Statistiky ukazují, proč elektromobilisté nejčastěji volají pomoc. Trápí je drobnost, která spoustě elektromobilů zcela chybí

22.03.2022
přidejte názor
Autor: Lukáš Dittrich, Autobible.cz
  • Česká asociace asistenčních společností zveřejnila statistiky zaměřené na potíže elektromobilů 

  • Jejich majitelé prakticky vůbec nevolají asistenci kvůli bateriím, nejčastějším problémem elektromobilů je prasklá pneumatika 

  • Nejde o překvapení, protože elektromobily jsou velmi těžké a spousta z nich rezervu ve výbavě vůbec mít nemůže 

Veřejnost stále nemá k elektromobilům důvěru především kvůli dojezdu. V praxi ale dojezd příliš velký problém nepředstavuje, pokud si cestu alespoň trochu naplánujete. O tom, že baterie elektromobilisty aktuálně netrápí, svědčí i statistiky České asociace asistenčních společností (ČAAS) zaměřené na loňské zásahy u elektromobilů. Odtah vybitého vozu byl naprosto zanedbatelnou událostí, mnohem častějším problémem byl defekt pneumatiky a potíže s imobilizérem.

Podle ČAAS výjezdy k nepojízdným elektromobilům v minulém roce významně narostly, což logicky souvisí s růstem počtu registrovaných vozů s tímto druhem pohonu. V roce 2019 bylo nutné řešit jen pár desítek nepojízdných elektromobilů, za minulý rok evidují asistenční společnosti na 240 takových výjezdů.

Problém s defektem pneumatiky v kontextu elektromobilů coby nejčastější příčina pro volání asistence určitě stojí za pozornost, protože ukazuje na dvě velké nevýhody těchto vozů. Bateriové automobily jsou z principu své konstrukce podstatně těžší než auta se spalovacím motorem. Mnoho z elektromobilů dostupných na současném trhu pak navíc vůbec nemůže mít ve výbavě rezervu, a to ani tu dojezdovou. Týká se to i nedávných novinek v podobě třeba Škody Enyaq iV nebo Volkswagenu ID.4. Rezervu nenajdete ani v ceníku Kia EV6 nebo Hyundai Ioniq 5.

Vyzkoušeli jsme historicky první čistě elektrické BMW řady M. BMW i4 M50 rozhodně nezklame (první jízdní dojmy)
Přečtěte si také:

Vyzkoušeli jsme historicky první čistě elektrické BMW řady M. BMW i4 M50 rozhodně nezklame (první jízdní dojmy)

Tyto elektromobily totiž mají na zadní nápravě elektromotor, který zabírá místo jinak vyhrazené pod dnem zavazadelníku pro větší přihrádku, případně právě pro rezervu. U menších elektromobilů se pak rezerva prostě do automobilu nevejde. Najdou se ale výjimky třeba v podobě Jaguaru I-Pace, Audi e-tron nebo Nissanu Leaf. Každopádně pokud plánujete nákup elektromobilu, určitě se na možnost rezervního kola zeptejte. V kontextu elektromobilů rozhodně nejde o běžnou záležitost a jak je vidět, v praxi působí potíže.

Minimum závad spojených s trakčním akumulátorem je do jisté míry dáno skutečností, že elektromobily jsou na trhu jen krátce a auta v provozu jsou proto velmi mladá. S postupující degradací baterií v průběhu nadcházejících let by mohl počet výjezdů asistenčních společností kvůli akumulátorům stoupnout. Zda se tak skutečně stane, případně v jak velké míře, to ukáže až čas.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?