Škoda zdražila téměř všechny modely o desítky tisíc. Elektrické Citigo stojí půl milionu

03.04.2020
55 nových názorů
Autor: Škoda Auto
  • Mladoboleslavská automobilka zvedla cenu všech svých vozů kromě nové Škody Octavia

  • Fabia stojí o 10 tisíc korun víc, zdražení u Karoqu nebo Kodiaqu se pohybují až k 60 tisícům

  • Elektrická Škoda Citigo přidala na ceně už podruhé od uvedení na trh, nyní o 20 tisíc korun

Škoda na začátku dubna obměnila většinu svých ceníků. U všech vozů kromě Škody Octavia nové generace zvedla cenu. Někde jen o 10 tisíc korun, jsou ale i modely a výbavy, kde si zákazník připlatí i přes 60 tisíc.

Škoda Fabia a Fabia Combi shodně zdražily o 10 tisíc korun. Zvýšení ceny je ve všech výbavách stejné. Nejlevněji tak lze nyní koupit Fabii za 279 900 korun. Cena platí pro motor 1.0 MPI o výkonu 44 kW (60 k) ve verzi Active. Ta se v karosářském provedení Fabia Combi prodává od 328 900 korun. V tomto případě je už ale vybavena přeplňovaným tříválcem 1.0 TSI o výkonu 70 kW (95 k).

Porovnali jsme novou Škodu Octavia Combi 2.0 TDI s předchůdcem. V mnohém je lepší, ale ne ve všem
Přečtěte si také:

Porovnali jsme novou Škodu Octavia Combi 2.0 TDI s předchůdcem. V mnohém je lepší, ale ne ve všem

U Škody Kamiq je už zdražení vyšší a pohybuje se podle výbavy a motoru v rozmezí od 11 do 20 tisíc korun. Základní model s motorem 1.0 TSI vyjde nyní na 407 900 korun, což je o zmíněných 20 tisíc korun víc. Méně zdražoval například turbodiesel 1.6 TDI.

Středně velké SUV Škoda Karoq už zdražuje o desítky tisíc korun, konkrétně se nárůst jeho ceny pohybuje od 14 do 43 tisíc korun podle motorizace a výbavy. Základní model s motorem 1.0 TSI a výbavou Active vyjde na 515 900 korun, což je o 15 tisíc korun víc. Jenže třeba jednotka 1.5 TSI v provedení Sportline zdražila o 42 tisíc.

Největší Škoda Kodiaq pak přibral na ceně 13 až 64 tisíc korun. Základním modelem je výbava Active s motorem 1.5 TSI, která nově vyjde na 716 900 korun. V zimě ale byla ještě k mání za 696 900 korun, tedy o 20 tisíc korun méně.

Test Škoda Citigoe iV: Na první dobrou
Přečtěte si také:

Test Škoda Citigoe iV: Na první dobrou

Zdražení u Škody Scala se pohybuje mezi 11 až 20 tisíci korunami, základní motor 1.0 TSI ve výbavě Ambition pořídíte za 397 900 korun. Sedan a kombi Škoda Superb pak zdražovaly o 10 až 64 tisíc korun. Žádný model tak už nelze koupit pod 700 tisíc, nejdostupnější je liftback 1.5 TSI za 706 900 korun, což je o 12 tisíc korun dráž.

Na ceně nakonec nabyl i první sériový elektromobil, který Škoda propaguje jako dostupné auto do zásuvky. Škoda Citigoe iV nyní vyjde na 499 900 korun. To je o 20 tisíc navíc oproti zimě. Jde přitom už o druhé zdražení v jeho krátké prodejní historii. Ještě před loňským listopadem stál vůz jen 429 900 korun. Za půl roku tak tento model nabral na ceně 70 tisíc korun.

Následující tabulka pro ilustraci ukazuje některé cenové změny, které proběhly napříč modelovou nabídkou Škody.

