I když se zdá, že automobilky už vývoj tradičních spalovacích motorů vzdávají, opak je pravdou. Volkswagen na motorářském sympoziu ve Vídni představil celou řadu nových pohonných systémů, které se mají stát páteří motorové palety všech spotřebních značek koncernu VW na dalších pár desítek let. Mluvilo se hlavně o novém mild-hybridu 2.0 TDI, ale dostalo se i na další pohony.
Jednou z novinek je čtyřválcová zážehová jednotka 1.5 TSI s možností pohonu na stlačený zemní plyn CNG. Podobný motor se objevil už pod kapotou konceptu Škoda Vision X. V rámci koncernu VW se patnáctistovka na CNG jmenuje 1.5 TGI Evo a vedle vozů Volkswagen a Seat ji dostanou také vozy značky Škoda. Těšit se na ni může především Octavia, u nás nejprodávanější auto s pohonem na CNG.
Doporučujeme: Aut na CNG je na našem trhu málo. Tato jsou nejlevnější, ale kdy se vyplatí?
Motor 1.5 TGI Evo pracuje v tzv. Millerově cyklu a používá turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek. Výkon je prozatím stanoven na 96 kW (130 k) a točivý moment má hodnotu 200 Nm, ale není vyloučeno, že se dočkáme ještě dalších verzí. Volkswagen během testů (ještě dle normy NEDC) dosáhl u modelu Golf spotřeby 3,5 kg CNG na 100 km a dojezdu 490 km na plyn. Menší záložní nádrž na benzin umožňuje prodloužit dojezd o 190 km.
Další novinkou, která se rozšíří napříč vozy koncernu VW včetně škodovek, je 48V mild-hybridní systém. Ten zažije premiéru v nové generaci Golfu zhruba v roce 2020. Vlastně je to zjednodušená obdoba systému Audi upravená pro použití v menším a levnějším autě s platformou MQB a motorem vpředu napříč. Volkswagen ohledně přesných specifikací mlží. Otázkou také je, zda bude mild-hybrid standardem u všech verzí, respektive jestli bude dostupný za příplatek, nebo dorazí jako samostatná verze.