Výstaviště v Kolíně nad Rýnem se každé dva roky stává na pár říjnových dnů centrem motocyklového světa. Letošní veletrh Intermot byl na novinky poněkud chudší než obvykle, o to detailněji jsme se však mohli na nejzajímavější exponáty jednotlivých výrobců podívat.
Jedním z nejvíce obletovaných modelů na Intermotu byla silniční replika flattrackového speciálu, zbrusu nový Indian FTR 1200 a jeho fajnová verze S. Nejstarší americká značka tak otevírá novou kapitolu své doposud velmi konzervativní historie.
Čtyři cestovní endura s různými koncepcemi motoru, ale s podobnými výkony, jsme vzali na výlet za polární kruh. Tisíce kilometrů po dálnicích i klikatých okreskách důkladně prověřily turistické kvality motocyklů BMW F 850 GS, Honda Africa Twin AS, Suzuki V-Strom 1000 a Triumph Tiger 800 XCA. Který z nich obstál nejlépe?
Letošní novinka Panigale V4 ukončila dlouhou tradici superbikových dvouválců Ducati. Postavili jsme ji proti loňskému modelu a hledali rozdíly mezi legendárním twinem a revolučním vidlicovým čtyřválcem, který má značce z Boloně přinést vítěznou budoucnost.
Kawasaki je v současné době jediným výrobcem, který normálním smrtelníkům prodává motocykly s přeplňovaným motorem. Zátah čtyřválce s kompresorem si můžete od letoška užívat i na dovolené, a dokonce vás to ani nebude stát majlant. O kolik je H2 SX dostupnější a použitelnější než její kolegové ze sportovního oddělení?
Pokud jste někdy uvažovali o tréninkovém náčiní pro silniční závody, můžete znát italskou značku Ohvale. Její model GP-0 vypadá jako minibike, ve skutečnosti však jde o plnohodnotný stroj s charakteristickými aspekty ovládání profesionálního závoďáku. A zaplatíte za něj méně než za lepší skútr.
Na legendární motokrosy narazíte většinou ve sbírkách milovníků klasiky či na dobových závodech, ale na výstavě customů? Tam se běžně moc nevyskytují, a o to větší pozornost pak vzbuzují. Jako například Kawasaki KX500 z roku 1987 Carbolution od JZ Handmade.
Karel Abraham bude v roce 2019 jako jediný hájit české barvy v královské kubatuře. V novém týmu Avintia Racing pojede s podobným motocyklem jako letos Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo, tedy Ducati GP18. A taková změna si přímo říká o rozhovor.
To vše a mnoho dalšího čtení o motorkách, doplněného obrazovým materiálem, vás čeká v listopadovém vydání časopisu Motocykl!