Propadlá technická je i v době karantény problém. Řidičák ne, ale jen někdy

26.03.2020
19 nových názorů
Autor: Archiv MF
  • Stanice technické kontroly mohou být i přes pandemii koronaviru otevřené, některé ale zkrátily pracovní dobu

  • Kvůli epidemii je prohlídka na STK delší. Auta se dezinfikují a majitel nesmí na pracoviště

  • Stát řidičům odpustí propadlý řidičák, musí ale přestat platit přesně v době nouzového stavu

Kvůli epidemii koronaviru jsou zavřené obchody nebo restaurace. Stát lidem doporučuje, aby zůstali doma a vycházeli jen do práce, na nákup potravin nebo v nejnutnějších případech. Stanice technické kontroly ale mohou podle nařízení vlády fungovat dál. Přesto se některé rozhodly svou práci omezit nebo úplně pozastavit.

„Od středy 18.3. bude zkrácena pracovní doba STK. V pondělí až čtvrtek bude otevřeno od 7:00 do 15:30, v pátek od 7:00 do 13:00. Prosíme zákazníky, aby se při čekání na technickou prohlídku zdržovali venku,“ informuje na svých stránkách stanice Pronto STK z Prahy. Podle nabídky on-line rezervací se ale zdá, že zkrácená doba nevadí. Volno na prohlídku je i tento pátek.

Koronavirus změnil i prodej aut. Číňané už předávají klíčky pomocí dronů
Přečtěte si také:

Koronavirus změnil i prodej aut. Číňané už předávají klíčky pomocí dronů

Vršovická společnost STK Praha pracovní dobu nemění. Od pondělí ale provádí dezinfekci všech zkoušených vozů, která zabere 20 minut z prohlídky navíc. Žádá také, aby byli zákazníci vybaveni rouškou a platili kartou. Některé jiné společnosti o speciálních opatřeních neinformují, ale zároveň jsou nekontaktní. Telefon nikdo nezvedl například na STK Modřany nebo STK Bohdalec.

Vzhledem k tomu, že je řada stanic technické kontroly otevřených, musí mít auta na silnici platnou technickou. Přitom v některých jiných státech se v rámci omezení šíření koronaviru odpouští i to. Například ve Velké Británii budou moci řidiči používat od 30. března auta s propadlým MoT (obdoba české technické kontroly) po dobu půl roku. Informoval o tom britský magazín Auto Express.

Co obsahuje autolékárnička pro rok 2020? Roušku ne, ale může být prošlá a nevadí to
Přečtěte si také:

Co obsahuje autolékárnička pro rok 2020? Roušku ne, ale může být prošlá a nevadí to

„Ministerstvo dopravy nyní jedná s policií a pojišťovnami, aby zajistilo, že každý, kdo se snaží zůstat v karanténě a bude mít propadlou technickou kontrolu, nebude neférově trestán za věci, které nemůže ovlivnit,“ napsal magazín s tím, že v zemi jinak zůstávají otevřené servisy, aby zajistily základní opravu aut. Ministerstvo totiž britské řidiče zároveň upozornilo na to, že by jejich vozy měly být v dobrém stavu, i když nemají MoT.

Registr vozidel? Jen tři hodiny týdně

Zatímco české stanice technické kontroly zůstávají povětšinou otevřené, problém je s registry vozidel nebo řidičů. Například na jednom z nejvytíženějších pracovišť vůbec na pražském Bohdalci je otevřeno jen ve středu od 13 do 16 hodin. Aktuálně je navíc nefunkční systém internetových objednávek WebCall, takže není jasné, jak velký přetlak na Bohdalci je. To je problém, protože registr vozidel využívají nejen soukromníci při prodeji aut mezi sebou, ale i prodejci nových či ojetých vozidel.

Proces koupě nového auta se tak může výrazně prodloužit a zřejmě i prodražit. Jak upozornil server iDnes.cz, aktuální situace nahrává profesionálním „vyřizovačům“, kteří mají prošlapané cestičky na úřady a registraci vyběhají. To ale něco stojí. Je pak otázkou, zda si v důsledku toho prodejci aut nezačnou za přihlášení vozu účtovat víc.

Elektronické dálniční známky měly špiclovat řidiče. Nikdo nezaručí, že nebudou
Přečtěte si také:

Elektronické dálniční známky měly špiclovat řidiče. Nikdo nezaručí, že nebudou

Podobně je na tom i registr řidičů. Řada pracovišť se uzavřela úplně, někde mají otevřeno jen několik hodin za týden. To je opět případ Bohdalce, kde přijímají klienty v neodkladných záležitostech od 13 do 16 hodin, další pracoviště je ve stejnou dobu otevřené také na Pankráci.

V tomto případě ale stát vychází lidem vstříc. I když jen částečně. Řidičák, který propadl během nouzového stavu platí dál. Ale jen do konce tohoto období. Pokud tedy budete přistiženi den po skončení nouzového stavu s propadlým řidičák, hrozí až dvoutisícová pokuta. Problém může být i tehdy, pokud vám řidičák propadl byť den před vyhlášení nouzového stavu. Pokud už musíte řídit, nezbývá než doufat, že policie bude schovívavá.

