Range Rover Evoque dostal novou platformu, hybrid, „průhlednou kapotu“ a umělou inteligenci

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Druhá generace Range Roveru Evoque stojí na nové platformě 

  • Celková velikost automobilu zůstává shodná, rozvor se ale mezigeneračně prodloužil o dva centimetry 

  • Land Rover poprvé nasazuje mild hybridní motory 

  • Příští rok dorazí také plug-in hybrid a tříválec

  • Nový Evoque lze objednat už teď. Základní cena je 998 371 Kč

Po předčasném odhalení několika fotek se Range Rover Evoque druhé generace světu představil oficiálně. Jak bylo dopředu jasné, na pohled se žádná revoluce nekoná. Britští designéři stále razí stejný designový směr, který začal před jedenácti lety u konceptu LRX a který jako první přinesl do reálného světa právě Evoque. Pod známou karoserií se ale udály velké změny v čele s novou platformou.

První vydání Evoque bylo už hodně zastaralým automobilem (dorazilo v roce 2010) a jeho technika rozhodně nebyla připravená na zástavbu elektrifikovaných pohonů. To je jedna z hlavních změn nové generace postavené na platformě Premium Transverse Architecture. Čtyřválcové motory řady Ingenium (s výjimkou základního dieselu) budou takzvanými mild hybridy, kdy spalovací jednotce asistuje malý elektromotor, který při brzdění rekuperuje elektrickou energii. Počítá se ale i s plug-in hybridem. Ten dorazí příští rok, stejně jako tříválcová pohonná jednotka.

Range Rover Evoque 5 Vzhled Evoque následuje Velar. Opět se ke slovu dostaly schované kliky nebo měděné doplňky coby součástí výbavy na přání
Range Rover Evoque 6 Základní karoserie zůstala stejná, vůz ale používá jinou platformu a má o 2 cm delší rozvor náprav. K dispozici jsou disky o velikosti až 21"

Nová platforma přinesla také o 13 % vyšší tuhost karoserie a více místa především ve druhé řadě, což byla jedna ze slabších stránek prvního Evoque. Důvodem je jednak o 21 mm delší rozvor náprav, ale také zadní víceprvková náprava typu Integral Link známá třeba z Jaguarů. Jednou z jejích předností jsou právě nízké nároky na prostor. Proto také druhá generace Evoque disponuje zavazadelníkem zvětšeným na 591 litrů. Po sklopení opěradel dělených v poměru 40/20/40 získáte prostor o velikosti 1383 litrů.

Land Rover slibuje perfektní jízdní vlastnosti na silnici i nadprůměrné schopnosti v terénu. Na silnici se hodí přítomnost adaptivních tlumičů, stejně jako pohon všech kol Active Driveline využívající spojky nahrazující zadní diferenciál. To samé jsme si mohli vyzkoušet třeba u Jaguaru E-Pace. V terénu pomůže systém Terrain Response 2. Kromě volby režimů jízdy pro různé povrchy má řidič k dispozici také režim Auto, kde vůz sám upravuje své nastavení podle aktuálních podmínek. S novým Evoquem bude také možné přebrodit až 60 cm hluboký brod. První generace zvládla o 10 cm méně.

Test Range Rover Sport SVR 2018: Když rychlost není vše
Přečtěte si také:

Test Range Rover Sport SVR 2018: Když rychlost není vše

Hloubku vody budete moci sledovat na středovém displeji, ale to už známe z jiných modelů značky. Naopak absolutní novinkou je systém Ground View, kdy na tom stejném displeji budete moci z pohledu skrz kapotu sledovat terén, který je pod přední částí automobilu. Jedná se o sériovou aplikaci konceptu průhledné kapoty Transparent Bonnet představeném v roce 2014. Obraz je složen virtuálně z několika kamer.

Základní rozměry (mm) Range Rover Evoque 2. generace
Délka/šířka/výška 4371/2100/1649
Rozvor náprav 2681
Rozchod kol vpředu 1625,9
Rozchod kol vzadu 1631,7

Další zajímavou funkcí je vybavené vnitřní zpětné zrcátko. To může fungovat klasicky, nebo z něj lze stiskem tlačítka vytvořit displej zobrazující obraz kamery snímající prostor za autem. Oficiálně se má tímto vylepšit výhled ve chvílích, kdy vzadu sedí cestující nebo máte naložený kufr až po strop, vzhledem k velikosti zadního okna to ale zřejmě bude užitečná pomůcka vždycky. Podobnou věc ovšem známe už třeba od Subaru.

Range Rover Evoque 2020_02 Jednou z nových pomůcek je pohled „skrz kapotu“ na kola přední nápravy. Má usnadnit orientaci nejen v terénu, ale také třeba kolem obrubníků
rr evoque 2000_4 Vnitřní zpětné zrcátko se umí proměnit v displej, takže uvidíte dozadu bez ohledu na zadní cestující nebo po střechu naložený zavazadelník

Land Rover pak dopřál Evoque i systém umělé inteligence, která se po čase naučí zvyky řidiče a sama mu začne nastavovat vůz a připravovat funkce podle toho, co daný člověk dělá pravidelně. Ať už jde o změny teploty klimatizace na konkrétních místech trasy, přehrávanou hudbu nebo často vytáčené kontakty. Tento systém se sem nastěhoval z Jaguaru I-Pace.

Nový Range Rover Evoque si odbyl světovou premiéru v Londýně. Pokud se vám líbí, máme dobrou zprávu. Čekat nemusíte, automobilka spolu s odhalením vozu začala přijímat také první objednávky. Základní provedení vybavené naftovým dvoulitrem o výkonu 110 kW (150 k) a pohonem přední nápravy stojí 998 371 Kč.

D150 D150 AWD AUT9 D180 AWD AUT9 D240 AWD AUT9
Zdvihový objem válců (l): 2,0 2,0 2,0 2,0
Nejvyšší výkon (kW/k) 110/150 110/150 132/180 177/240
Nejvyšší točivý moment (N.m): 380 380 430 500
Akcelerace 0-96 km/h (s): 9,9 10,4 8,8 7,2
Nejvyšší rychlost (km/h): 201 196 205 225
Spotřeba paliva kombinovaná (l/100 km): 6,3-6,7 6,7-7,1 6,8-7,3 7,0-7,5
P200 AWD AUT9 P250 AWD AUT9 P300 AWD AUT9
Zdvihový objem válců (l): 2,0 2,0 2,0
Nejvyšší výkon (kW/k) 147/200 183/249 221/300
Nejvyšší točivý moment (N.m): 340 365 400
Akcelerace 0-96 km/h (s): 8,0 7,0 6,3
Nejvyšší rychlost (km/h): 216 230 242
Spotřeba paliva kombinovaná (l/100 km): 9,2-9,9 9,3-9,9 9,3-9,8
  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?