Renault kompletně představil nejrychlejší předokolku Nürburgringu. Radikálnější hatchback jinde nekoupíte

2 nové názory
  • Renault Mégane R.S. Trophy-R je oproti verzi Trophy lehčí o 130 kg

  • Vůz nemá zadní sedačky, odstraněn byl i systém řízení zadních kol, kapota je vyrobená z karbonu a karbonové mohou být také disky

  • Přepracovaný podvozek používá nastavitelné tlumiče Öhlins, jedinou možností je šestistupňová manuální převodovka 

  • Automobilka vyrobí pouze pět stovek exemplářů. Do prodeje dorazí Trophy-R před koncem roku

Když Renault koncem května oznámil, že se model Mégane R.S. Trophy-R stal s časem 7 minut a 40,1 s novým držitelem rekordu na Nürburgringu v kategorii aut s pohonem předních kol, bylo jasné, že půjde o vskutku zajímavý stroj. Nedávno zveřejněné detaily to pouze potvrzují. Radikálnější hatchback budete na aktuálním trhu hledat jen velmi obtížně.

Základem Mégane R.S. Trophy-R je logicky varianta Trophy, která před časem dorazila také na český trh. Jenže ta byla dále upravena, a to zejména s ohledem na snížení hmotnosti. Ve výsledku je „erko“ lehčí o podstatných 130 kg. Jeho minimum činí 1306 kg, přičemž výkon přeplňované osmnáctistovky je 221 kW (300 k). Akcelerace z nuly na 100 km/h je záležitostí na 5,4 s, maximální rychlost má hodnotu 262 km/h.

Poprvé za volantem Renaultu Mégane R.S. Trophy: Oproti základu je mnohem lepší
Přečtěte si také:

Poprvé za volantem Renaultu Mégane R.S. Trophy: Oproti základu je mnohem lepší

Odtučňovací kúra se dotkla zejména podvozku, protože Trophy-R podle očekávání nemá systém řízení zadní nápravy a navíc náprava samotná byla vyměněna za lehčí verzi připravenou právě pro Trophy-R. Zajímavostí je rovněž karbonová kapota, karbonový zadní difuzor, v zájmu snížení hmotnosti byla odstraněna zadní sedadla, titanový výfuk Akrapovič ušetří dalších 6 kg a pokud pořád nemáte dost, můžete si v rámci příplatkové výbavy objednat lehčí akumulátor (-4,5 kg) nebo karbonová kola (-2 kg na každém disku).

Jiná je také geometrie a tlumiče Öhlins můžete nastavovat podle toho, na jaké silnici se zrovna budete pohybovat. Samozřejmostí jsou i adekvátní brzdy, kdy standard představují brzdy Brembo s hliníkovým středem a s kotouči o velikosti 355 mm vpředu. Ve srovnání s verzí Trophy jsou zde o 2 mm větší pístky. Na přání budou k dispozici dokonce i karbon-keramické brzdy. Renault říká, že to je vůbec poprvé, kdy takovou věc mohou zákazníci dostat v kombinaci s něčím od značky zaměřené na masově vyráběná auta.

Trophy-R vznikne pouze v počtu pěti stovek kusů, přičemž karbon-keramické kotouče automobilka nasadí na třicet z nich. Zájemci se dočkají ještě před koncem letošního roku. Cena je 55 tisíc eur, což v přepočtu znamená zhruba 1,4 milionu korun. Prioritu mají Francie, Německo, Spojené království, Švýcarsko nebo Japonsko.

XXL (neregistrovaný)
Nic moc na to, jakou odtučňovací kúrou musel projít - v porovnání s CTR - Nordschleife za 7:43,8 na sériových pneu. CTR bez úprav za 1M Kč je nadále favoritem č.1 kategorie sériových předokolek.
Mira (neregistrovaný)
Že by mne s tímto autem Renault nějak nadchl to tedy ne, třeba s porovnáním s jinými auty nic moc.
  • Našli jste v článku chybu?