bat
(neregistrovaný)
4. 1. 2019 15:29
děkuji za takový článek na bibli bez zbytečných politických žvástů, jen tak dál.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Adam
(neregistrovaný)
4. 1. 2019 15:40
Není to V12 motor?
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jiří Krupička
(neregistrovaný)
4. 1. 2019 18:03
Omlouváme se, došlo k chybě. Je to samozřejmě V12 motor. Tatra řadovky nemá :-)
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Petr
(neregistrovaný)
4. 1. 2019 16:38
Nechci autorovi kazit radost, ale řadový dvanáctiválec Tatra fakt nikdy nedělala.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jiří Krupička
(neregistrovaný)
4. 1. 2019 18:08
Došlo k chybě, už je opraveno. Je to samozřejmě vidlicový motor :-)
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
PAVEL
(neregistrovaný)
4. 1. 2019 17:00
jasně je to V12
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
V.B.
(neregistrovaný)
4. 1. 2019 17:06
Dobrý den pane krupičko, my také vlastníme tento typ Tatry, ne cisternu ale vyprošťovací automobil. Libušskou sestru ta naše odtáhne či vyprostí i bez vypuštění nádrže. Máme také náhradní motor, takže pokud byste měl zájem, můžete ho vidět.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Miroslav
(neregistrovaný)
4. 1. 2019 17:19
Taky se mi ten řadovej 12ti vál nějak nezdá. Tam je přece Véčko jako v každé Tatře.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
L
(neregistrovaný)
4. 1. 2019 18:26
Váha jak tank a výkon nikde :-)
miluji zvuk 813, ale toto se fakt moc nepovedlo na rychlý zásah, jako podpora s vodou, kde není je to ale super
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Mates
(neregistrovaný)
4. 1. 2019 21:52
Výkon je, pane chytrej jen rychlost na zpevněným povrchu je OPRAVDU mizerná.Ovšem to se dá od teréního speciálu očekávat a výrobce na to potencionální zákazníky upozornuje.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
L
(neregistrovaný)
5. 1. 2019 20:01
pane trubko,zanechte sve chytrosti tam,kde vam ji zerou
na 35tun je vykon proste o nicem a jeste z toho udelat vozidlo IZS, v te dobe byly i o dost vykonnejsi motory,kdyby byl terreni special tak jezdil po horach,kde sem jej v zivote nevidel zaparkovany u hasicu,max na velkych plochach mest
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Ozzy
(neregistrovaný)
6. 1. 2019 20:01
A neda si ricta a neda, tatra 813 kolos, byla urcena pro prepravu az 100 tun, uz jsem zde zduraznoval v kterem roku byla uvedena do provozu, takze jeste jednou zvlast pro odbornika jako jste vy pane L je to rok 1967 !!!!! V terenu dosud neprekonana, otazka hospodarnosti provozu mozna vysvetluje proc nebyla masivne vyuzivana v kdejakem malem meste ,kde pro potreby hasicu plne vyhovavaly Tatry 148, vyrabene v soubehu z T 813, az po skonceni vyroby T 148, zacala s vyrobou 815 i pro hasice jen ne s V12, ale vetsinou pouze V 10, to uz zaviselo primo na danem typu .
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Karel
(neregistrovaný)
4. 1. 2019 21:24
Každý kdo někdy řídil podobné auto tak se určitě nerozjíždí na malou jedničku a následně přeřadit na velkou jedničku, jak uvádí autor. To je nesmysl, malá/velká řada se střídá až u čtyřky a pětky - u nižších přev. stupňů to nemá smysl. Tato popisovaná Tatrovka (resp. její motor V-12) má drtící krouťák (kroutivý moment) již od nejnižších otáček, takže i s plnou vahou je radost s ní jezdit . . . .
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Hynek Obroučka
(neregistrovaný)
5. 1. 2019 14:12
Nesmysl, tohle auto má 36 tun a motor nemá takovu sílu, aby to dal, maximálně u té jedničky ne, od dvojky nahoru už ano. Řídil jste to někdy? Já jo, sestru tohoto auta...
