Po předčasném odhalení několika fotek se Range Rover Evoque druhé generace světu představil oficiálně. Jak bylo dopředu jasné, na pohled se žádná revoluce nekoná. Britští designéři stále razí stejný designový směr, který začal před jedenácti lety u konceptu LRX a který jako první přinesl do reálného světa právě Evoque. Pod známou karoserií se ale udály velké změny v čele s novou platformou.
První vydání Evoque bylo už hodně zastaralým automobilem (dorazilo v roce 2010) a jeho technika rozhodně nebyla připravená na zástavbu elektrifikovaných pohonů. To je jedna z hlavních změn nové generace postavené na platformě Premium Transverse Architecture. Čtyřválcové motory řady Ingenium (s výjimkou základního dieselu) budou takzvanými mild hybridy, kdy spalovací jednotce asistuje malý elektromotor, který při brzdění rekuperuje elektrickou energii. Počítá se ale i s plug-in hybridem. Ten dorazí příští rok, stejně jako tříválcová pohonná jednotka.
Nová platforma přinesla také o 13 % vyšší tuhost karoserie a více místa především ve druhé řadě, což byla jedna ze slabších stránek prvního Evoque. Důvodem je jednak o 21 mm delší rozvor náprav, ale také zadní víceprvková náprava typu Integral Link známá třeba z Jaguarů. Jednou z jejích předností jsou právě nízké nároky na prostor. Proto také druhá generace Evoque disponuje zavazadelníkem zvětšeným na 591 litrů. Po sklopení opěradel dělených v poměru 40/20/40 získáte prostor o velikosti 1383 litrů.
Land Rover slibuje perfektní jízdní vlastnosti na silnici i nadprůměrné schopnosti v terénu. Na silnici se hodí přítomnost adaptivních tlumičů, stejně jako pohon všech kol Active Driveline využívající spojky nahrazující zadní diferenciál. To samé jsme si mohli vyzkoušet třeba u Jaguaru E-Pace. V terénu pomůže systém Terrain Response 2. Kromě volby režimů jízdy pro různé povrchy má řidič k dispozici také režim Auto, kde vůz sám upravuje své nastavení podle aktuálních podmínek. S novým Evoquem bude také možné přebrodit až 60 cm hluboký brod. První generace zvládla o 10 cm méně.
Hloubku vody budete moci sledovat na středovém displeji, ale to už známe z jiných modelů značky. Naopak absolutní novinkou je systém Ground View, kdy na tom stejném displeji budete moci z pohledu skrz kapotu sledovat terén, který je pod přední částí automobilu. Jedná se o sériovou aplikaci konceptu průhledné kapoty Transparent Bonnet představeném v roce 2014. Obraz je složen virtuálně z několika kamer.
Základní rozměry (mm) | Range Rover Evoque 2. generace |
---|---|
Délka/šířka/výška | 4371/2100/1649 |
Rozvor náprav | 2681 |
Rozchod kol vpředu | 1625,9 |
Rozchod kol vzadu | 1631,7 |
Další zajímavou funkcí je vybavené vnitřní zpětné zrcátko. To může fungovat klasicky, nebo z něj lze stiskem tlačítka vytvořit displej zobrazující obraz kamery snímající prostor za autem. Oficiálně se má tímto vylepšit výhled ve chvílích, kdy vzadu sedí cestující nebo máte naložený kufr až po strop, vzhledem k velikosti zadního okna to ale zřejmě bude užitečná pomůcka vždycky. Podobnou věc ovšem známe už třeba od Subaru.
Land Rover pak dopřál Evoque i systém umělé inteligence, která se po čase naučí zvyky řidiče a sama mu začne nastavovat vůz a připravovat funkce podle toho, co daný člověk dělá pravidelně. Ať už jde o změny teploty klimatizace na konkrétních místech trasy, přehrávanou hudbu nebo často vytáčené kontakty. Tento systém se sem nastěhoval z Jaguaru I-Pace.
Nový Range Rover Evoque si odbyl světovou premiéru v Londýně. Pokud se vám líbí, máme dobrou zprávu. Čekat nemusíte, automobilka spolu s odhalením vozu začala přijímat také první objednávky. Základní provedení vybavené naftovým dvoulitrem o výkonu 110 kW (150 k) a pohonem přední nápravy stojí 998 371 Kč.
D150 | D150 AWD AUT9 | D180 AWD AUT9 | D240 AWD AUT9 | |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem válců (l): | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 |
Nejvyšší výkon (kW/k) | 110/150 | 110/150 | 132/180 | 177/240 |
Nejvyšší točivý moment (N.m): | 380 | 380 | 430 | 500 |
Akcelerace 0-96 km/h (s): | 9,9 | 10,4 | 8,8 | 7,2 |
Nejvyšší rychlost (km/h): | 201 | 196 | 205 | 225 |
Spotřeba paliva kombinovaná (l/100 km): | 6,3-6,7 | 6,7-7,1 | 6,8-7,3 | 7,0-7,5 |
P200 AWD AUT9 | P250 AWD AUT9 | P300 AWD AUT9 | |
---|---|---|---|
Zdvihový objem válců (l): | 2,0 | 2,0 | 2,0 |
Nejvyšší výkon (kW/k) | 147/200 | 183/249 | 221/300 |
Nejvyšší točivý moment (N.m): | 340 | 365 | 400 |
Akcelerace 0-96 km/h (s): | 8,0 | 7,0 | 6,3 |
Nejvyšší rychlost (km/h): | 216 | 230 | 242 |
Spotřeba paliva kombinovaná (l/100 km): | 9,2-9,9 | 9,3-9,9 | 9,3-9,8 |