Škoda Kodiaq se skutečně dočká rychlé verze RS už příští rok

01.09.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Škoda připravuje SUV Kodiaq RS

  • Pravděpodobně dostane motor 2.0 BiTDI

  • Očekávejme minimálně 240 koní a 500 Nm

Příští autosalon v Paříži, který se bude konat na konci září v roce 2018, by měl být svědkem premiéry rychlé verze RS největšího SUV značky Škoda, modelu Kodiaq. Škoda Kodiaq RS je ve vývoji a lidé obeznámeni s jeho průběhem, na které se odkazuje britský Autocar, o něm mluví jako o autě „se spoustou točivého momentu“.

To by potvrzovalo dřívější informace, že rychlý Kodiaq RS dostane motor 2.0 BiTDI se dvěma turby, který známe například z vrcholné verze Passatu. V té má výkon 176 kW (240 koní) a točivý moment 500 Nm v rozmezí 1750 až 2500 min-1. Kodiaq RS bude mít logicky pohon všech kol a samočinnou převodovku DSG. Koncern VW totiž nemá k dispozici manuální převodovku pro zástavbu vpředu napčříč pro takové porce točivého momentu.

U Kodiaqu RS očekávejme snížený a přitvrzený podvozek, takže terénní ambice si tohle auto dělat nebude. Změní se design nárazníků, auto dostane nová kola a pak už zřejmě přijdou jen obvyklé detaily jako anatomické sedačky a nějaká ta loga vRS do interiéru.

Doporučujeme: V USA mají Kodiaka na kolech už dávno. Vozí děti i prezidenta

Škoda se před časem vyjádřila v tom smyslu, že se nebrání dalším variantám a modelům s logem RS, ale musí po nich být dostatečná poptávka a musí být speciální. Rychlá SUV jsou prozatím obvyklá spíše v prémiové kategorii, ale s očekávanou cenovkou okolo milionu nebude Kodiaq RS zrovna levné zboží.

Vývoj okrajového modelu, jakým „sportovní SUV“ bezesporu je, příliš nezapadá do zavedené politiky značky Škoda. Ta doposud hrála v koncernu VW roli spíše racionálního výrobce. Ovšem po změně „politických“ poměrů uvnitř VW získala každá z automobilek větší autonomii a ne snad, že by si mohly značky dělat, co chtějí, ale mají při vývoji modelů volnější ruce.

Nyní se všechno nerozhoduje pouze u VW, důkazem budiž například práce automobilky Škoda na vývoji levných modelů pro asijské trhy. Spolupráce s indickou značkou Tata sice zamrzla na mrtvém bodě, ale jde o to, že vývoj vede značka Škoda a Volkswagenu vlastně jen podává zprávy a ten do jejího počínání prakticky nezasahuje.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?