Kdo čekal s příchodem faceliftu Škody Octavia na novou generaci pohonných jednotek 1.5 TSI a 1.5 TDI, ten se nedočkal. V případě motoru 1.5 TSI ale nejsou zprávy tak pesimistické, jako je tomu u downsizovaného turbodieselu 1.5 TDI. Ten totiž do Octavie ani do ostatních koncernových aut nakonec s nejvyšší pravděpodobností nepřijde vůbec.
Jak jsme již informovali dříve, koncern Volkswagen v návaznosti na řešení aféry Dieselgate s obcházením emisí rozhodl dále nepokračovat ve vývoji maloobjemových vznětových motorů pro evropský trh. Místo nich přijdou mild-hybridy. Motor 1.5 TDI se nyní prodává v Indii v modernizované Škodě Rapid nebo Volkswagenu Polo.
Doporučujeme: Škoda Octavia 2017 je zkouškou odvahy (první jízdní dojmy)
Jednotka 1.5 TSI se ale do modernizované Octavie podívá ve druhé polovině roku 2017. Její větší rozšíření v nabídce lze očekávat ke konci roku. Zážehový motor 1.5 TSI vychází z konstrukční řady EA211. Velkou novinkou je turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek, což je u podobného motoru stále velká vzácnost. Nechybí ani systém ACT s vypínáním poloviny válců.
Prozatím je potvrzené, že jednotka 1.5 TSI bude mít pod kapotou Octavie výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 250 Nm. Koncern Volkswagen ale prodává motor také ve verzi s výkonem 96 kW (130 k) a točivým momentem 200 Nm. Patnáctistovka postupně nahradní dosavadní jednotky 1.4 TSI ve všech koncernových modelech.