Názory k článku Skoro 40 let starý „nafťák“ vypouští méně oxidů dusíku než moderní diesely, ukázalo měření
Zdeněk
(neregistrovaný)
9. 6. 2020 6:58
Aha a kde je problém? Žádný není,jen je to euroekosilenstvi do nás tlačené Bruselem.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Marek
(neregistrovaný)
10. 6. 2020 18:16
Možná je potřeba si to přečíst celý. Problém je, že kromě vytvářených emisí jsou i limity na spotřebu. A spotřeba jde na ruku s výkonnem a účinností. Výkon i účinnost jsou u starého Mercedesu výrazně nižší. Takže ve výsledku ano, pokud se udělá test speciálně na N0x, bude hodnota konkrétně u NOx podobná novému autu. Ale spotřeba bude vyšší a NOx není jediná látka vylučovaná z výfuku.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Lukáš
(neregistrovaný)
27. 9. 2021 7:01
Tak spotrebu nema smysl resit, to uz je vec majitele a provozovatele. Do toho je kazdemu jinemu putna. Co nekomu z okoli neni jedno jsou prave emise.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Martin
(neregistrovaný)
9. 6. 2020 8:14
Nejhorší pro ekologii je ekolog
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Qwerty
(neregistrovaný)
9. 6. 2020 8:34
Nic nového. Svého času srovnávali starý mercedes a myslím nějakou kiu. V zátěži moderní motor produkoval více bordelu než ten starý. Mělo by se zastavit to "eko" šílenství než budeme na pracáku jak budeme muset pěšky.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Adrian
(neregistrovaný)
9. 6. 2020 9:07
Moderné dízly nevypúšťajú pri akcelerácií a záťaži die šialené oblaky čierneho štiplavého dymu. A bodka.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Valerian
(neregistrovaný)
9. 6. 2020 18:16
Jooj kamarát . Nevypustaju šialene oblaky dymu :D pobavil si má. Nemáš Whats app , Messenger alebo niečo kde ti môžem poslať akceleráciu môjho Piana 240D ? Tie mercedesi či vy poznáte , boli dotiahnuté s Nemecka s Miliónom alebo pár miliónmi kilometrov ideš písať že dymia . Ktoré jazdili na takej nafte ktorá sa nedá ani porovnávať k dnešným na čerpacích staniciach. Odborníci ...
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Okurka
(neregistrovaný)
9. 6. 2020 10:09
Vždyť přeci nejde pouze o oxidy dusíku. Nevím sice jaké přesné složení odchází z výfuku, ale moc dobře si pamatuji doby, kdy vznikl černý oblak hnusně smrtídícího černého kouře u 240D a jiných zázraků v případe předjíždění, startování, nebo jízdou do kopce.
Mám rád stará auta, ale ať mi nikdo neříká, že nový motor znečišťuje planetu víc jak 35 let starý.
Volvo teď udělalo první krok k omezení maximální rychlosti. A to je podle mého krok správný. Jen nemuselo snížit na 180km/h ale mělo jít ještě níž na 130km/h.
Bohužel si spousta lidí pořád ještě plete silnici za závodní dráhu a pak vznikaji smrtelné nehody. Až se omezí rychlost na 130, odpadnou závodníci a bude hned bezpečněji.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Vlk
(neregistrovaný)
9. 6. 2020 10:54
130km/h? Zbytečné rychlé. Volvo mělo jít ještě dál než navrhuješ - 80km/h.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jakub
(neregistrovaný)
9. 6. 2020 15:22
Zdravím.
Chci se zeptat proč zrovna na 130? Víte, že jsou i státy kde se může jezdit rychleji? A smrtelné nehody vznikají hlavně nepozorností řidiče a nezkušeností řidiče. A taky znám hodně případů, kdy za nehodu v podstatě mohl řidič, který jede 70km/h. Když takto někdo jede a za ním jede kamion, který musí ujet tolik a tolik km za den, tak ho pak prostě musí předjet a ten kamión než to ze 70 rozhoupe na 80 a předjede ho tak to pár stovek metrů je. Takže by to chtělo začít používat stejný metr na všechny kašpary... Přeji hezký den
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Vokurka
(neregistrovaný)
10. 6. 2020 6:22
Nezbývá než souhlasit. Určitě máte pravdu.
Ono jde všeobecně o respekt ke druhým. Lidé si vůbec neuvědomují že silnice není jen pro auta a lépe pro ty silná a a rychlá. Silnice, pokud značka nestanoví jinak, je třeba i pro cyklisty na které se hodně zapomíná. Dnes je opravdu o hubu na kole někam vyjet. A přitom cyklista má na silnici stejné právo jako řidič kamionu, nebo řidič auta.
Ano každý užívá silnici ze svého pohledu k něčemu jinému ale souhrnem jsme všichni účastníci provozu a měli bychom se navzájem respektovat.
Co se týče té rychlosti. Nevím proč by v dnešní době nemohlo auto vědět samo jak rychle má v daném úseku povoleno maximálně jet. V Německu na dálnici ať si sviští 250. Ale před školou v půl jedné odpoledne na 30 by mělo omezovačem nastavit max 30.