Tabulka: Příklady zvýšení cen vozů Škoda v ČR od dubna 2020

Model Motor Výbava Stará cena Nová cena Zdražení o
Škoda Fabia 1.0 MPI Active 269 900 Kč 279 900 Kč 10 000 Kč
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Active 318 900 Kč 328 900 Kč 10 000 Kč
Škoda Kamiq 1.0 TSI Ambition 387 900 Kč 407 900 Kč 20 000 Kč
Škoda Kamiq 1.0 TSI Ambition 456 900 Kč 467 900 K 11 000 Kč
Škoda Karoq 1.0 TSI Active 500 900 Kč 515 900 Kč 15 000 Kč
Škoda Karoq 1.5 TSI Sportline 685 900 Kč 727 900 Kč 42 000 Kč
Škoda Kodiaq 1.5 TSI Active 696 900 Kč 716 900 Kč 20 000 Kč
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Style 1 022 900 Kč 1 082 900 Kč 60 000 Kč
Škoda Scala 1.0 TSI Ambition 377 900 Kč 397 900 Kč 20 000 Kč
Škoda Superb 1.5 TSI Ambition 694 900 Kč 706 900 Kč 12 000 Kč
Škoda Superb 2.0 TDI Ambition 919 900 Kč 919 900 Kč 42 000 Kč
Škoda Superb Combi 1.5 TSI Ambition 736 900 Kč 736 900 Kč 12 000 Kč
Škoda Superb Combi 2.0 TDI Ambition 949 900 Kč 991 900 Kč 42 000 Kč
Škoda Citigo-e iV - - 479 900 Kč 499 900 Kč 20 000 Kč
Podbaba (neregistrovaný)
Já bych tedy do elektriky nešel. Zlatá octavia RS. Sice mám jen naftu, ale táhne krásně a technicky bez problémů. Co pak dělat stim autem až se tomu zničí baterka. Už jen jejich likvidace bude obrovský problém.
odoryhclrc (neregistrovaný)
Škoda zdražila téměř všechny modely o desítky tisíc. Elektrické Citigo stojí půl milionu - Autobible.cz odoryhclrc http://www.gm768qmhmz40v42ax863kw18a35wqc00s.org/ aodoryhclrc [url=http://www.gm768qmhmz40v42ax863kw18a35wqc00s.org/]uodoryhclrc[/url]
Roman (neregistrovaný)
Já se spokojím s ojetým Accordem 2.2 i-CTDI,byl to naftový motor vyhlášený jako nejlepší.Pro tento motor není problém najet 600 tis. km. Škodovka je příliš obyčejné auto abych o ní vůbec uvažoval.
Diego (neregistrovaný)
Může to být jenom reakce na propad CZK/EUR Škoda auto prodává do Čech 3-4 procenta své produkce. Váš český názor nikoho nezajímá. Nikdo neví co bude. Jestli přijde finanční krize, nebo Hyperinflace. Každopádně, slevnit mohu vždycky. Osobně se ale domnívám, že celkový automobilový trh dostane pořádně na zadek. Po čerstvé zkušenosti si asi málokdo plánuje koupit nové auto. Většina rozumných lidí raději ušetří nějakou tu kacku na nejisté dny budoucí...
Radek (neregistrovaný)
Abychom se nedivili...?! Pokud tedy víte, jaký je rozdíl mezi insidrem a outsidrem..? Ten první VÍ a ten druhý si MYSLÍ že ví ... :-)
Havlajs (neregistrovaný)
Model Motor Výbava Stará cena Nová cena Zdražení Škoda Superb 2.0 TDI Ambition 919 900 Kč 919 900 Kč 42 000 Kč Tak nevím, co je tohle za volovinu. A dát půl mega za tříválec? Nepřijel jsem na ešusu.
A.Baloun (neregistrovaný)
Nezdražila automobilka ale EU svým limitem na CO2. Potká to všechny automobilky bez výjimky.
Polovodič (neregistrovaný)
Naše socky stejně kupují Dacie a Hnujdaje tak co remcáte.
Pavel (neregistrovaný)
Koukám samý odborník tady.... Dochází ke zdražení z důvodu EU... I tady je to popsano: https://autobible.euro.cz/pokuty-eu-za-nadlimitni-emise-co2-nepreji-levnym-autum-trh-se-kvuli-nim-vyrazne-promeni/ Automobilky musí platit pokutu za emise a přece to nebudou platit samotné. Zaplatí to zákazník přeci.
David (neregistrovaný)
