Nová generace Subaru Outback si odbyla premiéru na autosalonu v New Yorku. Stojí na globální platformě Subaru, kterou v současné době využívají také například modely Impreza a XV, což znamená výrazný nárůst torzní tuhosti oproti předchozí verzi. Zvenčí se vůz drží současného dynamičtějšího designového stylu japonské automobilky, inspirací pro výrazné oplastování karoserie údajně byla obuv do hor.
Nejvýkonnější verzí bude přeplňovaný boxer o objemu 2,4 litru s výkonem 194 kW (264 k), jenže tento motor se do Evropy téměř určitě nepodívá. Evropští zákazníci by ale neměli být ochuzeni o atmosférický dvouapůllitr s výkonem 136 kW (185 k) a točivým momentem 239 Nm, u něhož Subaru slibuje dojezd přes 950 kilometrů na jednu nádrž.
Přímovstřikový motor vychází z jednotky použité u minulé generace, 90 procent jeho dílů je však zcela nových. Diesel v Outbacku (stejně jako u jiných modelů značky) nabízen už nebude, jeho roli přebírá hybridní e-Boxer, které v budoucnu tento vůz s největší pravděpodobností také dostane. Přední náprava využívá zavěšení MacPherson s novou vratnou pružinou, spodními rameny z hliníkové slitiny a dutým stabilizátorem. Ten najdeme i na zadní nápravě s dvojitými lichoběžníky.
Také nový Outback samozřejmě dostává soubor bezpečnostních systémů EyeSight, využívající dvě kamery umístěné u zpětného zrcátka. Ten zahrnuje adaptivní tempomat, systém vedení vozu v jízdním pruhu, automatické brzdění před překážkami a další prvky. Novinkou je systém DriverFocus, který skrze infračervenou kameru a technologii rozpoznávání obličejů monitoruje únavu i míru soustředění řidiče. Toho následně upozorní na nebezpečí. Outback dále poprvé dostává přední kameru, jejíž obraz v úhlu 180° můžete sledovat na zcela novém, na výšku uloženém displeji s úhlopříčkou 11,6 palce.
Prodeje vozu startují nejprve na americkém trhu, a to koncem roku. Jak to u podobných novinek značky Subaru chodí, Evropa se dočká zhruba za rok.