Jak rychlý je čtyřdveřový Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+? Absurdně

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ je jedno z vůbec nejrychlejších aut, jaké jsme kdy testovali 

  • Při hmotnosti 2045 kg by měl zrychlit z nuly na 100 km/h za 3,2 s

  • Na zimních pneumatikách byl vůz při měření dynamiky ještě nepatrně lepší 

  • Během startu se můžete těšit na přetížení 1,26 g

Do redakce nám na týdenní test zavítal čtyřdveřový Mercedes-AMG GT. Tohle auto je hned v několika směrech doslova absurdní. Má absurdně dlouhý název, absurdní výkon a jak jsme se přesvědčili při měření dynamiky, zejména nabízí vzhledem ke své velikosti absurdní dynamiku. Auto, které by s takovou lehkostí dosáhlo 300 km/h, jsme už dlouho netestovali.

Oficiálně se tohle monstrum jmenuje „Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ čtyřdveřové kupé“ (nebo 4-Door Coupé, jak chcete). Kdyby měl být celý název napsaný na zádi, zabere všechen prostor mezi koncovými svítilnami. Ale Mercedes si v poslední době na dlouhé názvy potrpí. Každopádně důležitější je samozřejmě praxe.

Test BMW M5: Neuvěřitelný expres, který nemá chybu
Přečtěte si také:

Test BMW M5: Neuvěřitelný expres, který nemá chybu

Dvakrát přeplňovaný osmiválec disponuje parametry 470 kW (639 k) a 900 Nm. Převodovka je samozřejmě automatická, motor pohání všechna kol a vůz váží zhruba dvě tuny. Oficiální hodnota pro zrychlení z nuly na 100 km/h je 3,2 s a nejvyšší rychlost činí 315 km/h. Jak se můžete přesvědčit výše na přiloženém videu, údaje jsou to zcela reálné.

Přestože testovací exemplář stál na zimních pneumatikách, naměřená hodnota v průměru dvou pokusů pro akceleraci 0-100 km/h byla ještě o něco lepší než ta oficiální (3,12 s). Mimochodem, podle údajů z Racelogicu dosáhlo přetížení při startu hodnoty 1,26 g. Zhruba půl minuty po startu už jede tento Mercedes přes 300 km/h. Nabízená dynamika tak odpovídá tomu, co v našem testu předvádělo supersportovní Audi R8 V10 Plus, což mluví samo za sebe. Další časy ukazuje přiložená tabulka.

Akcelerace Mercedes-AMG GT 63 S -Door Coupé Audi R8 V10 Plus BMW M5
0-50 km/h (s) 1,26 1,37 1,47
0-100 km/h (s) 3,12 3,16 3,47
0-130 km/h (s) 4,71 4,65 5,19
0-150 km/h (s) 6,04 5,88 6,54
0-170 km/h (s) 7,58 7,37 8,16
0-200 km/h (s) 10,45 10,20 11,23
0-250 km/h (s) 17,2 --- ---
0-300 km/h (s) 33,3 --- ---
amg gt vs audi Srovnání dvou nejlepších pokusů z našeho měření Audi R8 V10 Plus (červená křivka) a čtyřdveřového monstrózního Mercedesu-AMG GT 63 S. Akcelerace je zhruba stejná, podle průměru pokusů v každém směru je ale nakonec trochu rychlejší Audi. Ale opravdu jen trochu
mercedes-amg gt 63s 4d vs m5 A zde ještě grafické srovnání Mercedesu (červená křivka) a BMW M5. Mnichovský supersedan má nižší výkon a tudíž je v praxi pomalejší, přestože i on je pořád strašidelně rychlý
  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?