K emisím CO2, respektive znečištění je zde jiný článek, který na tuto problematiku kouká z jiného úhlu: https://autobible.euro.cz/emise-z-pneumatik-nikdo-neresi-pritom-jsou-tisickrat-horsi-nez-vyfukove-tvrdi-analyza/
David (neregistrovaný)
Dle mého názoru teď zdražili, aby pak mohli nalákat lidi ke koupi nového vozu v rámci akce "jsme tu pro Vás a nabízíme snížení ceny o xx%". Tuto strategii už má většina obchodů a lidi na to slyší. Mě osobně se toto navyšování a následné zlevňování na akční cenu moc nelíbí, ale asi patřím k menšině.
Sam - Moravský kreativní komentátor (neregistrovaný)
Všichni co podnikatelé a živnostníci co brečí, že nemají na chleba už po 14 dnech resp. 3 týdnech, hospodští, kadeřnice, maséři, ševci, herci a nezaměstnaní a zaměstnaní, kteří mkají strach, že se nezaměstnanými stanou, ti všichni se už třesou na to elektrický Citigo.
Taťka (neregistrovaný)
No nevim ale blazni budou opět nakupovat za tyto ceny a kdyz ne nastoupi nase vladnouci garnitura a obmění povině svůj autopark viz tendry vnitra a obrany takže budou opět na svých ziscích. Myslíte že obyčejný taťka dostane plně naloženého superba za 300 tis. jako naše ministerstva a to si ještě vyřazené služební káry nechaji doservisovat a za 40 tis si ho úředníci koupí od ministerstva protože jejich platy jsou přece nižší než v soukromém sektoru ne. Nebo se domníváte že plácám bludy ? V čem je rozdíl proti době minulé
Milan (neregistrovaný)
Výborný tah teď v této době, kdy si většina lidí nakup nového vozu pečlivě rozmejsli
Kral Jeliman (neregistrovaný)
Tak to jsem nevedel, ze skodovka je az takova premiovka. Ze i v dobe krize zdrazuji, aby zachovali premiovy status a bude taky servis 10 let zadarmo? jak u tech mene premiovych znacek jako je BMW a Mercedes.
Robi (neregistrovaný)
Tak samozrejme, ze musi zdrazit. Pred nedavnem bylo € za cca 25,- , ted je za 27,-.Bych si auto napr. Superba nekoupil ve slovinsku(kde ziji a vydelavam) ale v cesku a to minimalne o 80 000 levneji :)
Roman (neregistrovaný)
Já svého času před léty šel pro rapida a odjel jsem lancerem. Byl o 5tis.levnejsi než škoda.
Petr (neregistrovaný)
Zdražení se týká firem, protože normální člověk si novou Škodovku už dávnou nekupuje. Pokud bych si měl koupit nové auto,tak si koupím Toyotu.
Marek Beneš (neregistrovaný)
Ještě připočtěte zdražení barvy, výbavy dále pojištění. Možná udělají pak akci na šrotovné prave o to zdražení. Ja myslím, že to mají dobře promyšlené. Páč Češi miluji slevy
Japan (neregistrovaný)
V česku je za 18 miliard ojetin. Minimálně 1/3 je lepších a cenově výhodnějších než současné předražené škodovky. Také konkurence nespí a uvádí na trh auta , která jsou více než zdatnými konkurenty a cenou nepoměrně nižší. Myslím si , že po koronavirové krizi už ani nemusí zaměstnanci škodovky do práce a rovnou mohou dávat výpovědi.
Radek (neregistrovaný)
To co se PAK vyrobí, si už se slevou předkoupily velké firmy, lesingovky a stát! Vyšší ceny jen mají odradit zbytečný tlak ze strany lidí z ulice. A pokud zůstane poměr euro/koruna kde je, může se ŠkodaAuto na pidi trh v ČR vyprdnout! Neudělala by to poprvé...!
Jasný Malina (neregistrovaný)
