Podpora životního prostředí? Pokud sešrotujete starý diesel, VW vám dá na Touareg 260 tisíc

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Také Volkswagen nakonec přichází se šrotovným 

  • Bonus za staré zlikvidované auto závisí na modelu, který si chcete koupit

  • Nedělejte si naděje, opatření se týká pouze německého trhu 

Setkání německých automobilek s tamní vládou z minulého týdne bylo dalším dílem aféry Dieselgate. Koncerny VW a Daimler, respektive automobilky Opel, Ford a BMW svolají do servisu na pět milionů vozů, aby jim upravily software, čímž má dojít ke snížení produkce emisí oxidů dusíku až o 30 %. Zároveň značky Ford a BMW přišly s podporou likvidaci starých vznětových vozů. Teď se přidává ještě Volkswagen, i když jeho podpora vypadá na první pohled tak trochu jako provokace.

Doporučujeme: V Německu bude upraveno přes 5 milionů dieselů. BMW a Ford nabízí odkup starých aut

Zákazníci, kteří se rozhodnou zlikvidovat svůj starý vznětový automobil jakékoliv značky plnící maximálně normu Euro 4, dostanou od Volkswagenu na nákup nového auta zajímavý bonus. Ten se liší podle vybraného modelu. Pokud chcete up!, dostanete 2000 eur, na Polo je pobídka 3000 eur, Golf, Tiguan a Beetle znamenají slevu 5000 eur, Touran 6000 eur, Passat, Arteon a Sharan 8000 eur a ze všech vůbec nejvíc dostanete při nákupu Touaregu. Na něj se vztahuje pobídka 10 000 eur, tedy v přepočtu zhruba 260 000 Kč. Tento dosluhující model se nabízí pouze se šestiválcem 3.0 TDI.

Pokud zatoužíte po alternativním druhu pohonu, obdržíte k základní pobídce další peníze navíc. V případě auta schopného jízdy na plyn to je tisíc eur, u hybridu 1785 eur a u elektromobilu 2830 eur. Nejvíce vám ale dá automobilka na elektrický Golf, ke kterému totiž ještě navíc přidává dalších 4380 eur. Celkem tak dostanete na e-Golf 11760 eur (zhruba 300 tisíc korun).

Doporučujeme: Evropská komise vyšetřuje BMW, Mercedes a VW kvůli údajnému podvádění s emisemi

Českého trhu se tyto pobídky nijak netýkají a u nás registrovaných vozů se netýká ani svolávání do servisů kvůli úpravně softwaru, což potvrdilo také MDČR. „Závazek představitelů německých automobilek týkající se vylepšení softwaru, který ve vozidlech ovládá emisní systém, nevyplývá z toho, že vozidlo bylo schváleno v rozporu s technickými podmínkami, jako to bylo v případě Dieselgate, jde o iniciativu automobilek po dohodě s německou vládou. Dopad na provozovatele vozidel na území České republiky to nemá. V současné době žádné podobné akce s dopadem na motoristy v ČR nechystáme. Ostatně i v případě Dieselgate jsme zvolili cestu dobrovolné účasti na svolávací akci, abychom majitele aut, kteří vozidlo pořídili v dobré víře, nezatěžovali povinnými návštěvami servisu,“ napsal ve své odpovědi mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?