Plug-in hybridy údajně nejsou dostatečně ekologické. EU chce zpřísnit metodiku měření jejich emisí

07.02.2022
přidejte názor
Autor: Tiskový servis Škoda Auto
  • Evropská unie má v plánu zpřísnění normovaného měření emisí CO2 u plug-in hybridních automobilů 

  • Podle současné metodiky testů WLTP jsou výsledky čtyřikrát nižší oproti produkci emisí v reálném provozu 

  • Upravená metodika by mohla začít platit od roku 2025

  • Pro automobilky by taková změna znamenala nutnost prodávat ještě více elektromobilů, jinak by se nevešly do průměrných flotilových emisí 

Evropská unie má v plánu zpřísnění metodiky měření produkce emisí u plug-in hybridních automobilů v rámci normovaných testů WLTP. Důvodem je fakt, že v reálném provozu údajně plug-in hybridy produkují až čtyřikrát více emisí ve srovnání s tabulkovými hodnotami. Změna, která by mohla začít platit od roku 2025, je zatím ve stádiu příprav.

Se zprávou přišly Automotive News Europe, které se odkazují na dva zdroje obeznámené s touto problematikou. Svou roli v chystané změně budou hrát také údaje o spotřebě nasbírané z automobilů používaných reálnými zákazníky. Monitorovat svou spotřebu musí od loňského roku všechna nová auta. Tato data původem z reálného provozu od reálných řidičů mají dát přesnější obraz o tom, jak moc plug-in hybridy ve skutečnosti využívají spalovací motor a jak moc řidiči v praxi svá auta dobíjejí.

Obecným problémem plug-in hybridních automobilů je ale právě individuální přístup. Zatímco někteří zákazníci si automobil pořídí s cílem šetřit a snaží se co nejčastěji dobíjet, spousta firem byla v rámci různých regulací donucena vyměnit naftové automobily právě za plug-in hybridy. A speciálně v jejich případě je situace odlišná.

V Německu už běžné plug-in hybridy nechtějí. Od příštího roku dosáhne na dotace mnohem méně modelů
Přečtěte si také:

V Německu už běžné plug-in hybridy nechtějí. Od příštího roku dosáhne na dotace mnohem méně modelů

Jak připomínají Automotive News Europe, existují studie, podle kterých právě firemní automobily vykazují největší rozdíly oproti údajům naměřeným v rámci testů WLTP. Důvodem má být skutečnost, že firemní řidiči palivo neplatí ze svého, a proto se o dobíjení příliš nestarají. Nejsou motivováni šetřit. Fakticky ale může za větším rozdílem stát provoz, v jakém firemní vozy jezdí. Při jízdě po dálnicích a na delších trasách se elektrická část pohonu ke slovu příliš často nedostane.

Pokud by došlo ke zpřísnění metodiky měření produkce emisí u plug-in hybridů, pro automobilky to bude špatná zpráva. Plug-in hybridních vozů se dnes už prodává poměrně hodně, často jsou tímto druhem pohonu nahrazovány výkonnější spalovací motory. Pokud u plug-in hybridů vzrostou tabulkové emise, výrobci budou mít další problémy se splněním průměrných flotilových emisí. Jinak řečeno, budou nuceni prodávat větší množství elektromobilů, přestože o ně zákazníci zatím příliš nestojí.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?