V titulním materiálu prázdninového dvojčísla jsme proti sobě postavili sedm superbiků: čtyři Japonce proti třem Evropanům, pět řaďáků proti dvěma vidlicovým motorům a zbrusu novou Ducati V4 S proti všem. Který z nich je nejlepší na běžné silnici a který nejrychlejší na okruhu?
První Honda Africa Twin přišla na svět před dlouhými třiceti lety jako replika dakarového speciálu a výrazně změnila poměry v kategorii endur. Co má původní model XRV650 společného – pokud se vůbec něco najde – s nejnovější Afrikou ve verzi Adventure Sports, jsme zjišťovali v poněkud netradičním srovnávacím testu.
Harley-Davidson Fat Boy modelového roku 2018 v mnoha ohledech přímo navazuje na ikonický styl předchozího modelu, výsledek však působí radikálně jinak. Mohutněji, hrozivěji, svalnatěji. Mohou za to v podstatě jen tři „detaily“. Nezvyklý tvar předního světlometu, zkrácený zadní blatník a především extrémní rozměr pneumatik. Ten se logicky musel podepsat na jízdních vlastnostech, a my už víme jak.
Volbě obutí se věnuje i náš rozsáhlý produktový test, byť jde o úplně jiné hřiště, nebo přesněji řečeno, o jiný sport. Srovnání trojice hypersportovních pneumatik Pirelli, Continental a Dunlop s vítězem našeho posledního okruhového testu – Michelinem Power RS –ukazuje, jak se jednotlivým výrobcům podařilo sladit výkony na okruhu s jízdou na silnici za každého počasí.
Italská značka Beta se drží pořekadla „sto lidí, sto chutí“ – v jejím sortimentu si najde svoji ideální motorku opravdu každý. Kompletní modelovou řadu soutěžních endur 2019 jsme vyzkoušeli přímo v její domovině na trati, kde se jezdí jeden ze závodů hardendura Hell’s Gate.
Se značkou MV Agusta je to sice trochu jako na houpačce, jedno je ale stálé a neměnné. Ve Varese pořád umí stavět jedny z nejvíc sexy dvoukolek planety. Názorně to dokládá i vylepšené Turismo Veloce s jednou zajímavou vychytávkou, na které jsme se podívali pod redakční lupou.
Dostat se na ostrov Man během čtrnácti dnů na přelomu května a června, kdy se zde koná hlavní událost sezony, Tourist Trophy, není jednoduché ani levné. Malý kousek pevniny v Irském moři přesto každoročně přiláká tisíce fanoušků motoristického sportu, a my jsme se byli podívat, čím to je.
Do Brna se po šesti letech vrátily světové superbiky a s nimi pochopitelně také Jonathan Rea a Tom Sykes – sympatičtí chlapíci, se kterými není ani chvilku nuda. Povídali jsme si s nimi nejen o tom, jak se jim jezdí na trati Masarykova okruhu.
Tolik malá ochutnávka – v rozšířeném prázdninovém vydání časopisu Motocykl najdete na 132 stranách mnohem víc zajímavého čtení o motorkách!
MOTOCYKL 7+8/2018 vychází ve čtvrtek 26. července.