Do redakce nám na týdenní test zavítal čtyřdveřový Mercedes-AMG GT. Tohle auto je hned v několika směrech doslova absurdní. Má absurdně dlouhý název, absurdní výkon a jak jsme se přesvědčili při měření dynamiky, zejména nabízí vzhledem ke své velikosti absurdní dynamiku. Auto, které by s takovou lehkostí dosáhlo 300 km/h, jsme už dlouho netestovali.
Oficiálně se tohle monstrum jmenuje „Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ čtyřdveřové kupé“ (nebo 4-Door Coupé, jak chcete). Kdyby měl být celý název napsaný na zádi, zabere všechen prostor mezi koncovými svítilnami. Ale Mercedes si v poslední době na dlouhé názvy potrpí. Každopádně důležitější je samozřejmě praxe.
Dvakrát přeplňovaný osmiválec disponuje parametry 470 kW (639 k) a 900 Nm. Převodovka je samozřejmě automatická, motor pohání všechna kol a vůz váží zhruba dvě tuny. Oficiální hodnota pro zrychlení z nuly na 100 km/h je 3,2 s a nejvyšší rychlost činí 315 km/h. Jak se můžete přesvědčit výše na přiloženém videu, údaje jsou to zcela reálné.
Přestože testovací exemplář stál na zimních pneumatikách, naměřená hodnota v průměru dvou pokusů pro akceleraci 0-100 km/h byla ještě o něco lepší než ta oficiální (3,12 s). Mimochodem, podle údajů z Racelogicu dosáhlo přetížení při startu hodnoty 1,26 g. Zhruba půl minuty po startu už jede tento Mercedes přes 300 km/h. Nabízená dynamika tak odpovídá tomu, co v našem testu předvádělo supersportovní Audi R8 V10 Plus, což mluví samo za sebe. Další časy ukazuje přiložená tabulka.
Akcelerace | Mercedes-AMG GT 63 S -Door Coupé | Audi R8 V10 Plus | BMW M5 |
---|---|---|---|
0-50 km/h (s) | 1,26 | 1,37 | 1,47 |
0-100 km/h (s) | 3,12 | 3,16 | 3,47 |
0-130 km/h (s) | 4,71 | 4,65 | 5,19 |
0-150 km/h (s) | 6,04 | 5,88 | 6,54 |
0-170 km/h (s) | 7,58 | 7,37 | 8,16 |
0-200 km/h (s) | 10,45 | 10,20 | 11,23 |
0-250 km/h (s) | 17,2 | --- | --- |
0-300 km/h (s) | 33,3 | --- | --- |