Když Renault koncem května oznámil, že se model Mégane R.S. Trophy-R stal s časem 7 minut a 40,1 s novým držitelem rekordu na Nürburgringu v kategorii aut s pohonem předních kol, bylo jasné, že půjde o vskutku zajímavý stroj. Nedávno zveřejněné detaily to pouze potvrzují. Radikálnější hatchback budete na aktuálním trhu hledat jen velmi obtížně.
Základem Mégane R.S. Trophy-R je logicky varianta Trophy, která před časem dorazila také na český trh. Jenže ta byla dále upravena, a to zejména s ohledem na snížení hmotnosti. Ve výsledku je „erko“ lehčí o podstatných 130 kg. Jeho minimum činí 1306 kg, přičemž výkon přeplňované osmnáctistovky je 221 kW (300 k). Akcelerace z nuly na 100 km/h je záležitostí na 5,4 s, maximální rychlost má hodnotu 262 km/h.
Odtučňovací kúra se dotkla zejména podvozku, protože Trophy-R podle očekávání nemá systém řízení zadní nápravy a navíc náprava samotná byla vyměněna za lehčí verzi připravenou právě pro Trophy-R. Zajímavostí je rovněž karbonová kapota, karbonový zadní difuzor, v zájmu snížení hmotnosti byla odstraněna zadní sedadla, titanový výfuk Akrapovič ušetří dalších 6 kg a pokud pořád nemáte dost, můžete si v rámci příplatkové výbavy objednat lehčí akumulátor (-4,5 kg) nebo karbonová kola (-2 kg na každém disku).
Jiná je také geometrie a tlumiče Öhlins můžete nastavovat podle toho, na jaké silnici se zrovna budete pohybovat. Samozřejmostí jsou i adekvátní brzdy, kdy standard představují brzdy Brembo s hliníkovým středem a s kotouči o velikosti 355 mm vpředu. Ve srovnání s verzí Trophy jsou zde o 2 mm větší pístky. Na přání budou k dispozici dokonce i karbon-keramické brzdy. Renault říká, že to je vůbec poprvé, kdy takovou věc mohou zákazníci dostat v kombinaci s něčím od značky zaměřené na masově vyráběná auta.
Trophy-R vznikne pouze v počtu pěti stovek kusů, přičemž karbon-keramické kotouče automobilka nasadí na třicet z nich. Zájemci se dočkají ještě před koncem letošního roku. Cena je 55 tisíc eur, což v přepočtu znamená zhruba 1,4 milionu korun. Prioritu mají Francie, Německo, Spojené království, Švýcarsko nebo Japonsko.