Škodovky dostanou nové motory. Přichází čtyřválec 1.5 TSI na CNG a 48V mild-hybrid

01.05.2018
3 nové názory
Autor: Redakce
  • Motor 1.5 TGI Evo na CNG míří pod kapotu vozů koncernu VW

  • Dočká se ho nejen Škoda Octavia, ale i další modely

  • Další očekávanou novinkou je 48V mild-hybridní systém

  • Ten se poprvé představí v novém Golfu za necelé dva roky

  • Ještě před mild-hybridem se začne prodávat plug-in hybridní Superb

I když se zdá, že automobilky už vývoj tradičních spalovacích motorů vzdávají, opak je pravdou. Volkswagen na motorářském sympoziu ve Vídni představil celou řadu nových pohonných systémů, které se mají stát páteří motorové palety všech spotřebních značek koncernu VW na dalších pár desítek let. Mluvilo se hlavně o novém mild-hybridu 2.0 TDI, ale dostalo se i na další pohony.

Jednou z novinek je čtyřválcová zážehová jednotka 1.5 TSI s možností pohonu na stlačený zemní plyn CNG. Podobný motor se objevil už pod kapotou konceptu Škoda Vision X. V rámci koncernu VW se patnáctistovka na CNG jmenuje 1.5 TGI Evo a vedle vozů Volkswagen a Seat ji dostanou také vozy značky Škoda. Těšit se na ni může především Octavia, u nás nejprodávanější auto s pohonem na CNG.

Doporučujeme: Aut na CNG je na našem trhu málo. Tato jsou nejlevnější, ale kdy se vyplatí?

Motor 1.5 TGI Evo pracuje v tzv. Millerově cyklu a používá turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek. Výkon je prozatím stanoven na 96 kW (130 k) a točivý moment má hodnotu 200 Nm, ale není vyloučeno, že se dočkáme ještě dalších verzí. Volkswagen během testů (ještě dle normy NEDC) dosáhl u modelu Golf spotřeby 3,5 kg CNG na 100 km a dojezdu 490 km na plyn. Menší záložní nádrž na benzin umožňuje prodloužit dojezd o 190 km.

Další novinkou, která se rozšíří napříč vozy koncernu VW včetně škodovek, je 48V mild-hybridní systém. Ten zažije premiéru v nové generaci Golfu zhruba v roce 2020. Vlastně je to zjednodušená obdoba systému Audi upravená pro použití v menším a levnějším autě s platformou MQB a motorem vpředu napříč. Volkswagen ohledně přesných specifikací mlží. Otázkou také je, zda bude mild-hybrid standardem u všech verzí, respektive jestli bude dostupný za příplatek, nebo dorazí jako samostatná verze.

Ivo (neregistrovaný)
Pokud to nebude Plug in Hybrid, je to výroba elektrické energie ze spalování benzínu v motoru automobilu s účinností cca 30 %, což je trochu nesmysl, přestože se může elektrická energie vyrábět rekuperací při brždění, ale to je zcela nepodstatné. Můj selský rozum, říká, že každý hybrid je sice zajímavá věc, ale pro životní prostředí nemá význam. Trochu ŽP ochráníme ve městě, ale ŽP je přece i mimo město. Také ten tok energie je z hlediska celkové bilance a ochrany ŽP podivný. Ale výrobcům asi o ŽP vlastně nejde. To je patrné už několik let. Tak tomu asi nerozumím.
F (neregistrovaný)
******** Evropska unie a jeji smernice ..... kdyby misto trivalcu vyrabeli v6 nebo v8,v10 ktere by se tak nekazili a us vubec ne startstop system s timto smerem evropska unie pohrbiva automobilovy prumysl
Leon (neregistrovaný)
Právě naopak nakopává ekonomiku automobilového průmyslu tím že se to se*e oni vydělávají :-) Taky mám stejný názor jako vy ale oni chtějí vydělávat.
  • Našli jste v článku chybu?