A pojdme se bavit jestli je pak 30 v daném úseku, třeba o půlnoci málo nebo ne.
Například v Anglii mají značky upravující rychlost kolem škol časově omezené. Fungují tak, že v době kdy je potřeba platí 30 a v době kdy o nic nejde (noc, víkendy ap.) Je rychlost standartní.
Tímto směrem bychom se měli vydat myslím
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Radek
(neregistrovaný)
10. 6. 2020 11:18
Když se tu pán přede mnou zmínil o cyklistech... Mají stejná práva ale i stejné povinnosti a teď když začíná být hezky potkávám více "hovad" na kole než za volantem. Ať už se tu bavíme o jízdě na červenou, nedání znamení o změně jízdy, nebo alkohol před jízdou (hlavně ve večerních hodinách) a spoustě dalších věcí. Někteří se totiž asi domnívají, že jak to nemá motor tak pro ně pravidla silničního provozu neplatí.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
david simacek
(neregistrovaný)
12. 6. 2020 16:23
uz za komancu se v noci jezdilo v obci 90
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Gabriel
(neregistrovaný)
10. 6. 2020 17:48
To s tým,že velké percento nehôd,je kvôli pomalým vodičom,je úplna pravda,hlavne kvôli tým,ktorý ani takou rýchlosťou neidú,ako ten kamión,a to sú obmedzované na 90km/h
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Lukáš
(neregistrovaný)
27. 9. 2021 7:06
Pane okurko, nemate pravdu. Pred par lety, tusim v rakousku zvysili maximalni rychlost ze 130 na 150 nebo 160 a vysledkem byla plynulejsi doprava, nizsi nehodovost a ted pozor...nizsi znecisteni.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
MM
(neregistrovaný)
9. 6. 2020 13:12
Jo, ja bych rychlost snizil rovnou na 8km. I kdyz je dokazano, ze na emise to ma vliv minimalni a nehodovost se naopak po omezeni, rychlosti na dalnici zvysila!
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Dymo
(neregistrovaný)
9. 6. 2020 13:27
Rozhodne by se pred auta měl vrátit chlap s praporkem a auto bx nemělo jezdit rychleji, než se zvládne pohybovat člověk
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Daniel
(neregistrovaný)
9. 6. 2020 16:07
Ale právě ten černý dým není to, co škodí... U nových dieselů je zlo to, že jsou moc přefiltrované a pevné částice co vylítavají jsou tak mikroskopické, že se usazují až v plicích a může to způsobit rakovinu. U starých dieselů jsou právě tyto částice mnohem větší a nemají šanci projít do plic = neškodné pro naše tělo. To je ten váš černý dým co se vám nelíbí...
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Vokurka
(neregistrovaný)
10. 6. 2020 6:30
Aby bylo jasno, nejsem zastáncem snižování emisí tak jak to předvádí EU.
Na druhou stranu, nevím jak jste starý ale jestli si pamatujete jak kouřily liazky nebo V3S na které jsem si dělal řidičák na vojně. To byl hukot. U výfuku nešlo stát. Člověk by se udusil. Dnes si stoupnete ke kamionu s Eurem 6. Není téměř nic cítit.
Tak se vším respektem k Vám. Netvrdte mi něco o malých částečkách které plíce zachytí nebo nezachytí. Já osobně jsem vděčný za to že se lépe dýchá, byť uznávám že o oxidech dusíku to asi úplně stoprocentně není.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jiří
(neregistrovaný)
9. 6. 2020 20:27
Přesně tak jak to, pan Daniel má naprostou pravdu.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Atsebes
(neregistrovaný)
9. 6. 2020 21:47
Kdysi se zpívalo "celej svět už ví to dnes, že řetěz mravy nenapraví". Bohužel se od té doby zřejmě už i okurky začaly vyvíjet zpět v přesličky. Tak (de)evoluci zdar!
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jiří
(neregistrovaný)
10. 6. 2020 10:38
Návrat ke starým dobrým časům?
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Rosta
(neregistrovaný)
15. 8. 2021 9:03
Mně zase přijde divné, že mi všechny auta za posledních 20 let žerou stejně, ale v papírech maj čím dál menší spotřebu a CO2
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Pospa89
(neregistrovaný)
29. 8. 2021 1:48
Ono nebude problém v emisích u malých nafťáků tím myslím i nákladní, to se v Bruselu jen někdo nudí a snaží se být důležitý. Stačí se podívat třeba na lodní dopravu nebo leteckou tyto motory nám požírají spousty kyslíku. Je pravda že jezdí spousty aut ale ať jim z výfuku leze cokoliv tak je to pořád méně než to co vyprodukuje jedna loď která zbytečné převáží zboží které máme mnohdy i za rohem jenže je levnější a tak se vyplatí si ho objednat atd maso se vyváží do Polska a z Polska jede zase zpět jiné i když to stejné budeme pokračovat se dřevem atd. Chci tím říci že spoustu nafty prolítne výfukem relativně zbytečně.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat