Marek (neregistrovaný)
Možná je potřeba si to přečíst celý. Problém je, že kromě vytvářených emisí jsou i limity na spotřebu. A spotřeba jde na ruku s výkonnem a účinností. Výkon i účinnost jsou u starého Mercedesu výrazně nižší. Takže ve výsledku ano, pokud se udělá test speciálně na N0x, bude hodnota konkrétně u NOx podobná novému autu. Ale spotřeba bude vyšší a NOx není jediná látka vylučovaná z výfuku.
Qwerty (neregistrovaný)
Nic nového. Svého času srovnávali starý mercedes a myslím nějakou kiu. V zátěži moderní motor produkoval více bordelu než ten starý. Mělo by se zastavit to "eko" šílenství než budeme na pracáku jak budeme muset pěšky.
Valerian (neregistrovaný)
Jooj kamarát . Nevypustaju šialene oblaky dymu :D pobavil si má. Nemáš Whats app , Messenger alebo niečo kde ti môžem poslať akceleráciu môjho Piana 240D ? Tie mercedesi či vy poznáte , boli dotiahnuté s Nemecka s Miliónom alebo pár miliónmi kilometrov ideš písať že dymia . Ktoré jazdili na takej nafte ktorá sa nedá ani porovnávať k dnešným na čerpacích staniciach. Odborníci ...
Okurka (neregistrovaný)
Vždyť přeci nejde pouze o oxidy dusíku. Nevím sice jaké přesné složení odchází z výfuku, ale moc dobře si pamatuji doby, kdy vznikl černý oblak hnusně smrtídícího černého kouře u 240D a jiných zázraků v případe předjíždění, startování, nebo jízdou do kopce. Mám rád stará auta, ale ať mi nikdo neříká, že nový motor znečišťuje planetu víc jak 35 let starý. Volvo teď udělalo první krok k omezení maximální rychlosti. A to je podle mého krok správný. Jen nemuselo snížit na 180km/h ale mělo jít ještě níž na 130km/h. Bohužel si spousta lidí pořád ještě plete silnici za závodní dráhu a pak vznikaji smrtelné nehody. Až se omezí rychlost na 130, odpadnou závodníci a bude hned bezpečněji.
Jakub (neregistrovaný)
Zdravím. Chci se zeptat proč zrovna na 130? Víte, že jsou i státy kde se může jezdit rychleji? A smrtelné nehody vznikají hlavně nepozorností řidiče a nezkušeností řidiče. A taky znám hodně případů, kdy za nehodu v podstatě mohl řidič, který jede 70km/h. Když takto někdo jede a za ním jede kamion, který musí ujet tolik a tolik km za den, tak ho pak prostě musí předjet a ten kamión než to ze 70 rozhoupe na 80 a předjede ho tak to pár stovek metrů je. Takže by to chtělo začít používat stejný metr na všechny kašpary... Přeji hezký den
Vokurka (neregistrovaný)
Nezbývá než souhlasit. Určitě máte pravdu. Ono jde všeobecně o respekt ke druhým. Lidé si vůbec neuvědomují že silnice není jen pro auta a lépe pro ty silná a a rychlá. Silnice, pokud značka nestanoví jinak, je třeba i pro cyklisty na které se hodně zapomíná. Dnes je opravdu o hubu na kole někam vyjet. A přitom cyklista má na silnici stejné právo jako řidič kamionu, nebo řidič auta. Ano každý užívá silnici ze svého pohledu k něčemu jinému ale souhrnem jsme všichni účastníci provozu a měli bychom se navzájem respektovat. Co se týče té rychlosti. Nevím proč by v dnešní době nemohlo auto vědět samo jak rychle má v daném úseku povoleno maximálně jet. V Německu na dálnici ať si sviští 250. Ale před školou v půl jedné odpoledne na 30 by mělo omezovačem nastavit max 30. A pojdme se bavit jestli je pak 30 v daném úseku, třeba o půlnoci málo nebo ne. Například v Anglii mají značky upravující rychlost kolem škol časově omezené. Fungují tak, že v době kdy je potřeba platí 30 a v době kdy o nic nejde (noc, víkendy ap.) Je rychlost standartní. Tímto směrem bychom se měli vydat myslím
Radek (neregistrovaný)
Když se tu pán přede mnou zmínil o cyklistech... Mají stejná práva ale i stejné povinnosti a teď když začíná být hezky potkávám více "hovad" na kole než za volantem. Ať už se tu bavíme o jízdě na červenou, nedání znamení o změně jízdy, nebo alkohol před jízdou (hlavně ve večerních hodinách) a spoustě dalších věcí. Někteří se totiž asi domnívají, že jak to nemá motor tak pro ně pravidla silničního provozu neplatí.
Daniel (neregistrovaný)
Ale právě ten černý dým není to, co škodí... U nových dieselů je zlo to, že jsou moc přefiltrované a pevné částice co vylítavají jsou tak mikroskopické, že se usazují až v plicích a může to způsobit rakovinu. U starých dieselů jsou právě tyto částice mnohem větší a nemají šanci projít do plic = neškodné pro naše tělo. To je ten váš černý dým co se vám nelíbí...
Vokurka (neregistrovaný)
Aby bylo jasno, nejsem zastáncem snižování emisí tak jak to předvádí EU. Na druhou stranu, nevím jak jste starý ale jestli si pamatujete jak kouřily liazky nebo V3S na které jsem si dělal řidičák na vojně. To byl hukot. U výfuku nešlo stát. Člověk by se udusil. Dnes si stoupnete ke kamionu s Eurem 6. Není téměř nic cítit. Tak se vším respektem k Vám. Netvrdte mi něco o malých částečkách které plíce zachytí nebo nezachytí. Já osobně jsem vděčný za to že se lépe dýchá, byť uznávám že o oxidech dusíku to asi úplně stoprocentně není.
Pospa89 (neregistrovaný)
Ono nebude problém v emisích u malých nafťáků tím myslím i nákladní, to se v Bruselu jen někdo nudí a snaží se být důležitý. Stačí se podívat třeba na lodní dopravu nebo leteckou tyto motory nám požírají spousty kyslíku. Je pravda že jezdí spousty aut ale ať jim z výfuku leze cokoliv tak je to pořád méně než to co vyprodukuje jedna loď která zbytečné převáží zboží které máme mnohdy i za rohem jenže je levnější a tak se vyplatí si ho objednat atd maso se vyváží do Polska a z Polska jede zase zpět jiné i když to stejné budeme pokračovat se dřevem atd. Chci tím říci že spoustu nafty prolítne výfukem relativně zbytečně.