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Ozzy
(neregistrovaný)
4. 1. 2019 22:07
Uzasne auto ve sve dobe , navic pro Slovnaft, ktery je na rovine, takze i ten vykon v tehdejsi dobe dostacujici, takze pan L netusi o cem tady pise. Mel jsem tu cest se v 8 kolce T813 svezt, kdo tvrdi ze nema vykon at se podiva jakou mela v dobe uvedeni do provozu konkurenci. Psal se rok 1967, byl jste pane L v te dobe vubec na svete? Prujezdnost tohoto vozu neuveritelna, pokud si vzpomenete na manevry prazskych hasicu kteri nedokazali vytahnout z rozbahnene polni cesty cisterny , jen proto ze jim zkolaboval vyprostovaci tank, ktery tam privezla T 815 , fraska ,misto aby T 815 pouzili na vyprosteni cisteren a odtah nepojizdneho tanku , dovezli dalsi T 815 druhy tank, uvizle cisterny jim nakonec traktorem vyprostil mistni farmar ktery se na to uz nedokazal koukat.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Hynek Obroučka
(neregistrovaný)
5. 1. 2019 14:13
Víte pane nebyl jste na místě, tak laskavě nerozumujte, tohle auto by tam zůstalo stát taky a navíc zakopaný hloubš než ty naše. KAždej je koukám odborník, miluju tyhle slinty.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Ozzy
(neregistrovaný)
6. 1. 2019 18:43
A co tedy ten farmar s tim traktorem co je nakonec vytahl? Navic Tatra urcena pro tazeni podvalniku ma navijak, ci pouzit ten? Poucujete nekoho kdo tohle delal kazdou zimu kdyz jeste padal snih a problemy zacaly tak od 0,5 metru snehu , ne jako dnes pri 0,5 cm, navic jsem tyhle zkusenisti nasbiral jiz na vojne za ktere jsem s temito kralovnami trenu najel bezmala 60 tisic km, stale tvrdim ze to byla fraska a resili to diletanti. Nebo mi ten traktor vyvratite co to nakonec resil?
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Ozzy
(neregistrovaný)
8. 1. 2019 8:46
Evidentne pane Obroucka netusite vy o cem tu pisete, ja netvrdim ze to mela jet vytahovat tahle cisterna, podval s tankem tam pritahla 815 8×8, vybavena navijakem, podhustovanim pneu podle potreby s ohledem na teren ktery projizdi, kdyz tam byly schopne dotahnout obe dve tanky na podvalniku, chcete mi tvrdit ze by nedokazaly vytahnout z trochy blata mnohem lehci cisterny? Jen a pouze i z vetsi dalky navijakem, vy budete opravdu odbornik, proto to asi takhle dopadlo pri teto akci, perfektne zvladnute prirucky , teorie je ovsem jina nez praxe.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
L
(neregistrovaný)
5. 1. 2019 20:06
me fakt udivuje co tu je chytraku, zavzpominejte kdyz horelo v lesich co tam jezdilo,813 max po mestech ci k pozarum az po dlouhe dobe,jen jako podpora s vodou, chce to i zazit,v jizerkach standardne jezdili zcela jine stroje,813 se tam dodrapala z Liberce nekolikrate po ohni
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Ozzy
(neregistrovaný)
6. 1. 2019 18:50
Pane popleto, Tatry 813 se jako specialy pro hasice nedelaly , nebo alespon v takovem rozsahu aby se dostaly do bezne pouzivane techniky,v te dobe to byly 148, po nich az 815, takze jste mohl videt se do toho lesa drapat mozna tu 815,
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jan Peška
(neregistrovaný)
5. 1. 2019 0:41
Je to nádhernej vůz díky dobrákům z Prahy Libuše,vůbec sem netušil,že Pražáci mají dobrovolný hasiče
a už vůbec ,že používají takovej klenot.Jo svezení je zážitek,to věřím,jen doufám,že s tím kluci nejezdí tak jak autor článku popisuje,rozjíždět na malou 1 a vzápětí řadit velkou 1 tak ti spolujezdci vyletí čelním sklem,ale to pochopí jen kluci co tatry řídili několik let.Ale to není důležitý,je krásná a ať vám dlouho slou-ží. Jan z Moravy
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Pavel
(neregistrovaný)
5. 1. 2019 8:02
Jezdím s T 815 8x8 ještě dnes mám na ní cisternu o objemu 18000 litrů, klasický fekální vůz. Je to již stará bábinka,ale oproti traktoru na ni nedám dopustit. Motor V 12 dvě turba a stále jede.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Michal
(neregistrovaný)
5. 1. 2019 13:31
Žádné řazení velké a malé řady tady u Tatry není. Tatra, a to ať už 138/148, nebo 813/815 má pouze jednu řadu ale s půlenými rychlostmi. Takže tím otočným elementem se nepřepíná žádná řada, ale jen se tím půlí daná rychlost.