Jaroslav (neregistrovaný)
že policie bude schovívavá. - doporučuji zopakovat znalosti ČJ ze základní školy.
Jaromír (neregistrovaný)
Taky si říkám, jak to bude s platností evidenčky. Udělal jsem při koupi obytňáku rovnou STK a to platí jako evidenčka 30dnů. Tak zdalipak mi to po vypršení uznají. To nemluvím o zákonné lhůtě 10 dnů, kdy musí prodávající vozidlo přepsat na kupujícího.
Viťa (neregistrovaný)
Kdepak 10 let. Mám CE a platnost pouze 5 let. Prý kvůli profesním průkazu, který nemám. Řídím pouze B, ale ministerstvo dopravy to neumí oddělit, takže si buď omezím ŘP na B nebo každých 5 let. Letos do 22.4. další kolo.
Honza (neregistrovaný)
Snad přinese tady ten virový neřád aspoň ten pokrok, že státní správa se po 2 dekádách probere a pochopí, že je 21. století. A tedy, že registr vozidel apod. jde z většiny dělat elektronicky, bez osobních návštěv, nebo že ta či ona lhůta, když se o pár dní přetáhne, nestane se vůbec nic. Absurdita největší je ta desetiletá platnost kartičky řidičáku. PROČ? Vlastičko, já se ptám PROČ??? Kdyby to bylo podmíněno účastí na školení a přezkoušení znalostí, prosím, to by velká část "řidičů" (odvolávajících se ještě na vyhlášku, ignorujících zip, sic platí 2 dekády, nechápajících, že na kruháči se zcela blbuvzdorně bliká jen při výjezdu či změně pruhu, nikdy jindy; že když odbočuji v křižovatce doleva, najíždím na své půlce vozovky co nejvíc vlevo, v jednosměrce úplně vlevo a ne jako retard si "nadjíždět" doprava, aby nikdo neprojel; o oslňovačích mlhovkami či světly schválně nastavenými nahoru, doma dodělanými xenony apod.nemluvě) potřebovala jako prase drbání. Ale když žádné školení povinné není, ani si dotyčný nedělá rozšíření, není pro výměnu kartičky jediný objektivní důvod, kromě toho, že mají tiskárny kšeftíček. A trochu se změní podoba, to je toho, to by pro aktuálnost nás museli fotit pomalu co rok...
petr (neregistrovaný)
Mám spz v depozitu a 13.4 mi končí stk.Odbor dopravy ve Vyškově je zavřený a bez platné STK mi značky nevydají-neví někdo co s tím?Nikde nemůžu najít na netu jestli na to nebude nějaká vyjímka ,když to nemůžu nijak ovlivnit
Jiří (neregistrovaný)
Obecni uředy maji otevřeno na objednani. Přesne takto jsem daval v uzavřeneho uřadu minulý tyden značky do depozitu.
Petra (neregistrovaný)
No my třeba s STK máme problém. Naše firemní vozidlo užívá španělský kolega, který s ním pracuje pro polskou pobočku, auto se tedy nachází v Polsku. Ke konci dubna mu vyprší technická a co teď? Jak to řešit, když přes hranice je takhle omezený pohyb? Ministerstvo dopravy dovedlo poradit jediné - a to předat si auto na hranicích, aby se STK dala v ČR provést. Dobrá rada nad zlato.
Jiří (neregistrovaný)
Tak řešeni je,tak kde je problem? Aby ste za nejakou dobu nahodou neprisli jeste na to jak se mame dobre a podobne problemy byly vlastně velkou a resitelnou malicherností. Ste nemusel ani volat na ministerstvo, to bych vam rek taky,jen se zamyslet,ale ono se dnes spoleha jen na to co rekne "otrokář" a přestava se myslet.
Hynek (neregistrovaný)
Až mi dá ten Vojta roušku a nebo vubec něco co vlastně vubec nemá tak mi teprve muže říkat co chce .... stydím se za lidi jako je tenhle pán kteří hřeší na umění improvizace našeho národa !
Oto (neregistrovaný)
pro Vencl/on/ co do toho pletete vládu, to myslíte tu současnou nebo ty všechny předcházející !?
Aleš (neregistrovaný)
Mám 20 let Autoservis-Pneuservis na vesnici.Kdyby nebylo STK,na silnici by bylo vrakoviště.Lidé nedbají na základní funkce vozu.
Mirek (neregistrovaný)
V den karanteny jsem mel smluvenou STK na Bohdalci, vzali me a bez problemu auto proslo,manzelka ma s cim jezdit. Pres vikend to byl stres a v nedeli jeste vetsi.
rex (neregistrovaný)
Sama stk je jen umělý penězovod. Jsou země, kde jí není třeba a i naše země musí taková vozidla bez stk respektovat. Takže lze dovodit, že stačí jen, starat se, aby auto byl ov náležitém stavu i bez stk. Dlouhou dobu také tomu tak bylo.
David (neregistrovaný)
nejsem zastánce buzerace na stk,ale nedovedu si představit kdyby se přestalo testovat! češi jsou prasata a na silnicích by bylo totální vrakoviště :D ono stačilo ještě před pár lety kdy testování bylo benevolentní,co se dalo potkat na silnicích :D
Znalec (neregistrovaný)
..přesně.70%hovad,,jezdi jak prasata,chovaji se jak prasata a udržba tak max voda do odstřikovačů a to co nejlevnější.Nejradši by kupovali i brzdové destičky starší a vozili si prdel,protože jsou líný jak prasata.
Vencl (neregistrovaný)
V téhle republice je všechno problém. Prvotní problém je v téhle naší vládě, protože zachvilku budeme myslet úplně na jiné věci než na propadlé STK !!!
  • Našli jste v článku chybu?