Osmá generace modelové řady Porsche 911 je nejen výkonnější než předchůdce, ale také komfortnější – a bezpečnější. Na mokrém povrchu má sportovní vůz ještě lepší jízdní vlastnosti díky systému „Porsche Wet Mode“, který je světovou novinkou, nabízenou exkluzivně pro model 911. Nová asistenční funkce rozpoznává mokrý povrch a optimalizuje nastavení vozidla s cílem zvýšit jízdní stabilitu na mokré vozovce.
Funkce systému Porsche Wet Mode
„Wet Mode byl vyvinut proto, aby řidiče účinně podporoval při jízdě na mokru. Neomezuje přitom maximální výkon motoru, ani nejvyšší rychlost. Proto by ani neměl být chápán jako pojistka pro příliš rychlou jízdu na velmi mokré vozovce, nýbrž jako asistenční systém v opravdovém smyslu slova,“ říká dlouholetý vedoucí modelové řady 911 August Achleitner. Porsche Wet Mode dokáže automaticky rozpoznat mokrou vozovku a řidiče upozorňuje na hrozící akvaplaning, pokud zvukové senzory v podbězích předních kol zaregistrují rozstřikování vody. Systém se tak zásadně odlišuje od senzorů deště pro ovládání stíračů skla čelního okna, které nezávisle na stavu vozovky reagují pouze na kapky vody, dopadající na čelní okno. To je zásadní výhoda, protože hluboké kaluže vody mohou být na vozovce i po dešťové přeháňce.
Pokud systém rozpozná mokrou vozovku, přizpůsobí těmto podmínkám reakce stabilizačního a protiprokluzového systému Porsche Stability Management (PSM) a Porsche Traction Management (PTM). Oba systémy nyní zasahují ještě dříve a citlivěji než dosud. Zobrazení na displeji vpravo vedle otáčkoměru navíc řidiče informuje o rozpoznaném mokru a doporučí mu manuální aktivaci systému Wet Mode. Příslušná funkce se zapíná buď na nové tlačítkové liště nad středovou konzolou, nebo spínačem režimů na volantu, který je součástí paketu Sport Chrono, dodávaného na přání.
Aktivací jízdního režimu „Wet“ se přizpůsobí mimo jiné PSM, PTM, adaptivní aerodynamické prvky, na přání dodávaný systém Porsche Torque Vectoring (PTV) Plus a charakteristika poháněcího ústrojí, aby byla zaručena nejvyšší možná úroveň jízdní stability. Adaptivní zadní spoiler se od rychlosti jízdy 90 km/h vysune do polohy Performance, klapky pro přívod chladicího vzduchu se otevřou, otvírání škrticí klapky při sešlápnutí pedálu plynu se zpomalí a funkci vypnutí PSM, ani režim Sport nelze aktivovat. Nárůst točivého momentu motoru je pozvolnější, a tomu se automaticky přizpůsobuje také strategie řazení nové osmistupňové převodovky PDK. U verze 911 Carrera 4S s pohonem všech kol je na přední nápravu přenášena větší hnací síla než v normálním režimu, aby bylo dosaženo ještě vyššího stabilizačního efektu. Nastavení modelu 911 pro jízdu na mokro završuje nižší míra svornosti elektronicky řízené uzávěrky zadního diferenciálu.
Změna v chování vozidla je pro řidiče citelná. „Devětsetjedenáctka“ se ovládá ještě bezpečněji, citlivě vzájemně sladěná opatření jsou přínosná především při náhlých změnách směru jízdy, spontánním přidání plynu a při měnících se površích vozovky s různými hodnotami adheze. Elektronický asistent je přínosem nejen na mokru. Řidič může jízdní režim Wet manuálně aktivovat také při nižších hodnotách adheze na zasněžených silnicích, čímž zvýší stabilitu jízdy.
Osmá generace modelové řady 911 byla představena koncem listopadu 2018 v Los Angeles. Přeplňovaný šestiválcový „boxer“ poskytuje nyní v modelech 911 Carrera S a 911 Carrera 4S nejvyšší výkon 331 kW (450 k). To představuje zvýšení o 22 kW (30 k) v porovnání s předchůdcem. Obě verze modelu 911 zrychlí z nuly na 100 km/h za méně než čtyři sekundy. Kupé s pohonem zadních kol zvládne sprint za 3,7 sekundy, 911 Carrera 4S s pohonem všech kol za 3,6 sekundy. Obě verze jsou tak o 0,4 sekundy rychlejší než jejich předchůdci.
Porsche 911 Carrera S stojí v Německu od 120 125 EUR, 911 Carrera 4S od 127 979 EUR. Příslušné verze Cabriolet jsou k dispozici za ceny od 134 405 EUR, resp. od 142 259 EUR. Uvedené ceny zahrnují DPH a specifickou výbavu. Porsche Wet Mode patří u všech variant ke standardní výbavě.