-
Představení: Ducati Panigale V4 R, Triumph Speed Twin
-
Redakční testy: Yamaha Tracer 900 GT, Honda CB125R + CB300R
-
Srovnávací test: Moto Guzzi V9 Bobber, Triumph Bonneville Bobber, H-D Sportster 1200 Custom
-
Rozhovor: Adam Peschel
-
Reportáž: Návštěva v továrně BMW
-
Cestopis: Kolumbie
Žádný jiný superbike na trhu nemá takový výkon jako Ducati Panigale V4 R. Žádný jiný motor netočí tak vysoko jako Desmosedici Stradale R, který svého maximálního výkonu dosahuje v 15 250 otáčkách. Extrémnější litrový superbike na značkách prostě neexistuje. A my hned v prvním letošním čísle – mimochodem s novým designem – přinášíme dojmy z představení V4 R na okruhu v Jerezu.
První model Triumphu Speed Twin byl představen už v roce 1938, a ihned se stal legendou. Zbrusu nový Speed Twin má potenciál získat pro tuto sezonu titul nejlepšího klasického motocyklu. Jeho skutečný úspěch ale spočívá v tom, že na svoji dávnou minulost zas až tak nemyslí a dívá se sebevědomě kupředu.
Všechny tři bobbery, které se sešly v našem srovnávacím testu, umí dokonale jednu věc. Jakmile se na nich rozjedete, okolní svět jako by přestal existovat. Harley-Davidson Sportster 1200 Custom, Moto Guzzi V9 Bobber i Triumph Bonneville Bobber vás svým charakterem úplně pohltí. Přesvědčte se sami.
KTM se letos rozhodla vyjít vstříc všem milovníkům dobrodružství, kteří mají rádi možnost se dle libosti vypařit z asfaltové cesty a prozkoumávat krásy matky přírody v sedle agilního, a přesto pořád pohodlného stroje. Na pískomilnou novinku 790 Adventure jsme se podívali pod redakční lupou.
Zatímco většina výrobců motorek se snaží zachytit retro vlnu, Harley-Davidson ji s řadou Sportster nikdy neopustil. Technicky i technologicky sice Sportstery zaostávají za modernějšími modely, přesto mohou svým majitelům nabídnout mnoho zážitků. Ověřili jsme si to v sedle Ironu 1200.
Stuntriding je bez debat jednou z nejrychleji se rozvíjejících sportovních disciplín vůbec. A nás může jen těšit, že mezi celosvětovou špičkou najdeme i česká jména, přičemž jedno z nich je doslova Speciální! Adam „Special“ se u redakčního mikrofonu rozhovořil nejen o svých kaskadérských začátcích a úspěších.
Partička stavitelů ze Štýrského Hradce objevila potenciál ve stařičké Hondě CB350 s podomácku vyrobenou vidlicí a dvěma rezavými drátěnými koly a nechala se inspirovat závodním stylem z poloviny minulého století. Tak nějak začínal příběh projektu Titan One, na jehož konci je úchvatný a zároveň plně funkční exponát.
Součástí mistrovství světa silničních motocyklů se od letoška stává světový pohár elektrických motocyklů a v jeho startovní listině najdeme jak řadu předních privátních týmů z královské kubatury MotoGP, tak i týmy z nižších kubatur. A to je pouze jeden z mnoha důvodů, proč jsme se nové soutěži podívali pořádně na zoubek.
To vše a mnoho dalšího čtení o motorkách na vás čeká v prvním letošním vydání časopisu Motocykl!