Seat Tarraco se představil coby třetí SUV této značky v září a jak už bylo oznámeno dříve, automobilka začala svůj největší model také vyrábět. Na trh vůz dorazí začátkem příštího roku, takže na něj příliš dlouho čekat nebudete. Aktuálně také začínají mezinárodní prezentace (kde jinde než v Barceloně) a s tím souvisí i zveřejnění kompletních materiálů zahrnujících spoustu fotek, videa nebo technické údaje. Na české novináře přijde řada až za zhruba 14 dnů, ale to nám nebrání podívat se na model Tarraco blíž. Zejména pokud jde o zmíněné technické údaje.
Na rozdíl od některých jiných značek Seat oficiálně neudává rozměry interiéru, takže si na porovnání prostoru pro posádku s Kodiaqem budeme muset ještě počkat. Zatím je k dispozici pouze údaj o objemu zavazadelníku. Te má v pětimístné verzi objem 760 litrů, v sedmimístné to je rovných 700. Protože ale i Tarraco nabízí posuvnou druhou řadu sedadel, nemá smysl tohle číslo příliš srovnávat s konkurencí. V tuto chvíli není totiž jasné, k jaké poloze druhé řady se vztahuje.
Naopak zcela jednoznačné jsou vnější rozměry. Jak ukazuje srovnání s blízkou konkurencí, Tarraco je vskutku rozměrný crossover. Na délku dokonce přerůstá i Allspace. Naopak nový Hyundai Santa Fe je větší, přestože Tarraco má delší rozvor náprav.
Délka (mm) | Šířka (mm) | Výška (mm) | Rozvor náprav (mm) | |
---|---|---|---|---|
Seat Tarraco | 4735 | 1839 | 1658 | 2790 |
Škoda Kodiaq | 4697 | 1882 | 1655 | 2791 |
VW Tiguan Allspace | 4701 | 1839 | 1674 | 2787 |
Mitsubishi Outlander | 4695 | 1810 | 1680 | 2670 |
Nissan X-Trail | 4640 | 1820 | 1710 | 2705 |
Hyundai Stanta Fe | 4770 | 1890 | 1680 | 2765 |
Seat Tarraco se bude nabízet s dvojicí zážehových a dvojicí naftových jednotek. Motory 1.5 TSI a 2.0 TDI (oba o výkonu 110 kW/150 k) spolupracují s manuální převodovkou a mají pohon přední nápravy. Slabší dvoulitrové TDI lze kombinovat i se sedmistupňovým DSG. Taková varianta pak nabídne rovněž pohon všech kol. Silnější diesel (140 kW/190 k), respektive dvoulitrové TSI (140 kW/190 k), dostanete s automatem a čtyřkolkou vždy.
Níže najdete porovnání základních parametrů Škody Kodiaq a Seatu Tarraco. Motory jsou stejné, liší se pouze provozní vlastnosti a podle oficiálních tabulek se zdá, že Tarraco bude trochu rychlejší. U spotřeby se ale nenechte zmást. Škoda má pořád ještě ve svých materiálech spotřebu dle NEDC, zatímco Seatu uvádí čísla podle WLTP. Pokud vás zajímají veškeré technické údaje Tarraco, můžete si je stáhnout zde
1.5 TSI | Seat Tarraco (5/7) | Škoda Kodiaq (5/7) |
---|---|---|
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 9,7 | 9,8/9,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 201 | 200 |
Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) | 7,3-8,0 | 6,4/6,5 |
Hmotnost (kg) | 1599/1634 | 1549/1592 |
2.0 TSI 4x4 DSG | Seat Tarraco (5/7) |
---|---|
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 8,0 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 211 |
Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) | --- |
Hmotnost (kg) | 1773/1808 |
2.0 TDI (4x4 DSG) | Seat Tarraco (5/7) | Škoda Kodiaq (5/7) |
---|---|---|
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 9,8 (9,8) | 9,8/10,0 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 202 (198) | 198 (194/193) |
Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) | 5,7-6,4 (---) | 5,0 (5,5-5,6) |
Hmotnost (kg) | 1684/1735 (1803/1837) | 1686/1729 (1762/1805) |
2.0 TDI 140 kW 4x4 DSG | Seat Tarraco (5/7) | Škoda Kodiaq (5/7) |
---|---|---|
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 8,0 | 8,4/8,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 210 | 210/209 |
Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) | 7,0-7,6 | 5,6-5,8 |
Hmotnost (kg) | 1816/1845 | 1775/1818 |