Skutečného autopilota nemá Tesla, ale Mercedes. Díky technice z ČR ho nabízí už i na americkém trhu

09.01.2023
přidejte názor
Zdroj: Tiskový servis Mercedes-Benz
  • Mercedes na veletrhu CES oznámil, že stát Nevada schválil použití systému autonomního řízení třetí úrovně pro běžný provoz 
  • Mercedes je tak první automobilkou, která může na americkém trhu nabízet skutečného autopilota 
  • Systém autonomního řízení značky Mercedes používá LiDAR, který vyvinulo Valeo v České republice

Americká automobilka Tesla dlouhou dobu mluví o plně autonomním řízení. Ačkoliv asistenční systémy používané v těchto elektromobilech fungují velmi dobře, pořád se jedná o autonomní řízení druhé úrovně. To znamená, že řidič má za všech okolností odpovědnost za auto a veškeré systémy jsou pouze podpůrné, přestože se soubor těchto systémů jmenuje Autopilot a řada lidí si myslí, že Tesly skutečně umí jezdit zcela samostatně. Teď přichází zpráva o tom, že na americkém trhu dostala první automobilka povolení používat v běžném provozu autonomní řízení třetí úrovně. Jak upozorňují Automotive News, nejedná se o domácí Teslu, ale o německý Mercedes. 

Ten podle Automotive News na veletrhu CES oznámil, že získal povolení používat systém autonomního řízení třetí úrovně ve státě Nevada. Systém nese označení Drive Pilot a uveden byl už také na evropském trhu. Za příplatek 5000 eur je dostupný pro třídu S a za 7430 eur ho lze pořídit pro elektrické EQS. 

Německý soud označil systém Autopilot za nespolehlivý. Tesla proto musí platit odškodnění téměř 2,5 milionu korun
Přečtěte si také:

Německý soud označil systém Autopilot za nespolehlivý. Tesla proto musí platit odškodnění téměř 2,5 milionu korun

Drive Pilot lze prozatím použít jen za určitých podmínek. Konkrétně ho lze aktivovat pouze na dálnicích a při rychlosti do 65 km/h. Není proto určený pro dlouhé cestování, ale pro popojíždění v kolonách. Vůz vybavený tímto systém používá kromě řady jiných senzorů také LiDAR, který automobilce Daimler dodává společnost Valeo. Tento LiDAR byl vyvinut v České republice. Konkrétně se jedná o senzor označený jako Scala 2. 

Autonomní řízení třetí úrovně se od úrovně druhé liší ve zdánlivém, ale velmi podstatném detailu. Pokud dojde k jeho aktivaci, odpovědnost za automobil přebírá výrobce. Řidič se proto nemusí věnovat řízení a nemusí mít ani ruce na volantu, což systémy autonomního řízení druhé úrovně vyžadují. Automotive News zároveň připomínají, že se Mercedes snaží získat schválení pro systém Drive Pilot také v Kalifornii. 

Vstoupit do diskuse
  • Našli jste v článku chybu?