Historie firmy Škoda je bohatá na různé zajímavé stroje – ne nutně pouze auta. Společnost Laurin & Klement svého času produkovala také letecké motory, což aktuálně připomíná tovární muzeum v Mladé Boleslavi.
Škoda produkovala letecké motory ve dvacátých letech díky licenci od francouzské společnosti Lorraine-Dietrich. Konkrétně to byl osmiválec o výkonu 294 kW (400 koní) a větší dvanáctiválec, který nabízel dokonce 331 kW (450 koní) při 1850 ot./min.
Právě dvanáctiválcový letecký motor se aktuálně nastěhoval do mladoboleslavského muzea. Kromě jiného zaujme také velikostí. Jeho zdvihový objem činil v dobách, kdy jednotky typu 1.0 TSI byly pouze nepředstavitelnou budoucností, pěkných 24,4 litrů.
Podle Škody se letecké motory z Mladé Boleslavi používaly v letadlech Letov Š-12 a ŠB-16 a kromě tuzemského uplatnění se exportovaly například do Litvy nebo Turecka. Škoda, respektive společnost Laurin & Klement, experimentovala s letadly už mnohem dříve. V roce 1910 tehdejší šéfkonstruktér automobilky Otto Hieronimus podnikl úspěšný let se strojem vybaveným motorem Laurin & Klement typu EL.