Spolehlivost automobilek a její vývoj v čase: Kdo je dlouhodobě nejlepší a kdo nejhorší?

9 nových názorů
Autor: Redakce
  • Srovnání výsledků průzkumu spolehlivosti za posledních sedm let ukazuje na jisté „tradice“

  • Trojice Lexus, Porsche a Toyota se dlouhodobě drží v popředí 

  • Naopak Fiat nebo Land Rover se opakovaně nemají čím chlubit 

  • Výrazné zlepšení za poslední roky zaznamenalo Mini nebo Hyundai 

  • Naproti tomu se dlouhodobě zhoršuje Volvo, které letos zaznamenalo nejhorší výsledek od roku 2013

Před několika dny jsme přinesli výsledky aktuálního Opravdu jsou levná auta spolehlivější? Ne, nejspolehlivější je Lexus a Porsche 911">průzkumu spolehlivosti J.D. Power pro rok 2019. Možná už proto víte, že nejspolehlivější značkou vůbec byl Lexus a na druhém místě skončilo Porsche, zatímco nejhorší byl Fiat, následovaný značkou Land Rover. Z dlouhodobého pohledu nejde o žádné velké překvapení. V dané studii se totiž některé značky objevují na předních pozicích opakovaně, zatímco jiné se umísťují opakovaně na chvostu. Výraznějších změn je spíše méně.

Když se podíváme na první desítku značek z nejnovějšího vydání studie J.D. Power, zjistíme, že Lexus, Porsche i Toyota se drží v popředí celých sedm let. Zatímco Porsche mělo roky 2014 a 2015 trochu slabší (pořád to ovšem stačilo na čtvrté místo), aby se od roku 2016 stabilně usadilo na druhém místě, Lexus se od roku 2013 téměř konstantně zhoršuje, ale pořád to stačí na první místo.

Opravdu jsou levná auta spolehlivější? Ne, nejspolehlivější je Lexus a Porsche 911
Přečtěte si také:

Opravdu jsou levná auta spolehlivější? Ne, nejspolehlivější je Lexus a Porsche 911

Pokud jde o nějaké radikální zlepšení, stojí za zmínku značka Mini. Ta se v roce 2015 s indexem PP100 (počet závad na 100 aut) dostala na hodnotu 193, letos to bylo pouze 119, což znamená celkově šesté místo. Výrazně si v posledních letech polepšil také Hyundai.

Dlouhodobý vývoj indexu PP100 desítky nejlepších značek letošního roku si můžete prohlédnout v grafu:

spolehlivost_2 Takto vypadá vývoj indexu PP100 za posledních sedm let u desítky nejlepších značek z letošního roku. Přední příčky jsou v zásadě stabilní, výrazné zlepšení zaznamenalo Mini a Hyundai

Podobně „stabilní“ je z dlouhodobého hlediska i opačný konec žebříčku spolehlivosti  J.D. Power. Tam se v posledních sedmi letech pravidelně objevují značky Fiat, Land Rover, Dodge nebo Jeep. Zatím absolutní rekord drží automobilka Fiat, která se v roce 2017 dokázala dostat na 298 závad na 100 aut. Takovému číslu se dosud nikdo jiný nepřiblížil, i když maximum Land Roveru (258) z roku 2015 také není nic, čím si se tato automobilka mohla chlubit.

Graf deseti nejhorších značek z letošního roku nevypadá příliš pozitivně zejména pro automobilku Volvo. Ta se dlouhodobě zhoršuje, když se propracovala z hodnoty PP100 149 z roku 2013 na letošních 204. To ji poslalo na celkové třetí místo od konce za Fiat a Land Rover. Pro pořádek, nulové hodnoty Fiatu a Jaguaru neznamenají absolutní spolehlivost, ale fakt, že je studie v daných letech nezahrnovala.

spolehlivost_1 Graf vývoje indexu PP100 u posledních deseti automobilek z letošního roku také dokazuje, že o žádné velké překvapení nejde. Fiat (průzkum J.D. Power eviduje tuto značku až od roku 2015) patří mezi nejhorší dlouhodobě. Otázkou je tradičně jen to, jak moc vysoký index PP100 bude. Totéž platí pro Land Rover

Celkový průměr spolehlivosti aut se od roku 2017 zlepšuje. Pořád ale platí, že z průzkumu J.D. Power vycházela auta v minulosti lépe. V roce 2013 byla hodnota PP100 pro všechny automobily jen 126, o rok později 133. Nejhůře dopadl rok 2017 (156), letošní průměr je 136.

Připomeňme, že průzkum spolehlivosti J.D. Power se týká amerického trhu a vychází z hodnocení reálných zákazníků. Je zaměřen na tři roky stará auta a sleduje závady za posledních dvanácti měsíců používání konkrétního vozu.

Na závěr si ještě můžete prohlédnout tabulku průměrných hodnot PP100 za posledních sedm let pro pět nejlepších a pět nejhorších značek. Vzhledem k předchozím grafům asi nepřekvapí, že i v tomto žebříčku se objevují pořád stejná jména. Za pozornost ovšem stojí propastný rozdíl mezi nejlepším Lexusem a nejhorším Fiatem. Jinak řečeno, sto automobilů Fiat vygenerovalo v posledních sedmi letech 2,6 krát více závad než sto Lexusů:

Pořadí Značka Hodnota PP100
1. Lexus 91,1
2. Porsche 107,1
3. Buick 115,1
4. Toyota 115,4
5. Mercedes-Benz 126,4
Pořadí Značka Hodnota PP100
31. Fiat 236,6
30. Land Rover 208,3
29. Dodge 186,0
28. Jeep 185,4
27. Chrysler 166,0
milda (neregistrovaný)
to je teda vypovídající, po roce 2000 to šlo s kvalitou z kopce, dneska už jsou to vysloveně klumpy a je jedno zda auto stojí 200k nebo 2 mega... Stejně to běžný lidi nekupujou a firmy to za pár let obměňují, takže neřešit.
Jirka (neregistrovaný)
Záleží na přístupu a chování k autu.Jezdim v nejhorším autě na světě LanciaDelta 1.6jtd 88kw třetím rokem.A nelituji dne kdy jsem před více než 20lety začal jezdit napr.LanciiLybrou,FiatemCromou l a ll.Tipem 1.6ie,1.7D a dokonce Unem 1.5ie , 1.0ie .Tabulky jsou u mě úplně jedno.Mám x letou zkušenost s Fiatem,Lancii a mám jasno. Výhoda negativních kampaní je výsledná cena u např.dvouletého itala.Italiano goo
Petr (neregistrovaný)
Jirko, můžete mít náhodou štěstí, ale jak se říkalo, FIAT rezaví i na fotce. Proto dnes na parkovišti u nás vidět nového FIATA je zázrak. Kvalita a poměr výkon, cena je důvodem že lidé Fiaty a Taliány vůbec nekupují v záplavě kvalitnějších a ve finále levnějších aut.
bufy bufy (neregistrovaný)
Spolehlivost automobilek je věcí majitelů automobilek, spotřebitele, tj ty, kdo si jejich výrobky kupují by měla zajímat spolehlivost automobilů, pane pisálku!
  • Našli jste v článku chybu?