Před více než sedmdesáti lety Volkswagen přepsal historii, když na trh uvedl první generaci modelu Transporter. Z té se do dnešních dnů stala nesmírně populární legenda. Se vstupem do elektrického věku by automobilka ráda tento úspěch s aktuální novinkou zopakovala. Jmenuje se ID. Buzz a na dávného předchůdce odkazuje zejména designem.
Volkswagen ID. Buzz je další model postavený na elektrické platformě MEB známé třeba ze Škody Enyaq iV. Základní stavební kameny jsou vždy stejné. V případě ID. Buzz automobilka nasadila pouze největší aktuálně dostupný akumulátor (82 kWh) a jeden elektromotor. Ten je umístěn vzadu a má výkon 204 koní. Na hodnoty týkající se dojezdu si musíme počkat.
Zajímavé informace se ale týkají nabíjení. Zatímco Škoda Enyaq iV díky nedávné úpravě software získala dobíjecí výkon zvýšený na 135 kW, ID. Buzz vycházející ze stejné techniky zvládne při dobíjení dokonce 170 kW. Na 80 % se baterie v tomto případě nabijí během půl hodiny. Nejvyšší rychlost je nastavena pouze na 145 km/h.
Volkswagen ID. Buzz je elektromobil dlouhý 4712 mm, široký 1985 mm a vysoký 1937 mm. Oproti odcházejícímu Multivanu T6.1 je kratší skoro o dvacet centimetrů, bezmála třímetrový rozvor ale mají oba automobily shodný. ID. Buzz dostal kratičké převisy karoserie, což je jeden z prvků, který odkazuje na dávného předchůdce. Došlo také na dvoubarevnou karoserii. Rovněž design zadních sloupků je odkazem do minulosti.
Praktický uvnitř
V interiéru nemohou chybět rozměrné displeje opět známé z ostatních koncernových elektromobilů nejen řady ID. Pro začátek je připravena pětimístná verze s posuvnou druhou řadou. Později přijde šestimístné uspořádaní s dvojicí sedadel ve třech řadách. Příští rok pak dorazí ID. Buzz s prodlouženým rozvorem a uspořádáním interiér 2/3/2. Základní objem zavazadelníku představeného pětimístného provedení je až 1121 litrů.
Volkswagen rovnou ukázal také dvoumístnou užitkovou variantu ID. Buzz Cargo. Ta pojme dvě palety, respektive nabízí nákladový prostor o velikosti 3,9 m3. S užitnou hmotností je to trochu horší. „Nákladní“ elektromobil totiž odveze maximálně 650 kg.
Automobilka by ráda začala vyrábět nový ID. Buzz zhruba v polovině letošního roku. Je ale otázkou, jak do těchto plánů zasáhnou aktuálně nedostatkové kabelové svazky, kvůli kterým musela být přerušena výroba současných modelů řady ID. Ze stejného důvodu aktuálně stojí rovněž výroba Škody Enyaq iV. Je tak docela dobře možné, že nový ID. Buzz nakonec ke svým zákazníkům dorazí později, než bylo původně plánováno.