl západní auto, ten nebyl nikdo. V té době nebyla ani nostalgie po socialismu, ani jejelo retro. tatře zbala jen vláda jako zákazník, T613, vlastně nikdy jiné zákazníky neměla. A vláda ji zařízla. jednoduše kvůli tomu, že každý politik se viděl v nějakém západním autě. Můj názor je - pro vládu a všechny hloupé ministry T700 naprosto dostačovala, dovezla je z místa A do B, co tedy bylo špatně????
Pomahač Daniel (neregistrovaný)
Souhlas s Mírou ze Zlína. TATRU potopila vláda V.K. a američtítí šéfové. V době jejich vedení se mělo prodat něco do 200 vozidel do nějaké africké země, ale těsně před prodejem se od smlouvy odstoupilo, pro údajně malou cenu. Čehož k prodeji svých aut okamžitě využilo GM a odstoupivšího ředitele TATRY/ tady měl měsíční plat 43 000 USD, jeho dva náměstci po 40 000/ vzápětí přijalo do svých služeb.
juráň Svatopluk (neregistrovaný)
Jo TATRA, co malý kluk v začátku 50 letech měl otec TATRU 52 TYP TAXI. Spolehlivější a pohodlnější auto jsem neznal v té době. Otec před T-52 měl Škoda superb a taky na dřevoplyn. Byl to zážitek, když otec pod kotlíkem který byl v kufru zatopil a jeli jsme na chatu k Hostýnu. Superb měl problémy z brzdami, malé bubny a když se sjely kopce Troják, Tesák a Hostýn tak v pondělí škodovka do opravny na výměnu brzdových obložení. Vzhledem k tomu, že jsem závodil na motocyklu a otec mě podporoval, v daném okamžiku když nám soudruzi chtěli odebrat chatu, otec ještě stihl tuto prodat a koupili jsme Volhu 21. psal se rok 59. S tímto vozem jsme najeli snad milion km bez problému a velmi pohodlně. Později jsem koupil od staršího pána Tatru 57 pologabriolet. Dodnes mě mrzí, že jsem ji prodal. Nastala éra ale Tater, měl jsem 603, a všechny typy Tater 613. Stavil jsem si domek a tak hodně věcí jsem prodal-vyměnil za cement a cihly!!! Nyní mám veterány hasič.Škoidu 206 z roku 1928 vyhledávanou k oslavám výročí hasič.sborů a Tatru 805 skříň rovněž hasič. Taky rozdělané 3 Volhy 21 na renovaci. Po 70-tce to jde už pomalu. Nemohu zapomět na vozy Tatra a taky Volhy 21 bez kterých bych jako veteránista nemohl být. Co likvidovali a podíleli se na zániku Tatry jsou motorističtí zločinci. Četl jsem, že rusové chtějí obnovit výrobu Volha 21. Přeji jim to aby se to uskutečnilo. Motorismu zdar!!!
Robert (neregistrovaný)
Tak koukám co je tady chytráků, kteří nevědí jak složité bylo prosadit dobré nápady, návrhy všeho možného, né jen aut. Doporučuji podívat se na sérii: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10209988352-zaslapane-projekty/dily/ a pak můžete něco říkat. Zde je vidět, že ČESKOSLOVENSKO mělo v mnoha věcech a oborech náskok před západem! Bohužel ruka socialismu a bolševizmu zasáhla a neumožnila další rozvoj našich výrobků - lepší název pro tnto pořad není ZAŠLAPANÉ PROJEKTY. Proto v nastávajích volbách volím SOUKROMNICI.CZ jiná možnost není, všichni, včetně dřívějších komunistů předvedli jak se umí starat o naší zem.
anycool25 (neregistrovaný)
Na ten rok 95 mi přijde vzhled opravdu nadčasový, což se nedá říct o interiéru a už vůbec ne o výbavě. Mám Opel Vectra z roku 1994 a ty měli už od roku 93 ABS i klimatizaci. Já na to že opel je z roku 94 mám všechny okna, zrcátka i šíbr v elektrice, navíc vyhřívané zrcátka, ABS, klimatizaci s uzavřeným oběhem vzduchu a dokonce i tempomat a to nemluvím o dřevěném obložení ve dveřích nebo 6 reproduktorů + světlo v motorovém prostoru když otevřu kapotu. A ještě k tomu je to 2.0i 16v 110 Kw 4x4 a na to že je to rok 94 má i 6 rychlostních stupňů. A to je to pořád ,,jen'' opel žádný BMW. A zhruba touto dobou si slavná škodovka dovolila vypustit něco jako felicia :D velká škoda že tahle tatrovka se nevyráběla ve více kusech. Je nádherná i když na tu dobu taky žádný extra luxus.
Ondra Varák (neregistrovaný)
Naprostej souhlas s Mírou ze Zlína. Snad až na jedinou, malou věc... Podle mně T700 ve svý době naprosto dostačovala i pro chytré ministry :) Kterých jsme ovšem v tý naší, Bohem, ale snad i Satanem zapomenuté zemičce, nikdy nijak moc neměli ... Je to podle mně jinak snad až moc smutnej a kritickej článek, vůči tomuhle poslednímu, krásnýmu modelu, kterej je dneska velice ceněným, sběratelským klenotem...! Samozřejmě, že sedmistovka už ve svý době, vzhledem ke konkurenci sice nebyla nic moc extra, ale i tak byla výbavou i koncepcí, ve svý době a ve svý sekci limuzín, vyšší střední třídy, pořád na velmi slušný úrovni a rozhodně se nedá říct, že by nějak výrazně zaostávala. Ale hlavně, stejně jako už 613 to bylo naprosto spolehlivý, koncepčně jednoduchý a téměř nezničitelný auto (samozřejmě až na nějakou tu korozi) s absolutně úžasným a úžasně silným, nadčasovým motorem, který člověka snad nikdy nemohlo nechat ve štychu, což se o těch západních a už tenkrát, docela zbytečně přetechnizovaných autech, napěchovaných novou, často poruchovou elektronikou, většinou tak úplně říct nedalo ... A přesně, jak tu někdo taky psal, kdo neměl možnost, aspoň někdy jet v Tatře 613, natož jí řídit a pořádně se s ní projet, ten opravdu vůbec nemůže vědět, jak perfektní a úžasný to byly vozy a pro spoustu jejích řidičů, doslova srdeční záležitost...! Stejně jako už 603. Už jen ten pocit, když si do toho korábu člověk sednul, zvuk motoru při nastartování, ale i jen na volnoběh a ten neuvěřitelnej tah a akcelerace, když se tomu pěkně šláplo "na krk". První řada sice byla trochu nic moc, ale ty pozdější už byly opravdu, naprosto parádní limuzíny a o těch porevolučních ani nemluvim. Sranda docela byla, jak se uváděla u 613 max. rychlost 180. Už s první řadou se přitom vcelku klidně dalo jet i 200 a u pozdějších se na dálnici, z kopce dal i přetočit tachometr :) A co se týče všech těch bájných mýtů a vědeckofantastických příběhů o spotřebě, tak jsou to většinou fakt jenom mýty :) Samozřejmě, že kdo s tím autem neuměl a nikdy se pořádně nenaučil jezdit, a jezdil s tim v Praze jak s Moskvičem, tomu to žralo třeba i 20 litrů... :) Ale jinak běžná, průměrná spotřeba nebyla víc, než 13 - 14 už u první řady. Za mokra a samozřejmě hlavně ve městech to sice byla velká, těžko ovladatelné mrcha, který se i ty zadní kola protáčely, jen co se trochu rychleji pustila spojka :) ale jinak i jízdní vlastnosti a bezpečnost byly velmi, velmi dobrý a o tom pohodlí na dlouhých cestách se snad ani nemusim zmiňovat. To auto prostě v tehdejším, východním bloku, absolutně nemělo konkurenci a nikdy mi už nikdo nevymluví, že Tatra ve svý době byla naprosto přelomovou a jednou z nejlepších automobilek na světě, ne-li tou úplně nejlepší (to už ale samozřejmě nemyslím 613). Její zánik a prodej do cizích rukou se rovná zločinu vlastizrady a samozřejmě, jak už tu bylo napsáno, především Vašík 'satan' Klaus by zdaleka nejen za tohle, měl už dávno a dávno viset, nebo rovnou dostat kulku do týla, po rychlým, polním soudě...!! Ale není to tak úplně jen o tomhle a špatný privatizaci... Tu značku zabily hlavně taky nízký, spíš skoro nulový investice a nulovej odbyt, při tom, že obyčejnej Čech si novou Tatru ani po revoluci vůbec nemohl dovolit, ale hlavně jí ani skoro nikdo nechtěl, kvůli tomu, že si v nich vozili svoje vznešený prdele, bolševický papaláši, včetně starý STB a to těm autům prostě už nikdy nikdo neodpáral ... Je to obrovská a přímo nedozírná škoda, ale neklesejme tak úplně na mysli a buďme rádi, že ta značka úplně nezanikla a má teď majitele, kterýmu o ní zjevně jde, dál vyrábí špičkový, nákladní a vojenský vozy na světový úrovni a já bych tak úplně nevylučoval, do budoucna ani obnovení výroby osobních vozů. I když je to dost málo pravděpodobný ... Ale chce to doufat a aspoň trochu věřit.
