O tomto víkendu, respektive v termínu od 16. do 19. srpna, se během německé ADAC rally představí koncept závodního speciálu Porsche Cayman GT4 Clubsport pro kategorii FIA R-GT. Porsche připravilo prototyp, který během německé rally otestuje a podle výsledků a především podle reakcí potenciálních klientů se rozhodne, jestli nabídne model k prodeji.
Prozatím vzniklo jen pár testovacích exemplářů, které vycházejí dle pravidel FIA ze sériového Caymanu GT4. Uprostřed uložený plochý šestiválec má atmosférické sání, objem 3,8 l a v sériovém stavu výkon 385 koní. FIA nicméně dle pravidel dává vozům restriktory, aby bylo dosaženo poměru hmotnosti a výkonu 4,6 kg na kW. Cayman GT4 by tak měl vážit alespoň 1302 kg. Pokud bude lehčí, dostane restriktor sání.
Doporučujeme: Porsche 718 Cayman/Boxster v Černém lese: Čtyřválcová radost
Samozřejmě byl soutěžní prototyp vybaven ochrannou klecí dle pravidel a nově také zesílenou konstrukcí dveří a bočních partií s cílem lépe chránit posádku při případném bočním nárazu na sloup nebo strom. Závodní Cayman pro rally má také dodatečnou světelnou rampu a hasící systém.
Závodní vůz dostal dvouspojkovou převodovku PDK odvozenou od té v sériovém autě, její použití pravidla nijak nezakazují. Vůz ale musí mít poháněnou pouze jednu nápravu a musí vycházet ze sériového auta. Čtyřkolky ve třídě R-GT startovat nemohou, i když sériový vůz s pohonem 4x4 může být použit jako předloha.