Slovenská továrna automobilky Jaguar Land Rover je hotová. Výroba odstartuje na podzim

5 nových názorů
Autor: Redakce
  • Nová továrna automobilky Jaguar Land Rover v Nitře je prakticky dokončena

  • Sériová výroba zde bude zahájena na podzim

  • Jako první začne z výrobní linky sjíždět model Discovery 5

  • Stavba nového výrobního závodu byla zahájena v roce 2016

V září to budou dva roky, co automobilka Jaguar Land Rover začala s výstavbou svého nového výrobního závodu ve slovenské Nitře. Původní plány hovořily o spuštění sériové výroby do konce roku 2018, což se také povede. Podle nejnovějších zpráv začne první model sjíždět z linky už v září.

Podle některých médií by měla být výroba odstartována přesně třetího září, nicméně zástupci automobilky Jaguar Land Rover to na náš přímý dotaz nepotvrdili. Podle nich zatím přesné datum zahájení výroby stanoveno nebylo, slovenská výroba odstartuje v průběhu podzimu. Naopak jisté je, že prvním vyráběným modelem bude Discovery 5. Do dvou let by měl být přidán ještě jeden model, jehož jméno je ale zatím tajné. Není vyloučeno, že to bude nová generace Land Roveru Defender, o které se v minulosti spekulovalo právě v souvislosti se slovenským výrobním závodem.

Doporučujeme: Test — Land Rover Discovery TD6 dělá z velkého Range Roveru zbytečnost

Britská automobilka začala přijímat zaměstnance pro tento závod minulý rok na podzim. Přestože na Slovensku, stejně jako u nás, panuje velmi nízká nezaměstnanost, zájem o práci v nové továrně byl údajně značný. Aktuálně už je zaměstnáno 1300 lidí, přičemž do roku 2020 by zde mělo pracovat 2800 zaměstnanců. Pro začátek se počítá s kapacitou 150 000 aut za rok. Když Jaguar Land Rover výstavbu připravoval, ve hře byla i Česká republika.

Slovenská továrna britské automobilky bude mít rozlohu 300 000 m2. Investice do výstavby se pohybuje v přepočtu těsně pod hranicí 30 miliard korun. Závod Nitra doplní továrny v Číně, Indii, Brazílii a trojici hlavních výrobních závodů umístěných v Anglii. Jaguar zároveň vyrábí už dva modely (E-Pace a I-Pace) v Rakousku prostřednictvím společnosti Magna Steyr.

karel (neregistrovaný)
K čemu ta zrůdnost vůbec je ,?? Na co vyrábět další kraksny, které ničí životní prostředí? P roč nevyrábět něco mnohem smysluplnějšího ? ??,????
Musketer (neregistrovaný)
Nezáviďte, když nemáte na nové auto, tak nepomlouvejte. Asi budete nějaký zamindrákovaný ekoterorista, viďte?
lulu (neregistrovaný)
Škoda výběrů dodavatelů, vše poptávali na poslední chvíli, pořádní výrobci mají v této době dlouhé termíny, a tak neměli šanci uspět ve vypsaných tendrech. Drtivá většina budovy je od druhotných prodejců.
Národní prudič (neregistrovaný)
To bude něco takového jako Čínské Volvo. Pohá napodobenina.
  • Našli jste v článku chybu?