skvělé, tak kdo umí udělat FB stránku "BAN ŠKODA AUTO" ? Když pokud půl roku neprodají auto, půjdou škodováci domů leda s brekem a ne naditou kešení.. Holt blázni. Tipuji že autoprůmysl do 6+ti měsíců bude na kolenou, nikdo soudný si v době krize jako v r 1929 nekoupí káru natož novou (a že jsem fakt letos chtěl..)
Mirin (neregistrovaný)
Po průseru s novou o2 v roce 2009 jezdím TOYOTU.Od té doby žádná závada,o chování k zákazníkovi v servisu ani nemluvě.Plně souhlasím s Karlem, o1 byla na svoji dobu super.Jenon měla jednu nevýhodu - nehnila, nekazila se,nežrala a hlavně dlouho vydržela a to se někomu nelíbilo,tak musela být sjednána náprava.
Karel (neregistrovaný)
Jsem letitý fanda Škodovek, ale poslední slušné auto, které tato automobilka vyrobila byla jedničková Octavie. Až mi tato doslouží, tak Škodovku, zejména za tyto peníze, už NIKDY !!!
Monika (neregistrovaný)
jo jo .. teď to určitě prodaj .. el. citigo za půl a zmenšenou octavii o 150 dráž .. já jen čekám podobnou kampaň jako na pivo "zachraň svoji ŠKODU" .. kupte teď a dodáme za 2 roky ..
Radeček (neregistrovaný)
Jsem příznivcem škody,ale asi jim mrdlo v koulích.dle mého názoru by měli slevovat.tak vše nejlepší pane generální
Jan Batko (neregistrovaný)
A Dacia či jiné značky slevňují. Zajímavé. Škodu nebrat.
Jaroslav (neregistrovaný)
Jen ať si zdražujou, já si koupím HYNDAI I 30 FASTBACK V DIESLU VÁBAVA ALLINCLISIVE ZA 519 900 A ZA TEN ZBYTEK PENĚZ SI JEŠTĚ POJEZDÍM !!!
Honza (neregistrovaný)
No nemohou vyrábět, tak si tím navyšují sebevědomí. Nikdo to přeci nekoupí!
Karel (neregistrovaný)
Tak cena pro normálního zájemce a cena pro firmy je někde jinde, odpočet DPH a firemní slevy.Na tyto ceny se běžný občan nedostane, takže auta se budou dále prodávat, ale koupit dnes Škodu jako běžný občan už jistě NEE.Kde je doba kdy jsem koupil novou Octavii combi 2.0 Tdi za 380tis.
Tomáš (neregistrovaný)
novou Octavii muzete mit v automatu s motorem 1,4 tsi 150 koni za 400 000 kč. A kolik jste mel plat predtim a kolik mate dnes ?
Karel (neregistrovaný)
Dobrý den, psal jsem, že jsem kupoval motor 2.0 Tdi ne 1.4 Tsi. Na webu Škoda auto jsem našel nejlevnější Octavii combi, samozřejmě skladový vůz s motorizací Tdi 2.0, kterou jsem kupoval, za 610tis.kč. Je pravda, že ve výbavě STYLE, což je více než jsem měl já. Motorizaci vámi uváděnou, tedy 1.4 Tsi jsem nenašel za méně než cca 600tis.kč. Ale nehledal jsem moc dlouho, to přiznávám :-)
Robert (neregistrovaný)
Karoq za 515 tis. v základu s litrovým motůrkem drndrrrnn .. joo , tak to je teda kauf ..o;)
adam (neregistrovaný)
co to je za strategie ? krize pred námi a škodovka zdraží skoro všechny modely ? tak budou montovat auta na sklad..
Marek (neregistrovaný)
CityGo 5OOtisíc :-D to koupí jen duševně chorý mozek a ty předražený škodovky taky ... Evropa jde do sraček ve všem !
Petr (neregistrovaný)
Elektroauta je pouze hračka por zbohatlíky,kteří auto po pár letech prodají a nefunkční baterie se již bude týkat dalšího "štastného" majitele. Já jezdím 20 let na LPG a nehodlám nic měnit.
Pípa (neregistrovaný)
…..týýýýýýýýýjoooooooooo, to ať se jdou vysrat na Macháčkův palouk. Za melouna mám Volvo V 90......
Vojtěch (neregistrovaný)
On elektrický up! stál dlouho 750 tisíc a lidí to kupovali, takže pokud má Škoda zákazníky, proč nezdražit?
  • Našli jste v článku chybu?