Píšu to jenom pro pořádek, protože u náklaďáků existují právě i velké/malé řady, ovšem he to něco trochu jiného než-li půlení rychlostí.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Hynek Obroučka
(neregistrovaný)
5. 1. 2019 14:15
U tohohle auta to tak je, ale věděl jste, že třegba Drtikolka se vyráběla jak s takovouhle převodovkou, tak právě s malou a velkou řadou, tzv. rychloběhem? Evidentně nevěděl, poidle roku výroby byla obě provedení...
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Daftra
(neregistrovaný)
6. 1. 2019 13:24
Jo? A kde ten rychloběh malá a velká řada byly namontovaný? Čím se to řadilo?
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Hynek Obroučka
(neregistrovaný)
5. 1. 2019 14:11
Novinářský řemeslo braň se, takovou snůšku blábolů jsem už dlouho nečetl, pokuid vám tohle nakukali libušský hasiči, tak si příště prosím ty informace, které vydáváte za fakta někde ověřte...
1. Hned v úvodu chyba - ve Slovnaftu sloužilo pět T813 8x8 a ne čtyři (AZ 44 Titan, 2x PHA-55 Rosenbauer, 1x KHA-55 Rosenbauer, 1x PRHA 10000 Total)
2. Ve slovnaftu služily pouze dvě totožné PHA 55, nikoli tři. Třetí, podle článku totožné, bylo úplně jiné KHAčko s 3000 kg prášku a nádržemi na 10000 l hasiv.
3. Pro německou rafinérii PCK Schwedt an Oder bylo vyrobeno jenom jedno a navíc mírně odlišné auto, žádné jiné v Německu nejezdilo. Další, se stejným objemem hasiv, ale úplně jinou, modernější nástavbou, vzniklo pro bulharskou rafinerii Neftochim Burgas, kde sloužilo ještě i jedno KHAčko, ovšem taky s modernější nástavbou než to ve Slovnaftu. Tato fakta mohu doložit referenčními listinami všech hasičských vozidel vyrobených na podvozku Tatra firmou Rosenbauier.
4. Naprostým nesmyslem je, že druhý pěňák je někde u Kolína, je kousek opd Liberce a vedle něj v hale navíc stojí i práškový speciál T813 8x8 PRHA 10000 Total ze Slovnaftu, v Hrádku nad Nisou je pak i žebřík T813 8x8 AZ-44 Titan ze Slovnaftu... KHA Rosenbauer ze Slovnaftu bylo bohužel sešrotováno.
5. Odstavec o hašení požárů je natolik velká pí.ovina, že by se za ní nemuselo stydět ani pětiletý dítě, potěš koště...
6. Podvozek není sklopkový z S1 zvané drtikol, ale pod jeřáb AD-350, tedy zase nesmysl...
7. Jestli na tom autě řaděj tak jak píšou, tedy půlky malá -> velká bez vyřazení a zařazení celého kvaltu, tak je převodovka je brzy opustí do věčných lovišť, chudák auto, to to při tom řazení neslyšej?
