V poslední době se zdálo, že pražský magistrát není právě nakloněn řidičům. Pracuje například na „zklidnění“ Modřanské ulice, kde se kromě pruhu pro autobusy chystají i cyklostezky a snížení maximální povolené rychlosti ze 70 na 50 km/h. Před nedávnem zase radní Adam Scheinherr vyzýval, aby lidé během koronavirové krize nevyužívali pozastavené modré zóny a raději jezdili MHD. Nyní ale ten samý náměstek primátora na svém facebookovém profilu zveřejnil informaci, která je naopak individuální dopravě nakloněna.
„Každý řidič to nepříjemné místo zná. Zbytečné zpomalení na 50tku na Strakonické kvůli přechodu kousek od sjezdu z dálnice D4. Přechod kvůli jeho současné podobě a poloze skoro nikdo nepoužívá. Proto ho nahradíme za podchod,“ napsal Scheinherr.
Zmíněný přechod je bizarním úkazem, kterému se někdy přezdívá „přechod přes dálnici“. Kousek za ním se totiž Strakonická ulice mění nejprve na silici první třídy a pak na dálnici D4. Rozjetí řidiči mířící do centra musí rychle zpomalit až na 50 km/h. Místo je navíc považováno za velmi nebezpečné a policie na něm čas od času vybírá pokuty.
„Tohle je investice za par drobných, která ušetří tolik nervů, bouraček, paliva, CO2, zbytečných pokut, že měla stát už 30 let. Díky za to,“ pochválil Scheinherra jeden z jeho fanoušků. Někteří ale namítali, že nikdy na přechodu nikoho neviděli. Praha ale přechod musí udržovat, protože v příznačně pojmenované ulici Za Dálnicí je několik rodinných domů. Přechod je pro ně jediným pěším spojením s městem.
Přechod bude fungovat ještě dva roky
Magistrát už může čekat jen na projekt. „Dnešním rozhodnutím Rady jsme schválili dodavatele projektové dokumentace a začneme ho (podchod, pozn. red.) kreslit. Na Zbraslavi se propojí ulice Lesáků a Za Dálnicí, aby zde řidiči už nemuseli zbytečně a nečekaně brzdit, snižovat plynulost dopravy na vytížené výpadovce a naopak pro chodce přestane být přecházení Strakonické adrenalinový sport. Pokud vše půjde podle bez problémů, mohli bychom na přelomu let 2021 a 2022 začít stavět,“ dodal Scheinherr.
V diskusi pak ještě radní upozornil na fakt, že rychlost omezená na 50 km/h by se měla po odstranění přechodu zvýšit. Nebyl však konkrétní. Krátce před přechodem a za ním se nyní jezdí 80 km/h. Někteří čtenáři pak upozornili ještě na nutno opravu nájezdu z ulice Bartoňova, kde se kvůli neexistujícímu připojovacímu pruhu musí znovu brzdit na 50 km/h. Jde o „profláknutý“ úsek, kde řada řidičů nezpomalí a i zde policie občas vybírá pokuty.
Ačkoliv se na projekt ještě čeká, Scheinherr už na Facebooku zveřejnil první návrhy podchodu. Ten bude vybaven stropním oknem umístěným v prostoru uprostřed ulice. Radní navíc upozornil, že podchod je lepší než také uvažovaná lávka nad silnicí. Jednak se hodí do profilu daného terénu, jednak by v případě rozšíření ulice bylo nutné lávku zbourat, zatímco tunel zůstane.