Subaru Levorg prošlo faceliftem. Vůz umí řídit zcela sám a nabízí velmi chytré zrcátko

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Subaru Levorg prodělalo facelift

  • Jak je u této automobilky zvykem, změny nejsou radikální, ale těch drobných je velké množství 

  • Hlavní novinkou je systém EyeSight Touring Assist, díky kterému vůz bude řídit zcela sám 

  • Zajímavostí je vnitřní zpětné zrcátko, kterému ve výhledu nevadí ani po střechu naložený zavazadelník 

  • Zatím se ale jedná o novinku určenou pouze pro japonský trh 

Ačkoliv se to nezdá, Subaru Levorg je na trhu už docela dlouho. Světu se vůz poprvé představil v roce 2013, takže nastal čas na výraznější modernizaci. Tu automobilka aktuálně ukázala na prvních fotkách. Jenže jak to s novinkami této značky bývá, Evropa si bude muset počkat. Všechny oznámené novinky se zatím týkají pouze japonského trhu.

Doporučujeme: Rychlý test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17 — Podvozek stále v hlavní roli

Subaru zpravidla nedělá radikální změny ve stylu instalace rozdělených světel na modernizované Octavii, ale v rámci drobnějších úprav se ladí prakticky celý vůz. Stejně tomu je také u faceliftu Levorgu. Vnější změny zahrnují novou masku, jiná světla, upravený přední nárazník, měnil se také design osmnáctipalcových disků a do nabídky dorazila nová barva karoserie Storm Gray Metallic.

Do interiéru se nastěhoval nový přístrojový štít, jiný je rovněž multimediální systém s navigací a osmipalcovým dotykovým displejem. Praktickou novinku představuje pozměněné dělení zadních opěradel. Ta budou v nové variantě rozdělena v poměru 40/20/40. Technici rovněž zapracovali na eliminaci už tak nízkých vibrací a hluku. Změny najdeme samozřejmě na podvozku a vylepšen byl i posilovač řízení.

Doporučujeme: Takhle to dopadne, když dopřejete Subaru XV opravdu vydatnou dávku steroidů

Zřejmě nejdůležitější novinkou je rozšíření systému EyeSight o funkci Touring Assist. Zjednodušeně to znamená, že Levorg nově zvládne sám akcelerovat, brzdit a dokonce i řídit, přičemž při řízení bude následovat vůz před sebou. Tisková zpráva slibuje možnost použití při jakýchkoliv rychlostech, nicméně podrobnější informace uvádějí použití doslova „při rychlostech zhruba do 120 km/h“. Každopádně funkce Touring Assist bude dostupná pouze na dálnicích nebo silnicích pro motorová vozidla a japonský Levorg ji dostane ve standardní výbavě.

Seznam asistentů je vůbec bohatý. Řidič bude mít k dispozici třeba samočinné brzdění při nechtěném couvání do překážky, hlídání mrtvých úhlů, adaptivní tempomat a podobně. Chytrou „vychytávkou“ je vnitřní zpětné zrcátko s integrovaným displejem. Na něj se promítá obraz z kamery umístěné na zadních dveřích. Ve výsledku tak řidič uvidí přes vnitřní zpětné zrcátko za auto i tehdy, pokud má zavazadelník naložený až po střechu.

Kdy dorazí modernizovaný Levorg k nám (a co všechno z těchto novinek nakonec přiveze), to zatím není jisté. Těšit se ale můžete třeba na novou Imprezu, která se představí ve Frankfurtu a na český trh se vrátí ještě letos.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?