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jiří Krupička
(neregistrovaný)
5. 1. 2019 16:49
Dobrý den, pane Obroučko,
děkujeme za připomínky a rádi článek opravíme. Prosím napíšete mi na email krupicka@mf.cz připomínky? Bohužel pokud se připravuje časopis, tak není tolik času na ověření fakt a musíme kolikrát věřit majitelům strojů. Za nás mají i tak hasiči v Libuši poklonu za udržování takové stroje a bylo vysloveně vidět, jak máti Tatru rádi.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jirka M.
(neregistrovaný)
6. 1. 2019 11:11
Jezdil jsem s Tatrou 2 roky a v návodu výrobce se píše že " půlka" se může řadit do rychlosti max. 40 km/h. Praxe je ovšem jiná, s plně naloženou Tatrou s vlekem se běžně používá tato půlka i ve vyšších rychlostech. Samozřejmě záleží na zručnosti řidiče, když neubere včas plyn a předvolbu tam vrazí pod plynem, tak se ozve rána jak z kovárny. Já jsem ty půlky používal i ve vyšších rychlostech a Tatra to bez problémů vydržela i když tam ty rychlosti řadil vzduchový posilovač ovládaný elektromagnetem.
Výhoda té 1/2 byla že se rychlost předvolila a buď se přeřadilo o stupeň níž nebo výš.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Ozzy
(neregistrovaný)
5. 1. 2019 19:32
Je to presne podle pouzite prevodovky , tatry mely vetsinou jen puleni rychlosti, ale temer shodna vojenska 813 kolos mela i redukci takze mela vlastne 20 rychlosti dopredu, ale i v beznych tahacich byly prevodovky mala ,velka rada i pulene rychlosti, nebo liaz 9 kvalt pouze velka mala rada, bez synchronu, razeni bez pouziti spojky , pouze meziplyn a brala kvalty z ruky sama, to by se dnesni hosici co maji samej automat uz vubec neumeli ani rozjet.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
já
(neregistrovaný)
6. 1. 2019 11:25
chtěl bych vidět autora článku, který ironicky píše o 40ti kiometrové rychlosti, jestli si dokáže představit, že s 20ti tunama za prdelí letí zatáčku 40cet ..... jednou by to udělal a celej zbytek života by seděl na hajzlíku a sral, sral a sral. přál bych mu, aby jednou musel ten volant ve 40seti do té zatáčky otočil a chtěl vidět ten nechápající výraz v očích,když to prostě nezatočí "na hned" jako tunová fabie, ale hrne ho před sebou 20tun......pochcal bych se smíchy :-D :-D :-D :-D
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jirka
(neregistrovaný)
6. 1. 2019 15:28
Zkuste si to přečíst ještě jednou, ironicky to skutečně psané nebylo...40 je poměrně rychlost na takovou váhu a až jsme se divili, že to s námi hasiči tak rozjeli a klobouk dolů před hasicem Ondrou, který měl 813 skutečně v ruce...
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Josef
(neregistrovaný)
6. 1. 2019 13:15
Tyjo, takovy skvost a stal jen 100 000Kc WTF?
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Antonín Trejbal
(neregistrovaný)
7. 1. 2019 9:34
Velká poklona hasičúm ...to auto je nádherný...je vidět, že se o něj moc pěkné starají. Já jezdím s 815 _6/6 z roku 1986 a nedám na ni dopustit... V 12 a obsah 19000 cm to je prostě adrenalín ... ať jim ten skvost dlouho vydrží. Díky ..