vitek (neregistrovaný)
Vážení diskutéři.Velice mi vadí,když se diskuse na tato témata mnohdy sklouzávají do politických oblastí.Tatra se stala pojmem hlavně výrobou těžkých nákladních vozidel.Která firma vyrábějící jakékoliv vozidlo se může pochlubit skutečností,že jeho vozidlo mám dokonce postavený pomník?Páteřová konstrukce podvozku a vzduchem chlazený motor.To jsou základy Tatry.V osobních vozidlech sice žádný zázrak,ale které auto objelo celý svět?V té době?Novým projektem je opět nadčasový vývoj nového vzduchem chlazeného motoru,který by splňoval normy emisí.Podstatně jednodušší konstrukce motoru.A výbavy?To je legrační.Americký Hummer,který vlastně vznikl pro armádu je dnes velice opěvován avšak málo z vás ví,jak je šíleně poruchový.Spolehlivost Tatrovek byla vždy výsadou její koncepce.Na co vám je pánové dokonalá nadčasová výbava,když to auto nejede?Tatra i na dakaru dokazuje,že je to dobrý náklaďák.Dodnes má ve světě zvuk.A taky se budou v Tatře dělat repliky Tatraplánů!Na zakázku!Proč asi?
Roman (neregistrovaný)
Všem přeji krásný den, dnešní doba je v automobilovém průmyslu ve znamení asistentů, ovládání aut přes telefon, motory o obsahu max. 1,2 L a hlavně spolehlivosti po dobu záruky. Auta co mají srdce a nadchnou, ty se dají dnes spočítat na prstech jedné ruky. Velkoobjemové motory s přiměřeným nastavením výkonu jsou prostě nezničitelné a spotřeba ??? dokonalá !!!!
František (neregistrovaný)
Míval jsem Pažouta 205, 1,93 ccm na naftě. Vím, že to do téhle debaty nepatří, ale, na auto, které vezmeš v podstatě do dlaně, je to rádoby předimenzovanej agregát. Jenomže, Pažout žral 4,5/100. Takže, za dáčo. Když se porovná Tatra 700, která má na váhu určo dvakrát tolik, co mrňavej Pažout, tak při spotřebě cca 10 l/100 km, není o čem hovořit. Tatrovce fandím.
Radim (neregistrovaný)
Osobní tatrovky pohřbilo zastaralé technologické vybavení, protože hlavní byly nákladní tatrovky, do nich se investovalo přednostně, osobní byly v podstatě jen trpěné. Už všechny Tatry 613 se vyráběly prakticky na koleně, polovina výrobního zařízení byla ještě z 50 let a postavila se pro výrobu osobní T603. Například lakování T613 metalízou či vrchním emailem se dělalo v opravárenském boxu v rohu montáže osobních tatrovek, za důkladného zlití podlahy boxu a jeho okolí vodou, aby tam bylo co nejmíň prachu. A taky to na množství prachu v laku bylo vidět. Podobné to bylo i ve výrobní dokumentaci T613, byla nedokončená, neúplná a některé věci existovaly jen jako osobní knowhow dělníků specialistů na výrobních linkách. Taková výroba napůl na koleně a jinak všelijak stačila ke spokojenosti papalášů a VIP zákazníků z Československa a České republiky. Ale po roce 1995 s T700 to už ani náhodou nestačilo pro získání vyspělých kapitalistických trhů. Takový trh potřeboval pro VIP auto a jeho marketing současnou pěknou výrobní linku se současnými technologiemi, kterou by mohli ukazovat VIP zákazníkům a novinářům a pro tehdy začínající normy jakosti ISO potřeboval průhlednou, dokladovatelnou a certifikovanou výrobu a jednoznačnou výrobní dokumentaci. Do toho by Tatrovka musela investovat tak 500 miliónů - miliardu tehdejších Kč a ty Tatra Kopřivnice tehdy neměla. Protože v lepších měsících a rocích v té době vydělala tak tak šul null na výrobu náklaďáků a v horších obdobích žila jen z podstaty, oné masívní investice RVHP 1976 - 82.
