Před časem Škoda dvakrát zapůjčila novinářům starší auta, která měla na kontě neobvykle hodně kilometrů. Jednou to byla Octavia s nájezdem přes 500 000 km, podruhé šlo o Fabii 1.9 TDI. Ta ujela dokonce více než milion. Nejen Škodovky ale vydrží takto vysoké nájezdy. Nedávno se přihlásila také automobilka Subaru. Letmo představila příběh jednoho slovinského Foresteru, který také ujel přes jeden milion kilometrů.
Majitelem tohoto konkrétního Subaru Forester první generace z roku 1998 je jistý Jerner Jung, muzikant z Lublaně. Za posledních dvacet let navštívil se svým autem v podstatě všechny státy Evropy. Jak sám říká, byl s ním v Norsku, ve Skotsku, v Rusku, ve Španělsku nebo v Maroku. Auto ho prý nikdy nezradilo a údajně je na něm stále zhruba sedmdesát procent dílů původních.
I tohle Subaru, i když to tak nemusí na první pohled vypadat, má s v úvodu zmíněnými Škodovkami jednu věc společnou. Majitel pečlivě dbal na údržbu. Forester každých 15 000 km zavítal do autorizovaného servisu a vše, co se muselo z těch třiceti procent dílů měnit, má originální původ. Mimochodem, pokud v Subaru Forester dotáhnete počítadlo kilometrů až na hodnotu 999 999 km, nevrátí se zpátky na nulu, ale devítky už na něm zůstanou. To prý nevěděli ani slovinští mechanici automobilky. V současnosti už Jerner Jung vlastní také Forestera třetí generace. S ním zatím najel 150 tisíc kilometrů.
Subaru k příběhu dodává, že jde pouze o důkaz snahy této japonské automobilky stavět auta, která dlouho vydrží. Údajně 97 % automobilů značky Subaru vyrobených v posledních deseti letech je stále v provozu.
První generace Subaru Forester přišla v roce 1997. Šlo o jedno z úplně prvních aut, které můžeme zařadit do dnes tolik populární kategorie SUV. Zážehový dvoulitrový boxer nabízel parametry 92 kW (123 k) a 184 Nm. Převodovka je manuální pětistupňová a samozřejmě nechybí poctivý pohon všech kol.