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jožin
(neregistrovaný)
13. 1. 2019 23:37
Čo sa týka radenia rýchlostí, Tatry 148, 813, 815 mali základnú päťstupňovú prevodovku ktorá sa radila rýchlostnou pákou v kulise ako pri osobných automobiloch, táto bola doplnená o dvojstupňovú redukčnú prevodovku, ktorej stupne, tzv. polky sa radili elektropneumaticky pomocou otočného prepínače na rýchlostnej páke s možnosťou predvolania nasledujúceho stupňa prepnutím prepínače, k samotnému prezradeniu došlo až po stlačení spojky, takže bolo možné používať desať stupňov pre jazde dopredu a dva pre jazdu do zadu, táto redukčná prevodovka sa používala počas jazdy. Vojenské verzie ako 813 kolos alebo 815 VVN, VT, mali k tomu ešte jednu redukčnú dvojstupňovú prevodovku, ktorej prevodové stupne sa preraďovali otočným prepínačom na prístrojovej doske a mohli sa preraďovať len pokiaľ vozidlo stálo.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jožin
(neregistrovaný)
13. 1. 2019 23:39
Čo sa týka radenia rýchlostí, Tatry 148, 813, 815 mali základnú päťstupňovú prevodovku ktorá sa radila rýchlostnou pákou v kulise ako pri osobných automobiloch, táto bola doplnená o dvojstupňovú redukčnú prevodovku, ktorej stupne, tzv. polky sa radili elektropneumaticky pomocou otočného prepínače na rýchlostnej páke s možnosťou predvolania nasledujúceho stupňa prepnutím prepínače, k samotnému prezradeniu došlo až po stlačení spojky, takže bolo možné používať desať stupňov pre jazde dopredu a dva pre jazdu do zadu, táto redukčná prevodovka sa používala počas jazdy. Vojenské verzie ako 813 kolos alebo 815 VVN, VT, mali k tomu ešte jednu redukčnú dvojstupňovú prevodovku, ktorej prevodové stupne sa preraďovali otočným prepínačom na prístrojovej doske a mohli sa preraďovať len pokiaľ vozidlo stálo.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jožin
(neregistrovaný)
13. 1. 2019 23:40
Čo sa týka radenia rýchlostí, Tatry 148, 813, 815 mali základnú päťstupňovú prevodovku ktorá sa radila rýchlostnou pákou v kulise ako pri osobných automobiloch, táto bola doplnená o dvojstupňovú redukčnú prevodovku, ktorej stupne, tzv. polky sa radili elektropneumaticky pomocou otočného prepínače na rýchlostnej páke s možnosťou predvolania nasledujúceho stupňa prepnutím prepínače, k samotnému prezradeniu došlo až po stlačení spojky, takže bolo možné používať desať stupňov pre jazde dopredu a dva pre jazdu do zadu, táto redukčná prevodovka sa používala počas jazdy. Vojenské verzie ako 813 kolos alebo 815 VVN, VT, mali k tomu ešte jednu redukčnú dvojstupňovú prevodovku, ktorej prevodové stupne sa preraďovali otočným prepínačom na prístrojovej doske a mohli sa preraďovať len pokiaľ vozidlo stálo.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jožin
(neregistrovaný)
13. 1. 2019 23:41
Čo sa týka radenia rýchlostí, Tatry 148, 813, 815 mali základnú päťstupňovú prevodovku ktorá sa radila rýchlostnou pákou v kulise ako pri osobných automobiloch, táto bola doplnená o dvojstupňovú redukčnú prevodovku, ktorej stupne, tzv. polky sa radili elektropneumaticky pomocou otočného prepínače na rýchlostnej páke s možnosťou predvolania nasledujúceho stupňa prepnutím prepínače, k samotnému prezradeniu došlo až po stlačení spojky, takže bolo možné používať desať stupňov pre jazde dopredu a dva pre jazdu do zadu, táto redukčná prevodovka sa používala počas jazdy. Vojenské verzie ako 813 kolos alebo 815 VVN, VT, mali k tomu ešte jednu redukčnú dvojstupňovú prevodovku, ktorej prevodové stupne sa preraďovali otočným prepínačom na prístrojovej doske a mohli sa preraďovať len pokiaľ vozidlo stálo.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat