Také Audi přivezlo do Číny svou variaci na téma BMW X6. Opět je to elektromobil

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Kromě automobilek Volkswagen a Škoda přivezla do Číny své SUV/Coupé také značka Audi 

  • Na rozdíl od koncernových sourozenců používá koncept e-tron Sportback hned tři elektromotory

  • Celkový výkon systému je až 370 kW

  • Sériová verze se představí už v roce 2019

Koncernové automobilky vyrazily na autosalon v Šanghaji s koncepty kombinujícími kategorie SUV a kupé. Škoda představila studii Vision E, Volkswagen hodně podobný I.D. Crozz a stranou nezůstalo ani Audi. To vystavilo koncept e-tron Sportback.

Doporučujeme: Elektrický crossover Volkswagen I.D. Crozz má stejný pohon jako Škoda Vision E

Tato studie se ale od Škody a Volkswagenu hodně liší. Především jde o větší automobil, který je dlouhý bezmála pět metrů, přičemž rozvor náprav dosahuje hodnoty 2,93 m. Samotná automobilka uvádí, že se jedná o crossover blízký modelu A7. Podstatně odlišný je pak samozřejmě i systém pohonu.

Akumulátory přirozeně najdeme v podlaze. Ty jsou lithium-iontové a mají kapacitu 95 kWh. Dojezd by měl být opět přibližně 500 km. Vpředu je jeden elektromotor společný pro celou nápravu, zatímco vzadu má každé kolo svůj vlastní elektromotor. Tohle uspořádání představilo Audi už dříve. Výhody jsou zjevné. Systém může libovolně vyžívat jednotlivé motory, takže zatímco při klidné jízdě pojede e-tron Sportback pouze s předním pohonem, při ostré jízdě v zatáčkách se může spolehnout na zadní motory, které navíc nahradí elektronicky řízení diferenciál.

Doporučujeme: Elektrická Škoda Vision E má pohon 4×4. Na dálnici pojede sama a k nabíjení nepotřebuje kabel

Po stránce jízdních vlastností se máme zaručeně na co těšit. Kromě tří elektromotorů je důvodem také nízko položené těžiště dané umístěním baterií a rozložení hmotnosti v poměru 52/48 ve prospěch přední nápravy. Celkově je systém schopný vygenerovat výkon až 370 kW, pokud pojedete v režimu S a dáte pedál plynu na podlahu. Standardně má mít řidič k dispozici 320 kW. Sprint z nuly na 100 km/h zvládne e-tron Sportback za 4,5 s. Podvozek využívá pětiprvkové zavěšení vpředu i vzadu a vzduchové adaptivní odpružení.

Audi e-tron Sportback má kromě viditelných denních světel další diody ukryté po stranách přední masky. Kromě jiného vůz umí promítat na vozovku nejrůznější věci od imaginárního přechodu pro chodce, až po logo automobilky

Za pozornost stojí kromě designu a displejů v interiéru také světla. Zatímco denní světla jsou viditelná na fotkách, ta hlavní jsou ukryta v přední nárazníku. Kromě výborného osvětlení slibuje Audi dokonce i funkce typu promítání přechodu pro chodce před vůz ve chvíli, kdy budete chtít někoho pustit. A do svého okolí budete moci za pomoci diod vysílat i další vzkazy. Řidič tohoto konceptu má pro ovládání světel vyhrazen zvláštní dotykový displej vlevo pod volantem.

Doporučujeme: Modernizovaný Mercedes třídy S dostal řadové šestiválce a osmiválec z AMG GT

Dalšími zajímavostmi jsou pak například kamery místo zpětných zrcátek (díky nim přestává existovat mrtvý úhel), podsvícené logo automobilky, které vzadu funguje jako třetí brzdové světlo, nebo bezdrátové dobíjení kombinované s autonomním parkováním, kdy koncept zaparkuje nad dobíjecí místo s centimetrovou přesností.

Audi upozorňuje, že rozhodně nejde o žádné sci-fi. Sériová verze konceptu e-tron Sportback se představí už za dva roky.

  • Našli jste v článku chybu?