Pepek (neregistrovaný)
Vlastizrádci a tzv. "vládní" židáci a jejich kolaboranti přivedli Tatru,stejně jako veškerý československý průmysl a aktiva republiky do hrobu a pasovali nás do role otroků a laciných montoven-židoamerickou kolonii,protektorát II.
Milano (neregistrovaný)
Auto bylo zastaralé už v osmdesátých letech. Devadesátky vše jen urychlily. Uvědomte si, kdy auto vzniklo a po jaké době po měla být jeho obměna a ne neustále modernizace, kdy se funkční věci nahrazovali hnusným laciným plastem. Osmiválec super, ale dopředu. Auto mám rád, ale patří do sedmdesátek, v roce 1984 měla přijít edice GOLD a přijít s něčím jiným..... ....ale jak, když se vše vyrábělo ručně, draze atd.
rrren (neregistrovaný)
Problém osobních vozů Tatra 603, 613 a dalších byl především v kusové až maloseriové výrobě. T603 vyráběla Tatra něco přes 1 000 ks ročně, T 613 na tom byla o něco málo lépe. Jestliže považujeme za konkurenta Mercedes S klasse W126, tak těch vyráběl D-B 75 000 ks ročně. K tomu je třeba přihlédnout k naprosté absenci prodejního a servisního zázemí. Nedovedu si představit, že by Tatra dokázala konkurovat na světovém trhu. Možná by si ji koupil nějaký nadšenec, ale nikoli jako auto, ale jako raritu. Osobní Tatry prostě dostaly za uši už v roce 1948. Firma vyrábějící dotované vozy přidělované papalášům může žít jen ve skleníkovém prostředí.
Filip (neregistrovaný)
Nezapomenu jak jsem jako malej kluk chodil venčit jezevčíka v zimě, koncem osmdesátých let do kopce Vrchní prchni, co z něj Dalibor Vrána spoustel Velorex. Jak bylo nasnezeno, tak všechna auta to vyjela do třetiny, Skodovky do půlky. Jen Tata 613 zabublala a vyjela to.
Roman (neregistrovaný)
Mám Tatru 603 a něco jsem s ní najel. Na řízení je znát, že není posilovač, ale jen když se parkuje atd. Po rozjetí je to skoro jak s posilovačem. Motor má jen 100 koní, což na tak veliký vůz není moc, ale dostačuje na naše silnice. Co je však neoddiskutovatelný je prostor na zadních sedadlech. Ten žádné současné auto nemá. Když někdo chválí Superba, tak jej svezu. Prostor šokuje každého a pak projedu několikrát přes přejezd kolejí. Vlivem těžkého motoru je dostatečná setrvačnost zadku a tím i jev, že není přejezd ani znát. Motor také působí specifické chování auta v zatáčkách, na což si musíme zvyknout.
Roman (neregistrovaný)
rrren. Rád by jsem Tě opravil. Možná nevíš, že Tatra měla zájem prodávat v USA. Dokonce měla i pro tyto účely klimatizaci. Prý se ale zalekla po případného velikého zájmu a nutnosti servisu, ale já si myslím, že velký bratr zakázal její prodej v zahraničí, tak jak mnoho jiných věcí.
Ctibor Veleba (neregistrovaný)
Chtěl bych upravit údaj o počtu vyrobených kusů. Těch bylo pouze 64 včetně šesti prototypů. Po ukončení produkce v Příboře byly poslední kusy kompletovány přímo v mateřské firmě v Kopřivnici. To už byla inovovaná karoserie v zdních partiích včetně nového interiéru. Přístrojová deska z kořenového dřeva byla zaměněna tzv. stříkaným sametem. Byl také dokončen vývoj ABS, bohužel bylo jíž pozdě, tehdejší ředitel Škody Plzeň Soudek, kam Tatra zela nesmyslně v té době spadala výrobu T.700 ukončil. V zápětí byl tento nýmand 23. února 1999 z funkce generálního ředitele odvolán, léč výroba sedmistovek už obnovena nebyla...
Digi (neregistrovaný)
Uvědomte si, že krachl i Saab a skoro Volvo. To jsou lepší značky než Tatra. Zabilo ji centrální plánování, kde není místo pro luxus a konkurenceschopnost. Ta automobilka neměla co nabídnout, poslední dobrý model byl 603.